do. sep 29th, 2022


De eenvoud van e-mailmarketing maakt het nog steeds een van de beste tools om uw doelgroep te bereiken. Sterker nog, volgens recente e-mailmarketingstatistiekenmet e-mailmarketing kunt u een rendement op uw investering behalen van meer dan $ 40 voor elke dollar die u eraan uitgeeft.

Om dit type ROI te krijgen, moet u echter marketingautomatisering en personalisatie in uw campagnes gebruiken. Bijna 70% van de marketeers is van mening dat e-mailautomatisering het belangrijkste ingrediënt is om de effectiviteit van hun e-mailcampagne te vergroten. Dus, hoe gebruiken sommige van de grote merken e-mail om hun publiek te betrekken en ze daadwerkelijk iets te laten kopen?

We namen het op ons om talloze e-mailcampagnes te doorzoeken. hier zijn examassa’s druppelmarketingcampagnes die de prullenbak ontweken en met een zeer goede reden. Ze zijn creatief en zullen uw e-maillijst overtuigen om de calls-to-action te voltooien.


12 e-mailmarketing-druppelcampagnes om te proberen in 2021:


Wat is een e-maildruppelcampagne?

Kortom, een e-maildruppelcampagne is een type e-mailmarketingcampagne die bestaat uit een aantal e-mails die op specifieke data automatisch naar uw e-maillijst worden gemaild met behulp van een vooraf ingesteld schema. Omdat ze getimed zijn, zijn ze veel effectiever dan single-send e-mails die op willekeurige tijdstippen worden verzonden. U kunt een drip-e-mailcampagne bijvoorbeeld gebruiken om abonnees te verwelkomen, klanten te onboarden, klantfeedback en andere gegevens te verzamelen, nieuwe producten te introduceren of het verlaten van winkelwagentjes aan te pakken.


De voordelen

Het voor de hand liggende voordeel van het implementeren van een drip-e-mailcampagne is dat u hiermee een taak kunt automatiseren die anders veel tijd zou vergen. Met de hulp van e-mail automatiseringkunt u uw e-mailmarketing een stuk eenvoudiger maken, omdat u alleen de e-mailreeks hoeft te schrijven en een planning hoeft te maken.

De echte waarde ervan is echter niet de tijd die het u zal besparen. Een goed gemaakte drip-campagne kan uw merk ook helpen om consistent te groeien. Het kan u helpen uw lijst met abonnees te laten groeien door uw aanmeldingspercentage aanzienlijk te verbeteren, terwijl tegelijkertijd de kans wordt verkleind dat mensen ervoor kiezen om zich af te melden. Het zou zelfs nog een stap verder kunnen gaan en van abonnees merkadvocaten maken.


12 voorbeelden van effectieve e-mailcampagnes

Hieronder volgen enkele voorbeelden van de meest effectieve e-maildruppelcampagnes om uw abonneelijst te laten groeien en uw gebruikersbetrokkenheid te verbeteren. Je kunt deze als bouwstenen gebruiken en ze vervolgens aanpassen zodat ze resoneren met je specifieke doelgroep.

1. Netflix

Bron: welcome.comperemedia.com

Netflix lanceerde een zeer effectieve drip-campagne om klanten terug te winnen die hun abonnement opzegden. Het geheim zat in de eenvoud van de campagne. Als u een goed merk heeft, hoeft u klanten soms alleen maar te herinneren aan de voordelen die uw service kan bieden.

De eerste e-mail in de campagne was vrij eenvoudig. Het bevestigde gewoon de annulering. Ze hadden echter al een rode call-to-action-knop “Herstart lidmaatschap” in de bevestigingsmail. Proberen kan geen kwaad, toch?

Wat deze campagne echter zo effectief maakte, was dat ze deze klanten e-mailden die ervoor kozen om een ​​reeks gepersonaliseerde e-mails te annuleren met alle series en films die het platform heeft toegevoegd en waarvan de gebruiker zou hebben genoten, maar die ze nu mislopen. Vervolgens was de laatste e-mail in deze drip-campagne een gerichte e-mail waarin alle voordelen werden genoemd die ze hebben gemist, zoals geen vervelende commercials.


2. Trello

De feestdagen blijven een van de beste tijden van het jaar om uw marketing een tandje bij te zetten. Trello heeft een unieke campagne “Twelve Days to Trello” gemaakt met links naar pagina’s met tips over hoe je Trello kunt gebruiken om je productiviteit te verhogen. De meeste gebruikers zijn bekend met het gebruik van Trello als een hulpmiddel voor projectbeheer, maar deze reeks e-mails liet zien hoe u het kunt gebruiken voor het maken van winkelborden voor de feestdagen, lijsten met leuke activiteiten en het stellen van doelen voor het nieuwe jaar.

