do. sep 29th, 2022


Influencer-marketing kan ongelooflijke resultaten opleveren voor merken die het goed gebruiken. Influencer Marketing Hub in 2017 een enquête gehouden en ontdekten dat de respondenten een rendement van $ 7,65 hadden ontvangen voor elke dollar die ze aan influencermarketing hadden uitgegeven. De resultaten waren echter wisselend. De top 15% ontving meer dan $ 20 voor elke uitgegeven influencer-dollar, maar 25% verloor geld of ging gewoon failliet. Een van de redenen waarom bedrijven geld verloren, was omdat ze slechte influencers hadden uitgekozen. Ze controleerden niet de authenticiteit van hun influencers en of ze geloofwaardig waren bij het publiek.

Naarmate influencermarketing populairder wordt, bijna mainstream, wordt de selectie van influencers nog belangrijker voor het succes van een campagne. De belangrijkste voorwaarde om een ​​campagne te laten werken, is echter dat deze echte influencers gebruikt om de boodschap van het merk te verspreiden. Er zijn gewetenloze mensen online die houden van de reputatie en voordelen om als influencer te worden beschouwd, zonder het werk te doen dat nodig is om die status te bereiken. Bovendien hebben sommige bedrijven hun campagnes laten mislukken vanwege deze pseudo-influencers.

e-boektips voor influencer-fraude

Kortom, een influencer moet mensen beïnvloeden, hun respect hebben en aanzetten tot actie. Als een ‘influencer’ dat niet kan, zijn ze de titel onwaardig. Influencers Marketing Hub’s Fake Follower Checker [Instagram Audit Tool]kan je helpen valse of verkeerd weergegeven accounts op Instagram te herkennen.


Overzicht:


GRATIS Instagram-controletool [Fake Follower & Audience Credibility Checker]

Neem een ​​groot deel van uw zorgen over de geloofwaardigheid van potentiële beïnvloeders weg. Je kunt de Instagram-handle van elke influencer invoeren in de Instagram Bot Analytics Tool [Instagram Audit  – Fake Follower & Audience Credibility Checker] en het geeft je een uitstekende gids voor de echtheid van het account.

Houd er rekening mee dat dit tool wordt geleverd door Hypeauditor, voor vragen over een kwaliteitsscore kunt u rechtstreeks contact met hen opnemen. Hypeauditor verstrekt deze gegevens aan uitgevers, bureaus en merken. De nauwkeurigheid van de resultaten wordt op geen enkele manier gegarandeerd door Influencer Marketing Hub.

Analyseer elk Instagram-account op nepvolgers en vind-ik-leuks

Ben jij robot? Vink het vakje aan als dat niet het geval is.

Aangedreven door

Opmerking:

Deze tool wordt geleverd door Hypeauditor. Influencer Marketing Hub garandeert op geen enkele manier de nauwkeurigheid van deze resultaten. Resultaten worden gegenereerd door de eigen algoritmen van Hypeauditors. Neem bij vragen rechtstreeks contact op met Hypeauditor. Gebruik de bovenstaande Fake Follower Checker om een ​​Instagram-audit van je account uit te voeren. De tool houdt rekening met factoren zoals de avatar van het account, het aantal gevolgde accounts versus het aantal volgers, het aantal volgers, het aantal berichten, het aantal ontvangen likes versus het aantal likes in een poging om de kwaliteitsscore van het publiek van de Instagram vast te stellen. account.

Je zou moeten ontdekken dat echte influencers die ervoor zorgen dat hun publiek echt is, scores van 80 of hoger zullen behalen. Iedereen die slecht scoort, zou van weinig waarde zijn voor uw bedrijf en een potentiële verspilling van uw investering zijn als u hen zou betalen om uw product of dienst te promoten.


De meeste mensen hebben last van valse Instagram-volgers

De dagen zijn allang voorbij sinds je kon zeggen: “Het moet waar zijn – ik heb het op internet gelezen.” Je kunt er niet zomaar vanuit gaan dat als iemand beweert grote aantallen volgers op Instagram te hebben, deze mensen enige interesse hebben in het account van de persoon – of zelfs dat deze volgers echte mensen zijn.

Gewetenloze mensen verhogen hun aantal volgers door volgers te kopen. Soms zijn dit echte mensen, die graag wat extra geld verdienen. Andere keren zijn dit nepaccounts die zijn opgezet door bots. Het maakt niet uit hoe ze zijn gemaakt, de nepvolgers zullen op geen enkele manier reageren op de berichten van de ‘influencer’ en zijn van geen waarde voor een merk dat met hem of haar wil samenwerken.

Instagram (of de andere sociale netwerken) kan niet alle nepaccounts elimineren. Vastberaden oplichters zullen altijd een manier vinden om alle beveiligingsmechanismen die Instagram kan instellen te omzeilen. Het is dus aan merken (en inderdaad echte influencers) om op jacht te gaan en nepvolgers te vinden.

