do. sep 29th, 2022


E-mailmarketing is een van de oudste marketingtechnieken die erin is geslaagd relevant te blijven, ook al is het marketinglandschap volledig veranderd. Het mooie van e-mailmarketing ligt in zijn eenvoud en het feit dat je er direct mee in contact kunt komen.

Als je al gebruik maakt van e-mailmarketing, dan kun je deze statistieken lezen om te zien hoe je presteert in vergelijking met andere marketeers. Waar u ook naar op zoek bent, dit is de meest uitgebreide en bijgewerkte lijst met e-mailmarketingstatistieken die u kunt vinden.


De ultieme lijst met e-mailmarketingstatistieken:


Gebruik van e-mailmarketing

1. Er waren naar schatting 3,9 miljard e-mailgebruikers ter wereld in 2019 en dit aantal is naar verwachting groeien tot 4,3 miljard in 2023.

2. Over 290 miljard e-mails worden elke dag wereldwijd verzonden en ontvangen, volgens schattingen van 2019.

3. 46% van de marketeers beschouwt e-mailmarketing als een belangrijke tactiek voor het genereren van leads, terwijl 47% het belangrijk vindt voor lead nurturing.

4. Mobiele apparaten zijn het populairste leesmedium voor e-mails.

Gezien het enorme aantal e-mailgebruikers is het een te groot platform voor marketeers om te negeren. Marketeers gebruiken e-mails voor zowel het genereren van leads als het koesteren. En naarmate het gebruik van e-mail groeit, groeit ook e-mailmarketing.


E-mailmarketing ROI en het bijhouden van statistieken

Laten we in dit gedeelte eens kijken naar enkele statistieken die ons vertellen hoe marketeers ROI meten en welke statistieken ze bijhouden voor e-mailmarketing.

5. 73% van de wereldwijde marketeers beschouwt e-mailmarketing als een uitstekend marketingkanaal. Dit is hoger dan SEO (72%) en betaald zoeken (67%).

6. En toch, 70% van de merken slaagt er niet in om hun e-mailmarketing ROI goed te meten.

7. De meeste marketeers houden alleen populaire statistieken bij zoals opens (98,9% van de marketeers), klikken (98,9%) en bounces (92,5%) per jaar studie door lakmoes.

8. Uit hetzelfde onderzoek bleek dat meer dan 75% van de marketeers ook conversies, de bezorging van e-mail en spamklachten bijhoudt.

9. Slechts 46,7% houdt de ROI bij en slechts 27,7% meet de levenslange waarde van de abonnee.

10. Marketeers begrijpen deze kloof bij het volgen van de juiste statistieken en zijn van plan de volgende statistieken meer bij te houden:

Open en klik tarieven

11. Per een MailChimp studie uitgevoerd in oktober 2019 van hun klanten over de hele wereld, is de gemiddelde open rate voor e-mails 21,33%.

12. Volgens hetzelfde onderzoek was de gemiddelde klikfrequentie in alle sectoren en klanten voor MailChimp 2,62%.

13. Het gemiddelde afmeldpercentage was volgens het MailChimp-onderzoek 0,26%.

U kunt de prestaties van uw e-mailmarketingcampagne vergelijken met deze benchmarks om te zien hoe u ervoor staat. Op basis van deze statistieken kun je bepalen waar je tekortschiet en maatregelen nemen om op die punten te verbeteren.


Leverbaarheid van e-mail

E-mail deliverability is een belangrijk aspect als het gaat om e-mailmarketing. Uw initiatieven werken alleen als uw e-mails worden afgeleverd in de primaire inbox van uw abonnee. Laten we eens kijken hoe marketeers het doen in dit opzicht en of e-mailmarketingplatforms kunnen helpen.

14. Vanaf februari 2020 was het gemiddelde e-mailbezorgingspercentage 79,6% op verschillende geteste e-mailmarketingplatforms, volgens deze studie.

15. Volgens gegevens van februari 2020 gaat 20,4% van alle e-mails naar spam of blijft (gemiddeld) niet bezorgd. Dit is een stijging ten opzichte van 16,3% in juli 2019.

16. De top vijf van e-mailmarketingplatforms in afnemende volgorde van e-mailbezorgbaarheid zijn:

  • SendinBlue – 95,4%
  • Mailjet – 94,6%
  • Actieve Campagne – 90,2%
  • Constant contact – 89,4%
  • AWeber – 85,4%

Pro-tip: Vertrouwd gebruiken e-mailmarketingtools die bewezen resultaten hebben getoond in het verbeteren van de afleverbaarheid van e-mail. Neem ook maatregelen om ervoor te zorgen dat uw e-mails relevant zijn en geen elementen bevatten waardoor ze als spam kunnen worden gemarkeerd.


