di. nov 29th, 2022


Als je een zakelijk TikTok-account hebt, moet je regelmatig audits uitvoeren om ervoor te zorgen dat je het zo effectief mogelijk beheert. Een TikTok-audit helpt je te onderzoeken of je je zakelijke doelen haalt of niet. Het biedt u bewijs, zodat u uw TikTok-account en het gebruik ervan kunt aanpassen. Als u gewoon uw account beheert zonder uw voortgang te onderzoeken, bestaat het gevaar dat u tijd en andere middelen besteedt aan een zinloze activiteit die u niet helpt uw ​​doelen te bereiken.

Een bijzonder belangrijke stap van je TikTok-audit is het onderzoeken van de kwaliteit van je volgers, om te bepalen of ze waardevol voor je zijn.

Dit zijn de stappen die u moet volgen elke keer dat u een TikTok-audit uitvoert. U moet ook vergelijkbare beoordelingen maken van uw andere sociale media-accounts. We hebben een eenvoudig te gebruiken TikTok-audittool om uw account te controleren op nepvolgers.


Het belang van het controleren van uw TikTok-account voor de kwaliteit van volgers:


TikTok-audittool van HypeAuditor

Opmerking:

Influencer Marketing Hub is op geen enkele manier geassocieerd met deze tool en biedt deze alleen voor informatieve doeleinden. Deze tool wordt geleverd door Hypeauditor, de nauwkeurigheid van de resultaten die met deze tool worden gegenereerd, is afhankelijk van de eigen algoritmen van HypeAuditors. Als je vragen hebt, neem dan contact op met Hypeauditor, want zij zijn de leveranciers van deze sociale gegevens aan uitgevers, bureaus en merken.


TikTok-accountkwaliteitscontrole

Ben jij robot? Vink het vakje aan als dat niet het geval is.

Opmerking:

Deze tool wordt geleverd door Hypeauditor, de gegenereerde resultaten zijn afhankelijk van de algoritmen van HypeAuditors. De tool is bedoeld om een ​​indicatie te geven van de kwaliteit van volgers van een account. Ga voor meer informatie naar hypeauditor.com

De Influencer Marketing Hub biedt, in samenwerking met HypeAuditor, een tool die je kunt gebruiken om de kwaliteit van de volgers van elk TikTok-account te analyseren. Deze tool is op geen enkele manier gelieerd aan TikTok. Je kunt dit gebruiken om te bepalen of je kwaliteitsvolgers voor je TikTok-account hebt die je zullen helpen je doelen te bereiken, of dat je een buitensporig aantal nepvolgers hebt. Als alternatief, als u een bedrijf bent dat met TikTok-influencers wil werken, kunt u uw potentiële influencers door deze tool laten gaan, om te zien hoe oprecht hun publiek is. Het heeft weinig zin om goed geld te betalen aan iemand die geen daadwerkelijke invloed heeft op een groot aantal nepvolgers.


Een TikTok-audit uitvoeren?

In veel opzichten zal je TikTok-audit vergelijkbaar zijn met een audit die je zou uitvoeren op Instagram of een ander sociaal platform. U bent op zoek naar drie hoofdzaken in uw controle:

  1. Dat je je account correct hebt ingesteld
  2. Dat u consequent inhoud vrijgeeft die uw doelgroep zal interesseren en regelmatig met hen in contact komt
  3. Dat je een volgersbestand hebt dat authentiek is en over het algemeen je doelgroep vertegenwoordigt

Onze TikTok-audittool kan je helpen in het derde deel van dit proces.

1. Stel uw doelen en doelgroep in

Zoals met vrijwel alle marketing, moet je doelen stellen voor je TikTok-account, als je het als bedrijf gebruikt. Als u geen doel heeft om tijd op TikTok door te brengen, kunt u uw tijd beter besteden aan iets productiever.

U hebt waarschijnlijk al zakelijke doelen gesteld en mogelijk ook enkele overkoepelende marketingdoelen. U wilt dat uw TikTok-account werkt aan het behalen van deze algemene bedrijfs- en marketingdoelen.

Als u nog geen doelen heeft gesteld, moet u dit doen voordat u verder gaat. In alle gevallen wilt u dat uw TikTok-activiteit aansluit bij zowel uw marketingdoelen als uw algemene bedrijfsdoelen.

Het is met name van cruciaal belang dat u dit benadrukt aan elk junior personeelslid dat u mogelijk verantwoordelijk hebt gesteld voor het runnen van uw zakelijke TikTok-account. Hij of zij kan het account niet zomaar gebruiken als zijn persoonlijke account. Ze moeten de zakelijke doelen voor ogen houden.

