do. sep 29th, 2022


Wanneer is reclame uitgevonden? Adverteren is een vorm van betaalde of onbetaalde propaganda om informatie over een product, dienst, bedrijf of idee te introduceren. Adverteren is een niet-directe communicatieactiviteit tussen mensen. Wie wil communiceren, moet de massamedia betalen om informatie te brengen om de ontvanger van de gegevens te overtuigen of te beïnvloeden.

Reclame probeert het gedrag en de koopgewoonten van consumenten of klanten te beïnvloeden door overtuigend verkoopberichten over het product of de dienst van de verkoper af te leveren.

Wanneer is reclame uitgevonden?

Wanneer is reclame uitgevonden?
Wanneer is reclame uitgevonden?

Volgens vastgelegde documenten is de vader van de reclame een oude Egyptenaar. Hij plaatste de eerste aankondiging op de muur van Thebe rond 3000 voor Christus.

Een paar eeuwen later werd deze vorm van kennisgeving erg populair in Griekenland toen informatie die voor het publiek bestemd was, werd getekend op houten panelen die op het stadsplein werden getoond.

Als billboards zich snel ontwikkelden na de introductie van de methode (de eerste poster werd gedrukt door Caxton, de Engelsman, vanaf 1477), was de Franse schilder J.Chéret (1835-1932) de uitvinder van de moderne reclame. Het was een flyer voor een uitvoering van 1867, bestaande uit een korte zin en een opvallend kleurrijke afbeelding. De Italiaanse schilder L. Cappiello (1875-1942) noemde het affiche echter met zijn reclamebord “Klaus” uit 1903.

Advertentiefuncties

Wanneer is reclame uitgevonden - Advertentiefuncties
Wanneer is reclame uitgevonden – Advertentiefuncties
  1. Adverteren is een betaalde vorm van communicatie.
  2. De reclamebetaler is een geïdentificeerde actor.
  3. Advertentie-inhoud maakt een verschil in het product om het publiek te overtuigen of te beïnvloeden.
  4. Reclame wordt door verschillende media aan het publiek geleverd.
  5. Adverteren bereikt de meerderheid van de potentiële klanten.
  6. Adverteren is een niet-persoonlijke marketingcommunicatieactiviteit.

Soorten reclame

Wanneer is reclame uitgevonden- Soorten reclame?
Wanneer is reclame uitgevonden- Soorten reclame?
  • Merk reclame.
  • Online advertentie.
  • Lokale reclame.
  • Politieke reclame.
  • Directory adverteren.
  • Direct-response reclame.
  • Business-to-business reclame.
  • Instelling reclame.
  • Reclame voor de openbare dienst.
  • Interactieve reclame.

Advertentie media

Advertenties worden geleverd via verschillende media, zoals:

* Televisie: is het meest diverse en uitgebreide middel om consumenten te beïnvloeden met geluid en levendig beeld. De kosten van dit formulier zijn meestal het duurst. Soms indirect door shows te sponsoren, logo’s op de vloer te adverteren of aan de muur te hangen achter acteurs en MC’s. Zie meer tv-commercials.

* Journalistiek: impact door beeld en slogans. Soms met nepartikelen zoals gerapporteerd door ingehuurde verslaggevers.

Wanneer is reclame uitgevonden?
Wanneer is reclame uitgevonden?

* Internet: wanneer informatietechnologie en internet zich ontwikkelen, ontwikkelt ook het type online krant zich, dus bedrijven maken vaak gebruik van dit medium. Het kan ook naar e-mailboxen worden gestuurd voor reclame of spam. Of promotievideo’s op websites. Zie ook: Online adverteren. Tegenwoordig is internet voor veel gezinnen heel gewoon, wat een voordeel is voor bedrijven om reclame te maken voor producten en merken in netwerken op internet.

* Als bedrijven hun merk willen promoten, moeten ze iedereen in de samenleving hun servicemerk, beeld- of tekstadvertenties laten zien en onthouden.

* Voor bedrijven die producten willen verkopen, dwz verkopen aan eindklanten, moeten zij hun producten rechtstreeks introduceren bij mensen in nood. De nieuwe efficiëntie zal hoog zijn.

* Radio: geluidseffecten zijn verbale of muzikale advertenties.

* Adverteren per post: brieven naar klanten thuis sturen met informatie over het bedrijf en de producten. De kosten zijn relatief goedkoop, maar het effect is laag omdat elke letter slechts één gezin treft.

Wanneer is reclame uitgevonden?
Wanneer is reclame uitgevonden?

* Reclame op vervoermiddelen: het productbeeld en de bedrijfsnaam op de zijkant van het voertuig schilderen, vooral de bus, om een ​​groot lichaamsoppervlak en veel passagiers per dag te hebben, wat behoorlijk effectief is. Maar omdat het een uitdaging is om de verf op de auto continu te veranderen, gebruiken mensen de bus vaak om reclame te maken voor producten met een lange levensduur of het merk van het hele bedrijf, in plaats van producten met een korte levensduur te introduceren. Reclamebeelden zijn snel achterhaald.

* Adverteren via publicaties in bedrijvengidsen: dit zijn publicaties die op grote schaal worden verspreid onder consumenten.

* Adverteren op folders, posters, panelen, banners: folders zijn de gebruikelijke vorm van het bedrijf, voor marketingpersoneel om naar kruispunten te gaan, openbare plaatsen om gedrukte informatie over producten en leveringsadressen te verspreiden.

Wanneer is reclame uitgevonden?
Wanneer is reclame uitgevonden?

* Reclame op productverpakking.

* Mond-tot-mondreclame: via het personeel uitdragen.

* Reclame van LED-verlichting: zijn grote lampen die op openbare plaatsen hangen en de aandacht trekken van voorbijgangers die het imago en de producten van het bedrijf zien.

* SMS-reclame: via telecommunicatiebedrijven, berichten sturen naar klanten die producten, promoties, enz. introduceren die het bedrijf toepast.

* Adverteer via productintroductieprogramma’s op openbare plaatsen.

laatste woorden

Hier is alle informatie over “Wanneer is reclame uitgevonden?”. We hebben al uitgelegd over de geschiedenis, kenmerken, soorten, … van advertenties. Hopelijk kun je in dit bericht veel nuttige informatie vinden.

Door admin

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.