Deze campagne laat zien hoe waardevol het is om je berichten te timen. Door te focussen op voordelen die passen bij de feestdagen, wisten ze meer interesse voor hun product op te wekken.


3. Zendesk

Zendesk gebruikte een infuuscampagne om hun abonnees te helpen onboarden. Ze creëerden een eenvoudige campagne om hun gebruikers door alle verschillende stappen te leiden. Van het verwelkomen van gebruikers tot het leren beantwoorden van tickets, de campagne zorgde voor een prettige gebruikerservaring. Zendesk stuurde bijvoorbeeld gepersonaliseerde e-mails vanuit hun bedrijfse-mail naar nieuwe gebruikers om hen aan te moedigen een gesprek te boeken met een van hun vertegenwoordigers.

Campagnes zoals deze kunnen zeer waardevol zijn, aangezien de eerste ervaring die gebruikers met uw service hebben zo belangrijk is. Door vanaf het begin een positieve ervaring te creëren, bent u goed voorbereid op het ontvangen van vijfsterrenrecensies en zelfs verwijzingen.


4. Patagonië

Patagonia, een ontwerper van outdooruitrusting en kleding, gebruikte weergebaseerde marketing om hun e-mailmarketing naar een hoger niveau te tillen. Kortom, ze stuurden op maat gemaakte aanbevelingen naar hun abonnees die zouden voldoen aan het huidige seizoen en de voorspelde weersomstandigheden op hun locatie. Door de zaken minimalistisch te houden en een eenvoudige call-to-action-prompt te gebruiken, werden abonnees betrokken.


5. Leesa

Net zoals talloze andere merken met succes voor hen hebben gedaan, gebruikte Leesa beperkte verkopen om een ​​eenmalige aanbieding te creëren die hun abonnees moeilijk zouden kunnen overslaan. De eerste e-mail in de serie vertelt de lezer dat hun verkoop slechts een beperkte tijd loopt. Vervolgens ontvingen degenen die niets kochten tijdens de beperkte verkoop een vervolgmail om het geweldige nieuws te delen dat de verkoop is verlengd.


6. Tevreden

Een van de gemakkelijkste manieren om klantenloyaliteit te vergroten, is door iets aardigs voor ze te doen. Het hoeft je niet per se veel te kosten. Het kan gewoon een infuuscampagne zijn die informatie deelt die hen kan helpen meer waarde te krijgen. Door ze e-mails te sturen waaruit blijkt dat u om hen geeft, zullen ze geneigd zijn iets terug te doen door uw bedrijf weer te steunen.

Het team van Contently gebruikte deze logica om klantenbehoud te stimuleren. Hun verkopers sturen klanten regelmatig e-mails met blogposts die waarde toevoegen. Wat deze campagne zo effectief maakt, is dat de toon ongedwongen is. Het komt snel ter zake – hier is een geweldig artikel voor jou.


7. Toon het op

Tone It Up wendde zich tot e-mailmarketing om hun 21-daagse uitdaging met hun abonneelijst te delen. Nadat je je hebt aangemeld voor hun mailinglijst, sturen ze je een kopie van je trainingsschema en verschillende recepten.

Wat deze campagne zo effectief maakt, is dat ze je een e-mail sturen met de voordelen van de uitdaging, zelfs als je je niet aanmeldt voor het daadwerkelijke programma. Andere ogenschijnlijk kleine details, zoals het vermelden van de naam van de abonnee, helpen abonnees te motiveren om aan het programma deel te nemen. Ook laten ze in deze campagne zien dat e-mailmarketing een gouden kans kan zijn om je social media op te nemen. Door een call-to-action-bericht op te nemen dat abonnees eraan herinnert hen te volgen op Instagram, vergroten ze de gebruikersbetrokkenheid en naamsbekendheid verder.


8. Afdrijven

Een welkomstmail blijft een van de beste manieren om uw omzet te verhogen door middel van e-mail marketing. Het is de eerste e-mail die abonnees krijgen nadat ze lid zijn geworden en het zal de sfeer bepalen voor je andere e-mails die nog moeten volgen. Dus als uw doelgroep het niet relevant vindt, is er een reëel risico dat ze zich na de allereerste e-mail kunnen afmelden. Je hebt het waarschijnlijk al eens eerder gedaan, toch? Dus om uw potentiële klanten door de verkooptrechter te leiden, moet u deze e-mail vastleggen.