Beste dagen om e-mails te verzenden

Net zoals er betere tijden zijn om op sociale media te posten, zijn er betere dagen om e-mails te verzenden. Volgens de laatste 2020 gegevens van Campagnemonitor:

17. E-mails die op dinsdag worden verzonden, krijgen de hoogste open rates van 18,3%.

18. Donderdag en vrijdag krijgen de hoogste click-to-open-percentages van 14,4%.

19. De klikfrequenties blijven voor de meeste dagen gelijk (2,6%), behalve op zaterdag en woensdag, wanneer ze lager zijn.

Over het algemeen lezen mensen hun e-mail doordeweeks actiever dan in het weekend. Dinsdag is over het algemeen de beste dag om een ​​e-mail te sturen. Dus als u van plan bent om wekelijkse e-mails te verzenden, krijgt u op dinsdag waarschijnlijk veel meer openingen dan op welke andere dag dan ook.


E-mailmarketinguitdagingen

20. Volgens Econsultancy, ontving e-mailmarketing in 2019 slechts 13% van de marketinguitgaven, hoewel 19% van de omzet hieraan kon worden toegeschreven. Dit kwam vooral doordat marketeers onvoldoende bewijs leveren om te pleiten voor meer investeringen in e-mailmarketing.

21. Volgens een lakmoesonderzoek zijn hier de belangrijkste uitdagingen op het gebied van e-mailmarketing waarmee marketeers worden geconfronteerd:


B2B e-mailmarketingstatistieken

22. Volgens Onderzoek uitgevoerd door het Content Marketing Institute (CMI) in 2018, gebruikt 87% van de B2B-marketeers in Noord-Amerika e-mails als een primaire manier om hun leads te koesteren.

23. Uit hetzelfde onderzoek bleek ook dat 51% van de meest succesvolle B2B-marketeers in Noord-Amerika partner-e-mails gebruikt om hun inhoud te promoten.

24. per de Onderzoek uitgevoerd door het Content Marketing Institute in 2017, gebruikt 93% van de B2B-marketeers in Noord-Amerika e-mails om inhoud te verspreiden. Gemiddeld gebruikt 38% van de marketeers (zowel succesvolle als niet-succesvolle) deze techniek.

25. Uit hetzelfde onderzoek bleek dat 40% van de marketeers denkt dat e-mailnieuwsbrieven het belangrijkst zijn voor hun contentmarketingsucces.

26. 44% van de B2B-marketeers beschouwt e-mails als hun grootste bron van leadgeneratie.


B2C e-mailmarketingstatistieken

27. CMI onderzoeksstudie van de B2C-marketeers in Noord-Amerika onthulde dat 80% van hen e-mails gebruikt om hun publiek te koesteren.

28. CMI is vergelijkbaar rapport uit 2017 ontdekte dat 86% van de B2C-marketeers in Noord-Amerika e-mails gebruiken als de belangrijkste manier om inhoud aan hun publiek te leveren.

29. 72% van deze marketeers noemt e-mails als de meest effectieve manier om content te verspreiden.

30. Volgens hetzelfde onderzoek is het meest gebruikte type e-mail geautomatiseerde e-mails, zoals een welkomstmail, die door 58% van de B2C-marketeers wordt gebruikt.

31. Andere soorten e-mails die ze gebruiken, zijn e-mails over evenementen (55%), promotionele (52%) en nieuwsbrieven (48%).


E-mailmarketingtrends en best practices

Marketeers beginnen zich te realiseren dat het zinloos is om e-mails te blijven sturen naar inactieve abonnees en ondernemen actief stappen om dat te voorkomen, volgens een lakmoes rapport.

32. In 2018 verwijderde 51,9% van de marketeers inactieve abonnees van hun e-maillijsten.

33. De meeste van deze marketeers verwijderen inactieve abonnees na een maximale inactiviteitsperiode van 15 maanden.

34. 44,4% van de marketeers die inactieve abonnees verwijderen, stuurt e-mails met opnieuw toestemming voordat ze abonnees verwijderen.

35. 48,4% van de marketeers probeert deze inactieve abonnees ook terug te winnen via re-engagement-e-mails.

Volgens de E-mailmarketingtelling 2019een wereldwijd onderzoek, uitgevoerd door Econsultancy:

36. De drie aandachtsgebieden voor marketeers zijn geavanceerde segmentatie (voor 47% van de marketeers), contentpersonalisatie (37%) en gedragsgerichte targeting (39%).

37. 66% van de marketeers beschouwt e-mailautomatisering als de belangrijkste factor voor het verbeteren van de effectiviteit van e-mailmarketing.

38. De gebieden waar marketeers zich in de toekomst op zullen richten zijn geautomatiseerde e-mailcampagnes (37% van de marketeers), personalisatie (32%) en segmentatie (29%).

