wo. jun 29th, 2022


Instagram introduceerde in 2016 Bedrijfsprofielen. Sindsdien hebben veel bedrijven hun Instagram-accounts omgezet van een persoonlijk profiel naar een zakelijk profiel.

De verandering leek onvermijdelijk, aangezien Instagram nu eigendom is van Facebook. In veel opzichten fungeert Instagram als een verlengstuk van Facebook, waarbij het visuele element wordt benadrukt, en dit is met name het geval voor zakelijke accounts en advertenties.

Er was echter enige weerstand om de wijziging door te voeren. Veel bedrijven merkten het lagere organische bereik van hun Facebook-pagina’s op in vergelijking met persoonlijke Facebook-profielen. Ze waren bang dat hetzelfde zou gebeuren met Instagram. In de praktijk blijkt er echter niet zo veel stigma aan een Instagram Bedrijfsprofiel te hangen als aan een Facebook Bedrijfspagina. Als je kwaliteitsmateriaal blijft delen via je Instagram-account, zul je waarschijnlijk niet veel of geen vermindering van organisch bereik zien.

Dit betekent echter niet dat u een Facebook-pagina voor uw bedrijf moet vermijden, aangezien het beheren van een Facebook-pagina een vereiste is om te converteren naar een Instagram-bedrijfsprofiel.

U verliest echter twee functies wanneer u converteert naar een zakelijk profiel:

  1. De mogelijkheid om je berichten privé te maken
  2. De mogelijkheid om naar meerdere Facebook-profielen te linken – in plaats daarvan koppelt u uw Instagram-account aan de Facebook-pagina van uw bedrijf

Hoewel deze functies enige waarde kunnen hebben voor een persoonlijk account, zouden ze weinig of geen nut hebben voor een zakelijk account, wat waarschijnlijk de reden is waarom Instagram ze heeft verwijderd.

De redenen voor het beheren van een Instagram-account zijn meestal heel anders voor een bedrijf dan voor een individu – zelfs een solopreneur. Je persoonlijke Instagram-account gebruik je om aspecten van je leven aan je vrienden en familie te laten zien. Een bedrijf beheert zijn Instagram-account om een ​​publiek op te bouwen en hopelijk klanten te winnen. Als u zaken doet, wilt u misschien toch een persoonlijk account hebben voor uw niet-zakelijke activiteiten.


6 voordelen van een Instagram-bedrijfsprofiel [And How to Switch Over]:


Voordelen van het beheren van een Instagram-bedrijfsprofiel

1. Toegang tot Instagram-inzichten


Instagram biedt weinig analyses en prestatiestatistieken voor de gemiddelde Instagram-gebruiker. Dit was vroeger een probleem voor bedrijven, dus Facebook creëerde Instagram Insights voor bedrijven en ervaren gebruikers.

Instagram Insights biedt bedrijven alle essentiële gegevens die ze nodig hebben over hun account en hoe hun berichten presteren. Het biedt inzicht in welke content werkt en wat niet. Het geeft u informatie over uw volgers om u te helpen een beeld op te bouwen van degenen die interesse in u hebben.

Het toont je prestaties op Instagram in de afgelopen week – verandering in volgers, het aantal berichten, vertoningen, bereik, profielweergaven, websiteklikken en e-mailklikken. U kunt deze gegevens immers gedurende een periode van maximaal 90 dagen inzien.

Het geeft je vervolgens gedetailleerde demografische gegevens van je volgers zodra je ten minste 100 volgers hebt bereikt – hun geslacht, leeftijden, locaties per stad en land, en wanneer ze het meest actief zijn.

Met Instagram Insight kun je je historische berichten ook bekijken op betrokkenheid en vertoningen gedurende een door jou ingestelde periode, tot wel twee jaar. Bovendien geeft het u gegevens met betrekking tot traditionele berichten, verhalen, rollen, IGTV-video’s, live video’s en promoties.

Natuurlijk zijn er momenten waarop je misschien nog meer gedetailleerde analyses over je Instagram-prestaties wilt. Wij hebben hiervoor suggesties in Top Instagram Analytics-tools voor 2021.


2. Mogelijkheid om een ​​contactknop toe te voegen

Een handige functie die is toegestaan ​​voor accounts met een zakelijk profiel, is het toevoegen van een contactknop aan uw profiel. Wanneer iemand op de knop klikt, kunt u deze zo instellen dat ze u kunnen e-mailen, een telefoongesprek met u kunnen voeren of hen een kaart kunnen geven met uw locatie.

