di. nov 29th, 2022


TikTok ontploft! En als je al een TikToker bent of overweegt dit te worden, heb je je waarschijnlijk afgevraagd hoe je een groot publiek kunt laten groeien. Je hebt jezelf waarschijnlijk ook afgevraagd “wanneer is de beste tijd om op TikTok te posten?”

En u bent niet de enige als het gaat om het vinden van antwoorden op beide raadsels. De waarheid is dat het niet eenvoudig is om het perfecte moment te vinden om inhoud op sociale media te plaatsen. Zeker, er zijn veel statistieken en ideeën die er zijn voor verschillende platforms, maar trends vormen en veranderen bijna dagelijks. Ook, alleen omdat je tonnen likes en volgers genereert voor een bepaald type inhoud op een bepaald moment van de dag, garandeert dat niet dat wat je daarna plaatst, trending zal zijn.


Dus, hoe vind je de beste tijden om op TikTok te posten? En hoe maximaliseert u uw contentcreatie om een ​​grotere aanhang te trekken? In dit bericht geven we je twee belangrijke vragen die je moet stellen om de beste tijden te vinden om voor je publiek op TikTok te posten. Zodra u deze vragen heeft beantwoord, moet u een manier vinden om uw publiek te vergroten.

Hoewel het lastig kan zijn om een ​​enkele beste tijd om op TikTok te posten, hier zijn resultaten van meer dan 100.000 berichten die we hebben geanalyseerd om de beste betrokkenheid te vinden. (allemaal uitgedrukt in EST en sectoren negerend):

  • Maandag: 6.00 uur, 10.00 uur, 22.00 uur
  • Dinsdag: 2 AM, 4 AM, *9 AM
  • Woensdag: 07.00 uur, 08.00 uur, 23.00 uur
  • Donderdag: 9.00 uur, *12 uur, 19.00 uur
  • Vrijdag: *05:00, 13:00, 15:00
  • Zaterdag: 11.00, 19.00, 20.00 uur
  • Zondag: 07.00 uur, 08.00 uur, 16.00 uur

Tijden gemarkeerd met * bieden een bijzonder hoge mate van betrokkenheid.


Tips voor de beste tijden om op TikTok te posten:

Door sociale media is er een constante behoefte ontstaan ​​aan het consumeren van content. Of het nu gaat om video’s, GIF’s of links naar artikelen, mensen scrollen graag door hun feeds om iets te vinden om de tijd te doden. En hoewel het produceren van inhoud altijd je doel moet zijn (iets dat we hieronder ook zullen bespreken), moet je ook weten wanneer je contact moet maken met je publiek.

Hier zijn twee vragen die je jezelf moet stellen om de beste tijd te vinden om inhoud op TikTok te plaatsen:


1. Waar bevindt uw publiek zich?

TikTok heeft, net als alle sociale-mediaplatforms, een wereldwijde basis van gebruikers. Bijvoorbeeld in de 1 op de 7 mensen in Thailand heeft de app gedownload. In India zijn er meer dan 20 miljoen gebruikers, terwijl China binnenkomt op een gigantische 150 miljoen en meer dan 14 miljoen in de VS.

Waarom zijn deze cijfers belangrijk?

Welnu, als je een wereldwijd publiek hebt, heeft dat automatisch invloed op de hoeveelheid inhoud die je produceert. Het heeft ook invloed op wanneer u inhoud moet plaatsen. Tijdzones dicteren automatisch dat veel van uw inhoud wordt bekeken tijdens de drukste uren binnen een bepaalde regio.

Hoe gebruik je deze informatie om de beste tijd te vinden om op TikTok te posten?

Bepaal eerst waar je volgers zijn. TikTok biedt nu de kans om van je normale gebruikersaccount een Pro-account te maken. Pro-accounts worden geleverd met een reeks nieuwe functies, waaronder analyses.

Analytics geeft aan hoeveel volgers je hebt, wat hun geslachtsverdeling is en uit welke topgebieden je volgers komen. Als u nog niet bent overgeschakeld naar een Pro-account, gaat u als volgt te werk:

Open de app en ga naar je profiel. Ga vervolgens naar uw privacy- en instellingengedeelte door op de drie stippen in de rechterbovenhoek van het scherm van uw mobiele telefoon te tikken. Ga dan naar Overschakelen naar Pro-account.

Volg de stappen (dit kan inhouden dat je je mobiele nummer moet verifiëren als je dat nog niet hebt gedaan). Zodra uw account is overgeschakeld naar een Pro-account, heeft u toegang tot uw analyses.



Terwijl je nog steeds in je privacy- en instellingengebied bent, tik je op Analytics in de rekeningen sectie. Tik op de Volgers tabblad en u vindt details over uw doelgroep.


2. Hoe laat is uw publiek wakker?

Je hebt ontdekt waar je publiek zich bevindt. Nu is het tijd om erachter te komen wanneer ze wakker zijn.