Als je dat nog niet hebt gedaan, moet je ook je doelgroep hebben bepaald. Van wie wil je je TikTok-video’s bekijken? Dit sluit natuurlijk aan bij je doelen. Het zou ook een aanzienlijke impact moeten hebben op zowel de aard van de video’s die je deelt als het soort mensen dat je als volgers aantrekt. Als de demografie van je TikTok-volgers niet overeenkomt met je doelgroep, dan krijg je je boodschap niet bij de juiste mensen.


2. Zorg ervoor dat uw bio aan uw behoeften voldoet

Een negatief kenmerk van TikTok, vanuit marketingoogpunt, is dat het een spartaanse bio biedt. Dit beperkt je vermogen om het aan te passen ernstig in vergelijking met veel andere sociale media-apps. Het is echter nog steeds het belangrijkste sociale vastgoed, dus u moet ervoor zorgen dat elk woord telt.

Match zoveel mogelijk wat je in je bio gebruikt met de rest van je sociale accounts. De woorden zijn misschien niet identiek, maar de geest moet hetzelfde blijven. Het moet alles wat belangrijk is over uw merk in slechts een paar woorden samenvatten. Beschrijf kort wat je doet.

Als u een eenmanszaak of een bedrijf met een duidelijk gezicht bent, kunt u uw foto uploaden als uw profielafbeelding. In de meeste andere gevallen zal een hoogwaardig logo echter meer geschikt zijn voor een zakelijk TikTok-account.


3. Controleer het algemene uiterlijk van uw TikTok-account

We noemden uw bio hierboven, maar dat is slechts een deel van de algehele look en feel van uw account. Je wilt dat je hele TikTok-account een bepaald beeld overbrengt op je volgers. Deze look past bij de manier waarop u wilt dat mensen naar uw bedrijf kijken. Misschien wil je dat ze je zien als jong en eigenzinnig, of misschien wil je liever professioneel en gefocust overkomen.

U moet uw TikTok-account in het algemeen bekijken, inclusief uw profiel, voorkeurskleurenschema, gebruikte taal, soorten gedeelde video’s, bijschriften, hashtags en de manier waarop u met uw volgers omgaat. U wilt dat alles consistent is met uw merk en overeenkomt met uw favoriete toon.

U wilt dat uw TikTok-account er hetzelfde uitziet en aanvoelt als de rest van de sociale kanalen van uw bedrijf. Natuurlijk zal de inhoud anders zijn dan wat je deelt op Instagram, YouTube of Facebook, maar de algehele look en feel moet vergelijkbaar zijn. Als je bedrijf een brandinggids heeft, zorg er dan voor dat je TikTok-account zoveel mogelijk de regels volgt. Upload de juiste versie van uw logo en de exacte tinten van eventuele bedrijfskleuren. Gebruik dit kleurenschema vaak in je video’s.


4. Controleer of de video’s die je plaatst overeenkomen met je doelen

Als je je TikTok gebruikt voor enige vorm van marketingactiviteit, is het van vitaal belang dat je elke video die je maakt en deelt consequent afstemt op de doelen die je stelt. Nogmaals, u moet onthouden dat dit niet uw persoonlijke account is, dus de video’s die u maakt en deelt, moeten uw zakelijke doelen weerspiegelen, in plaats van alleen over onderwerpen te gaan die u persoonlijk leuk vindt.

Uw video’s en opmerkingen moeten uw bedrijfscultuur weerspiegelen. Als je professioneel en gezond wilt overkomen, zorg er dan voor dat je geen video’s deelt die in strijd zijn met die wens. Aan de andere kant, als je je richt op een jongere, meer racende demografie, kun je vrijer zijn in je video-onderwerpen en toon van je video’s, en je wilt niet te conservatief of saai overkomen.

Je publiek moet kunnen begrijpen wat je te bieden hebt door naar een video te kijken. Bekijk je meest recente video’s nauwkeurig. Vertellen ze een consistent verhaal? Volgen ze uw esthetiek en branding?


5. Zorg ervoor dat je relevante hashtags hebt gebruikt

Hashtags zijn essentieel op TikTok. Mensen zoeken regelmatig naar onderwerpen over hun favoriete onderwerpen door hashtags te gebruiken bij hun zoekopdrachten.

Veel merken maken ook aangepaste hashtags die ze gebruiken op hun TikTok-berichten. Het maakt het veel gemakkelijker om alle berichten met betrekking tot uw campagnes te groeperen.

Hashtags komen ook voor in een van de meer populaire soorten TikTok-marketing: hashtag-uitdagingen. Hashtag-uitdagingen kunnen organisch zijn (u vindt een manier om een ​​​​uitdaging voor een groot geschikt publiek te maken) of betaald. TikTok biedt hashtag-uitdagingen als een van zijn formele vormen van adverteren. Houd er rekening mee dat betaalde hashtag-uitdagingen prijzig zijn en $ 150.000 kosten voor zes dagen, evenals $ 100.000 tot $ 200.000 voor promotie. Een organische hashtag-uitdaging kan moeilijk zijn als je nog geen grote aanhang hebt opgebouwd. Soms kan het werken met influencers een succesvolle hashtag-uitdaging mogelijk maken tegen lagere kosten dan wanneer deze is opgezet via betaalde advertenties.