Het is belangrijk om te onthouden dat niet alleen mensen die hun volgerslijsten willen opblazen, nepvolgers hebben. Vrijwel iedereen op Instagram heeft er wel een. Dit omvat echte influencers (en waarschijnlijk je eigen account). Daarom is het onwaarschijnlijk dat onze Audience Credibility Checker [Bot Checker] zal uw account laten zien als 100% geloofwaardige volgers. Zelfs ons Instagram-account Influencer Marketing Hub haalt geen Audience Credibility Score van 100 (het was 99,21% toen we het voor het laatst controleerden), en we voeren nauwgezette controles uit om ervoor te zorgen dat alleen echte accounts ons volgen.


Waarom mensen volgers kopen

Sommige mensen denken ten onrechte dat de belangrijkste factor voor succes op sociale media het aantal volgers is dat iemand heeft. Dus proberen ze een kortere weg naar hun succes te nemen en betalen om volgers te kopen. Ze stellen het aantal volgers dat u weergeeft gelijk aan uw populariteitsniveau.

Dat is echter niet hoe sociale media werken. Iedereen kan volgers kopen. Maar je bent pas een influencer als je mensen kunt beïnvloeden. U moet een thought leader worden in uw niche en uw aanhang organisch opbouwen.

Het probleem met het kopen van volgers is dat het je een erg onevenwichtig account geeft. Je hebt duizenden volgers, maar weinig engagement. De enige persoon die u beïnvloedt, bent u zelf, en het is niet zo moeilijk voor iemand die uw account analyseert om te zien wat u hebt gedaan.


Tekenen van een valse volger

De gemakkelijkste manier om een ​​nepvolger te herkennen, is door hun accountnaam in onze Audience Credibility Checker / Bot Checker in te voeren. Hoewel de meeste mensen hier geen perfecte scores hebben, zul je accounts opmerken met bijzonder lage geloofwaardigheidsscores.

Maar wat maakt een nepvolger? Hoe kun je zeggen dat iemand geen echte volger is? Hier zijn enkele van de gevarentekens waarnaar u moet zoeken in een Instagram-account.

1. Een account heeft “ongebruikelijke” nummers.

Echte accounts hebben meestal vergelijkbare patronen als het gaat om het aantal volgers, gevolgde mensen en mate van betrokkenheid. Hoewel iedereen zijn accounts anders beheert en sommige ‘nieuwelingen’ hun accounts niet als doorgewinterde Instagrammers beheren, kun je toch gemakkelijk uitschieters zien.

Ze mogen bijvoorbeeld duizenden mensen leuk vinden en volgen, maar er zijn er niet veel die hen in ruil daarvoor volgen. Misschien maken ze zelf niet veel of geen berichten. Dit betekent niet per se dat ze een bot zijn, maar het suggereert wel dat dit als volger van weinig waarde zal zijn. Ze beïnvloeden zeker niemand.

Echte influencers zullen meer volgers hebben dan accounts die ze volgen – vaak met een aanzienlijke marge. Zo hebben we onlangs gekeken naar de Top 10 Instagram-fitnessmodellen. Sommer Ray staat bovenaan die lijst. Ze heeft 18,2 miljoen volgers, maar volgt in ruil daarvoor slechts 264 accounts. Zelfs de 10e persoon op onze lijst, Izabel Goulart, heeft een eenzijdige verhouding: 4,2 miljoen volgers op 340 gevolgde accounts. Een gewone Instagrammer heeft misschien een cijfer dat dichter bij 1: 1 ligt, maar niemand (behalve misschien een complete “newbie”) zou aanzienlijk meer accounts moeten hebben die worden gevolgd dan volgers.

Evenzo moet u kijken naar de betrokkenheid van een potentiële influencer. Een kwaliteitsbeïnvloeder zal betrokkenheid (vind-ik-leuks en reacties) hebben van ongeveer 1,5-3% van zijn volgers. Als een beïnvloeder bijvoorbeeld 100.000 volgers heeft, zou je 1.500 – 3.000 vind-ik-leuks en reacties (gecombineerd) op een gemiddelde post moeten zien. Een engagement van 1 procent is voor veel influencers oké, afhankelijk van hun niche. Als het betrokkenheidspercentage van een ‘beïnvloeder’ voor zijn/haar berichten regelmatig ver onder dit niveau ligt, moet u echter achterdochtig zijn.

Denk echter niet dat hoger noodzakelijkerwijs beter is. Een betrokkenheidspercentage van 10 procent plus kan verdacht zijn. Als je betrokkenheidspercentages zo hoog ziet, kan de influencer kunstmatige betrokkenheidstechnieken gebruiken, zoals deel uitmaken van een betrokkenheidsgroep (influencers werken samen, reageren op elkaars en liken elkaars berichten om hun statistieken te verbeteren).


2. Een paar dagen veel actie, maar dan weinig andere activiteit.

Vaak zal iemand een bot maken die honderden of duizenden mensen volgt op de dag van zijn creatie. Het kan op die dag zelfs wat inhoud delen om het er echt uit te laten zien. Zodra de bot voldoende mensen heeft gevolgd, stopt hij en vertrouwt hij erop dat mensen hun accounts niet controleren en het nepaccount niet meer volgen.