U kunt ook een optie instellen om uw openbare contactgegevens te synchroniseren met uw Facebook-pagina. Dit betekent dat mensen die privileges hebben om je Facebook-pagina te bewerken, informatie kunnen bijwerken die wordt gesynchroniseerd met zowel die pagina als je Instagram-account.

U kunt er ook voor kiezen om een ​​actieknop toe te voegen. Actieknoppen verbinden uw Instagram-profiel met andere online services, zodat klanten rechtstreeks vanuit uw profiel met uw bedrijf kunnen communiceren. Momenteel biedt Instagram drie soorten actieknoppen: eten bestellen, nu boeken en reserveren.


3. Uw branche wordt weergegeven op uw profiel

Toen u uw Facebook-pagina maakte, vroegen ze u om de branche te selecteren waarin uw bedrijf actief is. Dus wanneer u vervolgens uw Instagram-bedrijfsprofiel koppelt aan uw Facebook-pagina, gaat deze informatie over naar uw Instagram-profiel. Je kunt deze informatie indien nodig in de toekomst rechtstreeks binnen Instagram wijzigen.


4. Mogelijkheid om links naar Instagramverhalen toe te voegen

Vanuit marketingoogpunt is een van de meest irritante dingen van Instagram dat je over het algemeen geen klikbare links kunt gebruiken. Als u een persoonlijk profiel heeft, is de enige link die u kunt tonen die in uw profiel.

Instagram Stories biedt echter nog een andere optie. We hebben beschreven Instagramverhalen gebruiken als een expert. Een praktische optie voor sommige Instagram-accounts is de mogelijkheid om een ​​URL toe te voegen aan een Instagram-verhaal.

Dit is vooral waardevol wanneer, zoals gerapporteerd door Locowiseonderneemt 75% van de Instagram-gebruikers een actie, zoals het bezoeken van een website, nadat ze naar een bericht hebben gekeken.

De mogelijkheid om links naar Instagram Stories toe te voegen is echter niet voor alle bedrijven beschikbaar. Je moet een zakelijk profiel hebben met 10.000 volgers voordat Instagram je toegang geeft tot deze functie. Als alternatief kunt u in aanmerking komen voor deze veegfunctie als u een geverifieerde badge heeft.

Als je aan de criteria voldoet, kun je een link toevoegen terwijl je je Instagram-verhaal uploadt. Tik eerst op het kettingachtige pictogram bovenaan je Verhaal (het vierde pictogram van rechts). Tik vervolgens op + Weblink en voeg de URL toe. Zodra je hebt geklikt Gedaan, je bent klaar.


5. In staat om te adverteren op Instagram en gepromote berichten te plaatsen

Als u het budget heeft om uw Instagram-berichten te promoten en op het platform te adverteren, moet u een bedrijfsprofiel hebben.

Dit is een ander gebied waar de connectie tussen Facebook en Instagram duidelijk is. U bouwt uw advertenties op Facebook en kiest waar u uw advertentie wilt plaatsen. Instagram is een van de opties die Facebook je geeft – de andere zijn verschillende posities op Facebook en Messenger.

Een meer recente innovatie is de introductie van Instagram Shoppable-berichten. Hiermee kunnen bedrijven hun berichten taggen met producten, net zoals individuen hun vrienden taggen. Wanneer mensen op de tags tikken, worden ze naar een volledige productbeschrijving gestuurd met een knop “Nu kopen”. Ze kunnen dan op die knop tikken om uw product te kopen.


6. In staat om leeftijd te verifiëren

Een andere handige optie voor sommige bedrijven met een Instagram-bedrijfsprofiel is het instellen van een minimumleeftijd. Als u bijvoorbeeld een slijterij bent, kunt u een minimumleeftijd instellen die overeenkomt met de wettelijke minimumleeftijd voor alcoholconsumptie in uw locatie. Op die manier kunt u ervoor zorgen dat u uw inhoud niet aan potentiële minderjarige kopers laat zien.


Sommige influencers hebben zakelijke accounts, maar er zijn er meer die makersaccounts hebben

Heel wat influencers kiezen ervoor om zakelijke accounts te beheren, ook al runnen ze niet echt een bedrijf. Ze nemen hun Instagramming serieus en beheren het op zakelijke basis.