Dit deel lijkt misschien een beetje tricker, maar het is echt een kwestie van tijdzones begrijpen. Als je bijvoorbeeld in Thailand bent en heel veel volgers hebt in India en Thailand, hoef je maar ongeveer een uur en 30 minuten tijdsverschil te overwegen. Met zo’n klein tijdsverschil wordt je postschema niet verstoord.

Als je daarentegen een groot publiek hebt in Noord-Amerika en het Verenigd Koninkrijk, dan is dat anders. Je zult content plannen en plannen met een tijdsverschil van acht uur.

Helaas heeft TikTok geen planningsfunctionaliteit. Ook zijn er (nog) geen beheer-apps voor sociale media waarmee je je TikTok-account kunt koppelen om inhoud te plaatsen of in te plannen. Je moet een inhoudsschema opstellen om de grootste gebieden waar je fans vandaan komen te dekken. Het is misschien niet mooi. Het zal ook moeilijk te onderhouden zijn als je doelgroepen hebt in landen met grote tijdsverschillen, maar het lijkt (voorlopig) de enige manier te zijn om het plaatsen van inhoud voor je publiek te dekken..

Nu je hebt vastgesteld wanneer je inhoud voor je publiek moet plaatsen, is het tijd om onze tips te delen over hoe je meer volgers kunt krijgen.


Hier zijn zes manieren waarop u uw aanhang kunt laten groeien:

1. Vind uw X-factor

Als je een groot publiek wilt trekken, moet je vinden wat jou speciaal maakt. De meeste mensen denken dat je X-factor een vaardigheid of fysiek kenmerk is, maar dat is niet zo. Het is een eigenschap of verzameling eigenschappen die verder opvallen dan je uiterlijk. Je uiterlijk en vaardigheden vullen je X-Factor aan.

Logan Paul staat bijvoorbeeld bekend om zijn grappige en gekke video’s. Zijn gevoel voor humor straalt er doorheen. Hetzelfde geldt voor Liza Koshy. Ze hebben allebei sterke komische persoonlijkheden die ze laten schijnen op sociale media.

Weet u niet zeker wat uw X-Factor is? Vraag vrienden en familie wat je het leukst vindt. Je hebt meteen genoeg om verder te gaan.

2. Verhoog uw contentproductie

Dit klinkt voor de hand liggend, maar het is ook een beetje moeilijk te beheren. Het creëren van meer TikTok-content vereist meer creativiteit. Maar je hoeft niet constant met nieuwe ideeën te komen. In feite kunt u eenvoudig documenteren wat u van plan bent.

Documenteren is makkelijker dan constant grappige schetsen maken. Het is ook sneller om je telefoon te pakken en een update met je publiek te delen dan urenlang plannen en opnemen om de perfecte foto te maken.

3. Werk samen met andere TikTokers

Ooit gehoord van de term ‘kruisbestuiving’ op sociale media? Het is het proces waarbij een social media-account wordt gebruikt om een ​​bericht te delen met een nieuwe of grotere groep volgers op een ander account. Door je inhoud te delen met een ander TikToker-publiek, krijg je toegang tot meer volgers.

Het voordeel?

Onderweg kun je meer nieuwe volgers oppikken.

Merken doen dit de hele tijd en het werkt.

In het onderstaande voorbeeld werkte Logan Paul samen met Mark Dohner. De video genereerde 932.500+ likes en 1500 shares.

4. Doe mee aan uitdagingen

Uitdagingen zijn nog steeds een favoriet op TikTok en een geweldige manier om volgers aan te trekken. Ze zijn een gemakkelijke manier om voor een groot publiek te komen, vooral als de uitdaging trending is. Trending challenges zijn het bewijs dat mensen aandacht besteden aan een challenge. Er is ook een grotere kans dat uw video wordt weergegeven en weergaven genereert.

5. Hashtags gebruiken

Hashtags zijn een essentieel onderdeel van sociale media. Zonder hen kan het een uitdaging zijn om inhoud te vinden. En omdat mensen op hashtags vertrouwen en deze volgen, wordt het veel gemakkelijker om gevonden te worden.

Hoewel hashtags ervoor zorgen dat je video’s in de zoekresultaten worden weergegeven, moet je geen hashtag voor je video kiezen. Je moet een beetje onderzoek doen. Identificeer hashtags met betrekking tot je video en ook elementen die in je video worden gebruikt.

Het vinden van hashtags op TikTok is eenvoudig. Begin met uw eerste trefwoord in het zoekmenu. Selecteer vervolgens het tabblad Hashtags om alle hashtags te zien die uw zoekterm bevatten.


Hoewel je elke hashtag zou kunnen selecteren, moet je een beetje specifiek zijn. Kies hashtags die veel weergaven hebben, maar die het meest relevant zijn voor uw zoekterm. Deze aanpak maakt je inhoud relevanter voor TikTokers die het tegenkomen. En als ze het leuk vinden wat je hebt gemaakt, is de kans groter dat ze volgelingen worden.