Echte influencers hebben over het algemeen een relatief gestage groei in hun aantal volgers. Het stijgingspercentage kan toenemen zodra ze worden erkend als influencer, maar ze zullen niet in korte tijd een enorme uitbarsting van volgers hebben (zoals de meeste nepaccounts doen).


3. Lege, verborgen of gekopieerde profielsecties

Mensen die nepaccounts maken, doen meestal niet veel moeite om realistisch klinkende bios te maken. Soms laten ze het bio-gedeelte gewoon leeg, of vullen ze gewoon de minimale details in. Ze passen soms zelfs de instellingen aan om het profiel verborgen te maken. Dit maakt uw onderzoek moeilijker, omdat u hun details niet kunt zien. Je moet jezelf echter afvragen hoe echt iemand is die zijn biografie verbergt. Zijn ze waarschijnlijk een boeiende, toegewijde volger?

Evenzo moet je het ontbreken van een profielfoto als een rode vlag beschouwen, vooral in een visueel medium zoals Instagram.

In sommige gevallen “meerval” gewetenloze Instagrammers je door volledig nep-bios te maken, vaak met behulp van de foto van iemand anders. Dit zijn vaak alleen afbeeldingen die zijn opgehaald van stockfotosites.


4. Spammy, irrelevante en onzinnige opmerkingen

Sommige van de slimmere bot-accounts (en zelfs enkele van de meer oneerlijke door mensen bediende accounts) maken opmerkingen om ze echt te laten lijken. Het probleem is dat deze opmerkingen generiek zijn en geen inhoud hebben. U kunt bijvoorbeeld zien dat een account voortdurend ‘goede foto’ of ‘goed gedaan’ zegt.

Hoewel deze opmerkingen technisch gezien betrokkenheid zijn, hebben ze geen waarde voor een merk dat hoopt op een influencer om zijn/haar volgers ervan te overtuigen dat het product van het merk geschikt voor hen is.

Evenzo laten sommige accounts irrelevante spamcommentaar achter, uiteraard in een poging iets te verkopen. Soms zijn deze slecht doordachte en uitgevoerde verkooptactieken. In andere gevallen zijn ze onheilspellender en moedigen ze je aan om contactgegevens achter te laten, zodat ze je identiteit stelen.

Je kunt ook de Instagram Money Calculator uitproberen om te zien wat je berichten waard zijn.

Veel Gestelde Vragen

Hoe herken je nepvolgers op Instagram?

Zoals we in dit artikel hebben geschreven, is onze gratis Instagram Audit Tool [Fake Follower & Audience Credibility Checker) can help you spot whether any Instagram account has fake followers and likes. It gives you an excellent guide to the genuineness of the account. Any genuine influencers will achieve scores of 80 or above. Anybody who scores poorly would be of little value to you. If your own account scores lowly, you need to spend time identifying and deleting your fake followers.

How can you tell if Instagram followers are fake?

If your account scores poorly in our Instagram Audit Tool, you probably have a high proportion of fake followers. You need to look at your followers and delete any that look suspicious. You should identify any followers with:
1) An account with “unusual” numbers
2) A lot of action for a few days, but then little other activity
3) Empty, Hidden or Copied Profile Sections
4) Spammy, Irrelevant and Clueless Comments

Why do fake Instagram accounts follow me?

There is, unfortunately, a large business of buying and selling fake Instagram followers. Why do people do it? They do it to boost their engagement numbers. Some people want to increase their own follower numbers to make their accounts look more important and active than they really are. They deliberately pay for fake people and bots to follow them. For this to work, however, the fake accounts need to look genuine. So they follow legitimate accounts in the hope that these people follow them back.

How do you spot a fake influencer?

By definition, an “influencer” should be able to influence the decisions of others. Therefore, they need to come across as genuine and knowledgeable in their posts. Unfortunately, some so-called influencers try to make themselves appear more popular than they actually are. They do this by buying fake followers to boost their follower numbers. If you suspect a potential influencer has done this, you can put their account through our free Instagram Audit Tool. Real influencers produce scores of 80 or higher.

Is Instagram cleaning fake followers?

Buying fake followers is very much against Instagram’s terms and conditions. Therefore, they are always on the look-out for such practices. Instagram regularly removes accounts it suspects of leaving spam comments and following / unfollowing thousands of unrelated accounts. Instagram has stated that people who use fake follower services may also be punished. Instagram says it may limit access to certain features for such accounts. Therefore, if you notice that your follower numbers have dropped, it may be because some were fake, and Instagram removed them.

Should you buy Instagram followers?

You should never buy Instagram followers. Most of these accounts will either be bots, fake accounts, or disinterested people who have let their accounts be used in return for payment. None of these accounts will look at your posts or participate in any genuine engagement. Over time most of these accounts will disappear from your Followers list, either because they have unfollowed you or because Instagram will have spotted them and removed them from the platform.

Door admin

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.