Drift hanteert een enigszins onorthodoxe benadering van de welkomstmail. In plaats van zich te concentreren op de voordelen die ze hun abonnees kunnen bieden, sturen ze hun abonnees onmiddellijk een lijst met hun beste blogposts samen met het aantal views dat elke blogpost heeft ontvangen.

In hun onboarding-infuuscampagne volgen ze een vergelijkbare aanpak door links aan te bieden naar verschillende inhoud die laat zien hoe waardevol deze kan zijn. Het helpt om leads opnieuw te binden en gebruikers te koesteren die momenteel zijn aangemeld voor hun gratis pakket. Door gebruikers te betrekken die zich onlangs hebben aangemeld voor een proefperiode, vergroten ze de kans dat deze gebruikers zullen converteren naar betaalde klanten, omdat ze waardevolle inhoud krijgen aangeboden voor de duur van hun ervaring. Dit is weer een voorbeeld van hoe het loont om aardig te zijn voor je klanten.


9. Withings

Bron: campaignmonitor.com

Withings gebruikte de gegevens die werden verzameld door de draagbare technologie die ze maken om badges voor activiteitsdoelen voor hun abonnees te maken. Vervolgens stuurden ze via een infuuscampagne regelmatig updates over de voortgang van hun abonnees.

Wat dit soort e-mails zo effectief maakt, is dat ze erg persoonlijk zijn. Omdat je je abonnees consequent zult betrekken bij iets dat er echt toe doet – hun eigen mijlpalen – creëer je een veel sterkere verbinding tussen je merk en zijn doelgroep. U viert niet alleen hun successen met hen, maar u herinnert hen ook aan uw merk en stimuleert hen om uw dienst of product te blijven gebruiken.


10. Skinnydip

Het voelt fijn als een merk de tijd neemt om naar je te kijken. Daarom maakte Skinnydip er een punt van om de klant centraal te stellen in een website-re-engagement-campagne. Om hun abonnees te helpen terug te keren naar hun online winkel, beloonden ze hen met een kortingscode. Een re-engagementcampagne als deze laat je publiek zien dat je echt om hen geeft.


11. Kenneth Cole

Het achterlaten van een winkelwagen is een van de grootste problemen waarmee e-commercebedrijven elke dag worden geconfronteerd. Er zijn een aantal redenen waarom klanten een transactie niet voltooien. Een van de meest effectieve manieren om het aantal verlaten winkelwagentjes te verminderen, is door uw klanten een geautomatiseerde e-mail te sturen die hen eraan herinnert dat ze nog moeten afrekenen.

Door bijvoorbeeld een korting aan te bieden, stimuleer je deze klanten om de transactie af te ronden. Dit is precies wat Kenneth Cole deed. In eerste instantie bieden ze hun klanten een korting van 15% als motivatie om de transactie af te ronden. Deze aanbieding is echter slechts 48 uur beschikbaar om de kans te vergroten dat ze zullen converteren.


12. Dollar Shave Club

Niet alleen moeten e-commercebedrijven uitzoeken hoe ze het verlaten van hun winkelwagentje kunnen verminderen, ze moeten ook manieren vinden om hun klanten aan te moedigen meer te kopen. Dit is waar cross-selling een uitstekende strategie kan zijn. Kortom, het is een verkoopstrategie die probeert klanten extra producten of diensten aan te bevelen op basis van hun persoonlijke smaak en de eerdere producten die ze hebben gekocht.

Dollar Shave Club gebruikt deze techniek zeer effectief in een van hun e-mailcampagnes. In hun e-mail vatten ze de bestelling samen door nuttige informatie over het product of de producten op te nemen. In het volgende gedeelte geven ze de klant de kans om extra producten te kopen die goed zullen passen bij hun eerste bestelling.

De kunst is om het smaakvol te houden. Als dit soort e-mail gemakkelijk te promotioneel overkomt.


Dingen afronden…

In de huidige tijd kunnen marketeers het zich niet langer veroorloven om zo nu en dan e-mails te sturen over irrelevante onderwerpen. Gelukkig kunnen zowel beginners als meer ervaren marketeers drip-campagnes gebruiken om abonnees meer betrokken maken en om specifieke doelen te bereiken.

Van het casual houden tot het aanbieden van waardevolle inhoud, deze e-maildruppelcampagnes gebruikten verschillende technieken om hun abonnees betrokken te houden. Nu is het aan jou. Pas deze voorbeelden aan en maak je eigen e-mails die je abonnees ook echt willen lezen en misschien zelfs doorsturen naar hun netwerk.

Bekijk meer informatie: https://influencermarketinghub.com/email-marketing-drip-campaign-examples/

Door admin

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.