6. Oudere inhoud delen

Het is een goed idee om oudere inhoud te delen die niet op TikTok is opgenomen. Zoals u zich zult herinneren, ging tip nummer één helemaal over het vergroten van de hoeveelheid inhoud die u deelt. Het delen van oudere inhoud is dus een geweldige manier om ervoor te zorgen dat je je publiek iets nieuws te bieden hebt, zelfs als het een #TBT-moment is.


Conclusie

Het vergroten van je volgers op TikTok is afhankelijk van een aantal factoren. Ten eerste moet je ook weten waar je publiek zich bevindt. Vervolgens moet je de beste tijd bepalen om op TikTok te posten op basis van tijdzoneverschillen (de jouwe en die van hen). Samen helpen deze factoren u om vast te stellen wanneer uw publiek hoogstwaarschijnlijk online zal zijn en naar meer van uw inhoud zal zoeken.

Maar om je volgers te laten groeien, heb je meer nodig dan het juiste moment van de dag om inhoud te plaatsen. Je moet je speciale eigenschap vinden en delen, meer inhoud produceren en samenwerkingen en hashtags benutten. Als je deze tips consequent toepast, ben je binnen de kortste keren op weg naar een groeiend aantal volgers.

Veel Gestelde Vragen

Wat is de beste tijd om op TikTok te posten?

In dit bericht hebben we gekeken naar een reeks factoren die van invloed zijn op je beste tijd om op TikTok te posten. Over het algemeen zijn de beste tijden:
Maandag: 6u, 10u, 22u
Dinsdag: 2 uur, 4 uur, 9 uur
Woensdag: 07.00 uur, 08.00 uur, 23.00 uur
Donderdag: 9.00 uur, 12.00 uur, 19.00 uur
Vrijdag: 5.00 uur, 13.00 uur, 15.00 uur
Zaterdag: 11.00, 19.00, 20.00 uur
Zondag: 07.00 uur, 08.00 uur, 16.00 uur

Maakt het uit hoe laat je iets op TikTok plaatst?

Als je je tijd op TikTok serieus neemt, wil je er zeker van zijn dat je je video’s op de beste tijden plaatst om maximale betrokkenheid te garanderen. De beste tijden hiervoor hebben we in dit artikel besproken. Twee van de belangrijkste factoren die dit beïnvloeden zijn:
Waar bevindt uw publiek zich? en
Hoe laat is uw publiek wakker?
Evenzo, als u uw TikTok-account voor marketing gebruikt, wilt u video’s plaatsen wanneer uw doelgroep actief is.

Hoe vaak moet ik op TikTok posten?

Veel TikTok-influencers posten een paar keer per dag. Omdat het echter op video is gebaseerd, is het moeilijker om een ​​uitstekende TikTok-post te maken dan een tekstbericht op iets als Facebook, of zelfs een op afbeeldingen gebaseerd bericht op een platform als Instagram. Kwaliteit is veel belangrijker dan kwantiteit op TikTok. De video’s zijn misschien kort, maar ze moeten het bekijken waard zijn en hun doelgroep kunnen interesseren. Als je een enthousiaste aanhang wilt opbouwen, moet je de meeste dagen echter in één keer posten.

Hoe krijg ik meer views op TikTok?

Er zijn legitieme manieren om het aantal weergaven van uw TikTok-video’s te verbeteren. Deze methoden omvatten:
Maak inhoud van hoge kwaliteit
Relevante hashtags gebruiken in je videobeschrijvingen
Kortere video maken
Voeg muziek toe aan je video’s
Maak boeiende inhoud
Blijf op de hoogte van de trends
Vergeet niet om mee te doen
Deze basispraktijken zullen je veel betere resultaten geven dan elke poging om het systeem te spelen. Hoe beter je je inhoud maakt en hoe meer je betrokken bent, hoe groter de kans dat TikTok je video’s waardig vindt.

Werken hashtags op TikTok?

Omdat het een relatief recente sociale app is, zagen de ontwikkelaars van TikTok het voordeel van het gebruik van hashtags om inhoud te organiseren. Hashtags spelen een essentiële rol in TikTok. Hashtag-uitdagingen zijn inderdaad een van de favoriete vormen van TikTok-engagement. Op een basisniveau werken hashtags om TikTok-gebruikers te helpen inhoud over een bepaald onderwerp te vinden. Mensen gebruiken ze echter ook om andere dingen bij elkaar te verzamelen, bijvoorbeeld voor deelname aan een prijsvraag (of challenge). Bedrijven gebruiken aangepaste hashtags om alle berichten over hun merk te verzamelen.

Hoe verdient TikTok geld?

Een manier waarop TikTok geld verdient, is door de in-app-aankoop van munten in de app store. Mensen kunnen muntbundels kopen variërend van 100 tot 10.000 munten. Gebruikers kunnen deze munten vervolgens schenken aan hun favoriete makers, waarbij TikTok een deel van het geld houdt. TikTok biedt nu een officiële advertentiemarkt, waardoor TikTok een extra bron van cashflow krijgt. TikTok-advertenties werken op dezelfde manier als Facebook. U geeft uw budget en voorkeursdoelgroep aan en biedt achter de schermen op advertentiespots.

Door admin

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.