Een ander studie door GetResponse bevestigde de effectiviteit van automatisering en personalisatie.

39. Volgens hen krijgen geautomatiseerde (getriggerde) e-mails de hoogste open-rates (44,05%) en click-rates (10,39%).

40. Ook krijgen gepersonaliseerde e-mails hogere open-rates van 22,63% dan niet-gepersonaliseerde e-mails (22,09%).

41. Gebruik van emoji’s ook in onderwerpregels verbetert open tarieven (25,02% van degenen met emoji’s en 22,03% voor degenen zonder).

Dit toont duidelijk aan dat de toekomst van e-mailmarketing zal worden aangedreven door automatisering en personalisatie. Campagnes worden hypergericht en effectiever.


E-mailmarketingeffectiviteit

42. E-mailmarketing kan u een ROI opleveren van wel $ 44 voor elke dollar die u eraan uitgeeft.

Als dat niet genoeg reden is om te gaan investeren in e-mailmarketing, dan is niets anders dat wel. Dus als je e-mailmarketing nog niet hebt geprobeerd, is het tijd om dat nu te doen.


Conclusie

Je hebt nu een hele lijst met e-mailmarketingstatistieken waar je van kunt leren.

Je kunt de trends in de branche begrijpen en best practices en pas ze toe voor uw volgende e-mailmarketingcampagne. U kunt de inzichten hiervan ook gebruiken om uw volgende e-mailmarketingstrategie van brandstof te voorzien. Of u kunt deze eenvoudig gebruiken om op de hoogte te blijven van branchestatistieken.

Veel Gestelde Vragen

Is e-mailmarketing belangrijk?

E-mailmarketing is enorm belangrijk. E-mailmarketing kan u een ROI opleveren van maar liefst $ 44 voor elke dollar die u eraan uitgeeft. Marketeers kunnen het zich niet veroorloven om e-mailmarketing te negeren, omdat het gewoon een te groot platform is. In 2019 werden naar schatting meer dan 290 miljard e-mails per dag verzonden en ontvangen. Naar verwachting zullen er in 2023 4,3 miljard e-mailgebruikers zijn.

Wanneer is de beste dag om een ​​marketingmail te sturen?

Alles bij elkaar genomen is de dinsdag de beste dag om een ​​e-mail te sturen. E-mails die op dinsdag worden verzonden, hebben de hoogste open rates van 18,3%. Dus als u uw e-mail op een dinsdag verstuurt, zullen meer mensen uw e-mail waarschijnlijk openen. Over het algemeen lezen mensen hun e-mail doordeweeks meer dan op zaterdag of zondag. Andere populaire weekdagen zijn donderdag en vrijdag met de hoogste click-to-open-percentages van 14,4%.

Is e-mailautomatisering effectief?

De meerderheid (66%) van de marketeers is van mening dat e-mailautomatisering de belangrijkste factor is voor het verbeteren van de effectiviteit van e-mailmarketing. Volgens een door GetResponse uitgevoerd onderzoek hebben geautomatiseerde (getriggerde) e-mails de hoogste open rate van 44% en een klikpercentage van 10,39%. Dit toont duidelijk aan dat e-mailautomatisering de toekomst van e-mailmarketing zal bepalen. Het is zo belangrijk dat 37% van de marketeers in de Email Marketing Census 2019 heeft aangegeven zich in de toekomst te gaan richten op geautomatiseerde e-mailcampagnes.

Wat zijn de grootste uitdagingen voor e-mailmarketing?

Slechte coördinatie tussen andere kanalen en afdelingen is de grootste uitdaging voor e-mailmarketing waarmee marketeers worden geconfronteerd, volgens een lakmoesonderzoek. Enkele van de andere grootste uitdagingen die door deze peiling werden geïdentificeerd, zijn onder meer onvoldoende personeel, beperkingen van de huidige dienstverlener, slecht leiderschap of strategieën en een gebrek aan kwaliteitsgegevens. Hoewel ontoereikende tools voor het e-mailcreatieproces ook als een grote uitdaging werden geïdentificeerd, was dit niet zo’n groot probleem en trof slechts ongeveer 12% van de marketeers.

Hoe kan ik de bezorgbaarheid van e-mail verbeteren?

Het gebruik van een vertrouwde e-mailmarketingtool kan u helpen uw e-mailbezorgbaarheid te verbeteren. De top vijf van e-mailmarketingplatforms die u kunnen helpen met het afleveren van e-mail zijn: SendinBlue, Mailjet, ActiveCampaign, Constant Contact en AWeber. Naast het gebruik van een van deze tools, moet je er ook voor zorgen dat je e-mails relevant zijn zonder elementen waardoor ze als spam kunnen worden gemarkeerd.

Door admin

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.