Influencers willen hun volgers opbouwen en hun betrokkenheid vergroten. De aanvullende tools en inzichten die een Instagram-bedrijfsprofiel biedt, helpen bij hun zoektocht. Ze bieden influencers ook meer informatie om te delen met de merken waarmee ze werken.

Goede influencers kunnen ook toveren met Instagram Stories, en het is een bijkomend voordeel als ze URL’s kunnen toevoegen wanneer ze namens een merk werken.

Instagram heeft onlangs echter een derde type account opgezet dat influencers beter lijkt te targeten: Creator Accounts.

Verwarrend genoeg, als je naar Instagram kijkt, lijken er nu slechts twee soorten accounts te zijn: persoonlijke accounts en professionele accounts. Er zijn echter eigenlijk twee soorten professionele accounts: zakelijke accounts en Creator-accounts. Dus wanneer Instagram de term Professional-accounts in zijn documentatie gebruikt, betekent dit zowel Business- als Creator-accounts.

Instagram stelt nu dat zijn zakelijke accounts “het beste zijn voor retailers, lokale bedrijven, merken, organisaties en serviceproviders”. Het beschrijft Creator-accounts als “het beste voor publieke figuren, contentproducenten, artiesten en influencers.”

Creator-accounts bieden veel van de voordelen van Business-accounts, met meer flexibiliteit. Creator-accounts kunnen bijvoorbeeld hun Instagram-bedrijfscategorieën verbergen, samen met hun contactgegevens. Creators kunnen ook verschillende categorieën tonen op hun Instagram-profielen en Facebook-pagina’s. Bovendien kunnen de gebruikers van Creator-accounts beperken wie hen berichten kan sturen. Creators hebben ook toegang tot Creator Studio, dat extra mogelijkheden biedt, waaronder verbeterde inzichten.


Hoe u uw persoonlijke profiel kunt omzetten in een zakelijk profiel

Instagram stelt een limiet voor het hebben van vijf Instagram-accounts. Het is echter onwaarschijnlijk dat dit van invloed is op u, tenzij u een reeks doelgroepen heeft en besluit voor elke doelgroep een ander account in te stellen.

Ga in je persoonlijke Instagram-account naar je profielpagina en tik op de “hamburger” icoon (de drie horizontale balken) in de rechterbovenhoek. Tik vervolgens op Instellingen op het resulterende scherm. Ga in de meeste gevallen naar beneden door de instellingen en tik op Account. Scroll door je lijst met opties en tik op Overschakelen naar professionele account. In zeldzame gevallen is het mogelijk dat die optie direct op uw instellingenpagina wordt weergegeven, in welk geval u niet eerst naar uw accountpagina hoeft te gaan. Zorg ervoor dat u uw account niet als een privéaccount heeft ingesteld. Als je al een Instagram-bedrijfsprofiel hebt, maar er nog een wilt (tot het maximaal toegestane vijf), kun je op . tikken Nieuw professioneel account toevoegen op uw accountpagina.


Welke methode je ook gebruikt om hier te komen, je moet tikken op Doorgaan op het volgende scherm.

Instagram zal je dan om een ​​categorie voor je bedrijf vragen en zodra je deze hebt geselecteerd, tik je op Gedaanen dan Oké bevestigen, Bedrijfen dan Volgende. Instagram zal je om je zakelijke contactgegevens vragen. Tik Volgende. Vergeet niet om deze te schrijven zoals u zou willen dat uw klanten ze zien. Dit omvat uw zakelijke e-mailadres, telefoonnummer en adres.

Zodra je dit hebt gedaan, volg je de aanwijzingen op het scherm om je zakelijke Instagram-account te koppelen aan je zakelijke Facebook-pagina.

Zodra je de bovenstaande stappen hebt uitgevoerd, heb je officieel een Instagram-bedrijfsprofiel. Tik X in de rechterbovenhoek om terug te keren naar uw profiel.

Uiteindelijk bieden bedrijfsprofielen een betere marketingervaring op Instagram, of u nu een bedrijf bent dat uw boodschap zelf wil overbrengen of een serieuze gebruiker bent die uw volgers en betrokkenheid opbouwt. Als je echter een influencer bent, ben je waarschijnlijk beter geholpen door te converteren naar een Creator-account.

Bekijk meer informatie: https://influencermarketinghub.com/benefits-of-an-instagram-business-profile-and-how-to-switch-over/

Door admin

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.