6. Controleer uw betrokkenheidsniveaus

Om succesvol te zijn op TikTok, moet je contact hebben met andere gebruikers. Je kunt geen eiland zijn, alleen video’s uitzenden waarvan je denkt dat ze mensen zullen interesseren. Dat is de snelste manier om TikTok te vernietigen.

Gebruik je TikTok Analytics om je hierbij te helpen. Als je dit nog niet hebt gedaan, moet je overschakelen naar een TikTok Pro-account om je toegang te geven tot het analytische dashboard van je account.

Bekijk de gegevens met betrekking tot je meest recente video’s. Controleer of je op de juiste manier hebt gereageerd op opmerkingen en echte gesprekken hebt gevoerd met je volgers. Like en deel je hun video’s?

Controleer of je op al je directe berichten hebt gereageerd en mensen niet het gevoel hebt gegeven dat je ze hebt genegeerd.


7. Beoordeel de kwaliteit van uw volgers

We hebben al gezinspeeld op het belang van TikTok-volgers van hoge kwaliteit. Dit betekent niet noodzakelijk dat u controleert of al uw volgers overeenkomen met uw doelgroep en dat u de ‘verkeerde’ accounts ontmoedigt om u te blijven volgen.

Het betekent echter wel dat je een willekeurige selectie van je volgers moet controleren om er zeker van te zijn dat ze niet nep zijn (of dat ze echt zijn, maar dat ze een zeer hoog percentage nepvolgers op hun account hebben). Deze accounts doen niets om uw geloofwaardigheid te verbeteren.

U kunt onze gratis TikTok-audittool gebruiken om u bij dit proces te helpen.


Tekenen van valse TikTok-volgers

Het is niet zo eenvoudig om valse TikTok-volgers te herkennen als op platforms zoals Instagram of Facebook – de verstrekte gegevens zijn niet zo gedetailleerd. We hebben echter enkele algemene tips en raden natuurlijk onze gratis TikTok-audittool aan om je te helpen bij het nemen van beslissingen.

1. Een account heeft vreemde nummers


Echte accounts vertonen vergelijkbare patronen als het gaat om het aantal volgers, gevolgde mensen en mate van betrokkenheid. Hoewel iedereen zijn accounts anders beheert, en sommige beginners hun accounts niet gebruiken zoals meer ervaren TikTok-gebruikers, kun je nog steeds gemakkelijk uitschieters zien.

Ze kunnen duizenden mensen leuk vinden en volgen, maar er zijn niet veel TikTok-gebruikers die hen in ruil daarvoor volgen. Misschien delen ze zelf niet veel of geen video’s. Dit betekent niet noodzakelijk dat ze een bot zijn, maar het suggereert wel dat ze van weinig waarde zullen zijn als volger.


2. Korte uitbarstingen van activiteit

Wanneer iemand een bot maakt, zullen ze in het begin vaak duizenden mensen volgen en vervolgens het account met rust laten. Ze kunnen zelfs een paar video’s delen op de dag voor het maken van een account, voordat ze stoppen met het delen van nieuwe inhoud.

Mogelijk zie je soortgelijke patronen terugkeren wanneer de makers van bots het account weer tot leven brengen om een ​​nieuwe reeks accounts te misleiden om misleidend te volgen.


3. Een lege bio


De bios van TikTok zijn over het algemeen kort. Je hebt maar 80 tekens om je bericht mee te maken. Sommige gebruikers schrijven wat onzin lijkt te zijn … gewoon omdat ze het kunnen. U zult echter vaak merken dat nepaccounts niet eens de moeite nemen om dat te doen. Ze laten hun bio blanco.

Je zou het ontbreken van een profielfoto ook als een rode vlag moeten beschouwen, vooral op zo’n visueel platform als TikTok.


Sommige nepaccounts maken opmerkingen om ze echt te laten lijken. Het probleem is dat deze opmerkingen generiek zijn en geen inhoud hebben. Hoewel de meeste TikTok-gebruikers relatief korte opmerkingen schrijven, wil je dat ze op zijn minst intelligent klinken.

Technisch gezien tellen deze opmerkingen als betrokkenheid, maar ze zijn van weinig waarde voor een merk dat op zoek is naar nuttige volgers die passen bij hun doelmarkt.


5. Weinig originele video’s

Het hele punt van TikTok is natuurlijk om korte video’s te delen. Vrijwel elke gebruiker deelt er een paar, zelfs als de kwaliteit slecht is. Als je een account tegenkomt dat al meer dan een paar dagen actief is, zou je verwachten dat het originele video’s heeft gedeeld, en je moet de afwezigheid hiervan als een rode vlag beschouwen.

Door admin

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.