wo. jun 29th, 2022


Als 2020 ons iets heeft geleerd, is het wel het belang van het continu bijleren van aanvullende vaardigheden en de waarde van menselijke verbinding. Gelukkig staan ​​er voor 2021 verschillende social media-evenementen gepland die aan beide behoeften tegelijk kunnen voldoen. Veel van deze zijn geschikt voor zowel beginners als meer gevorderde professionals en behandelen een breed scala aan onderwerpen die praktisch alles bevatten wat u moet weten over marketing.

Dit zijn de belangrijkste evenementen op sociale media die je in 2021 moeten helpen om aan de veranderende behoeften van merken te voldoen.


Top 15 sociale media-evenementen voor 2021:


Scottsdale, Arizona – 22 – 24 februari 2021

Als je in B2B-verkoop of als marketingprofessional werkt, is de B2B Marketing Exchange (#B2BMX) een evenement dat je zeker moet dagboeken. De conferentie zal persoonlijk worden gehouden in The Phoenician, een luxe hotelresort, in Scottsdale.

Een hoogtepunt van de conferentie zijn de B2B Labs die praktische begeleiding bieden van leiders in het veld. Deze sessies zijn meestal gericht op onderwerpen zoals interactieve inhoud, accountgebaseerde marketing (ABM) en intentiegegevens.

Er is ook een reeks casestudy’s en panels van enkele van de meest vooraanstaande executives in de B2B-industrie. Enkele van de keynote speakers van voorgaande jaren waren Tamsen Webster (strateeg en TEDx producer) en Todd Henry (auteur van De toevallige creatieveling).


Virtueel – 25 – 26 februari 2021

De Social Media Strategies Conference is een tweedaagse virtuele conferentie. Hoewel deze conferentie op beide dagen slechts tot ongeveer 12.00 uur duurt, belooft het toch waardevolle inzichten en tips op te leveren. Enkele van de sprekers zijn Jon Frederick (directeur van sociale media van Nickelodeon), Obele Brown-West Hinsley (uitvoerend vice-president van Tinuiti) en Tiffany Rivers (directeur van sociale media van Boys & Girls Clubs of America).

Tickets kosten $ 699, maar door gebruik te maken van een van de vroegboekkortingen kun je maar liefst $ 300 besparen. De prijs is inclusief toegang tot de twee dagen en onbeperkte toegang tot vier extra talks die je kunt bekijken wanneer je maar wilt.


San Diego, Californië – 28 februari, 1 maart en 2 maart 2021

Deze enorme conferentie heeft tot doel marketeers en influencers te empoweren door hen de beste social media marketingstrategieën die hen zal helpen hun bedrijf op te bouwen. De meerderheid van de aanwezigen is eigenaar van of werkt voor bedrijven met minder dan 100 mensen.

Sprekers op het evenement van vorig jaar waren onder meer Michael Stelzner (de oprichter van Social Media Examiner), Ann Handley (de Chief Content Officer bij MarketingProf) en een handvol vooraanstaande Facebook-, Instagram-, LinkedIn- en YouTube-experts. De line-up van dit jaar belooft even waardevol te zijn.

All-access tickets kosten $ 1697, maar er zijn ook goedkopere ticketopties beschikbaar. Je hebt ook de mogelijkheid om het “virtueel” bij te wonen voor slechts $ 697.


Online – 24 – 25 maart 2021

Tijdens het #DMWF North America-evenement in 2021 kunnen deelnemers zich verheugen op vijf conferentietracks en meer dan 40 sprekers. De agenda zal zich concentreren op het ondersteunen van marketeers om uitdagingen aan te gaan en hen te helpen bij het plannen en uitvoeren van nieuwe strategieën die hun toekomstige campagnes zullen beïnvloeden. Onderwerpen die aan bod komen zijn onder andere influencer marketing, social media marketing, digital brand strategy, disruptive tech, e-commerce en UX om er maar een paar te noemen.

Hoewel dit evenement gratis is om bij te wonen, staat het alleen open voor senior marketingprofessionals uit Amerika en aangrenzende regio’s die aan hun sollicitatiecriteria voldoen. Professionals uit andere landen kunnen zich aanmelden om andere #DMWF-evenementen in deze serie bij te wonen die het hele jaar door over de hele wereld worden gehouden.


Online – 3 – 5 mei 2021

Ad World is het grootste online advertentie-evenement ter wereld. Van oprichters tot podcasters, verschillende professionals kunnen leer meer over de geheimen van online marketing en innovatieve ideeën die worden gedeeld tijdens de live Q&A-sessies. Tijdens de drie dagen zullen er ook toespraken en workshops zijn om u te helpen uw bedrijf te verbeteren.

Tijdens het evenement van 2020 kregen de aanwezigen bruikbare inzichten te zien van sprekers als Sir Martin Sorrell (uitvoerend voorzitter van S4 Capital Group), Rory Sutherland (vice-voorzitter van Ogilvy UK) en Bernise Alviar (hoofd van Performance Marketing bij Canva). Enkele van de onderwerpen die tijdens het evenement van 2021 aan de orde komen, zijn media-inkoop, SEO, contentmarketing, conversie-optimalisatie, de toekomst van adverteren en affiliate marketing. Tickets zijn al te koop en voor vroege vogels worden royale kortingen aangeboden.


Halifax – juni 2021

Social Media Day Halifax is de belangrijkste jaarlijkse social media marketingconferentie van Atlantic Canada. Tijdens deze eendaagse conferentie kunnen deelnemers nieuwe manieren leren om hun zakelijke doelen te koppelen aan hun marketinginspanningen op sociale media en meer te weten komen over de belangrijkste trends en veranderingen in de branche.

Het is ideaal voor bedrijfseigenaren, ondernemers en professionals die werkzaam zijn in functies op sociale media. Kortom, iedereen die zijn communicatie en marketing via sociale media een boost wil geven, zal hiervan profiteren. Zowel beginners als gevorderde marketeers zullen nieuwe ideeën ontdekken en zich geïnspireerd voelen.


Frankfurt, Duitsland – 2 september 2021

Growth Marketing Summit is de grootste conferentie voor digitale groei en optimalisatie in Europa. Het concentreert zich op een datagedreven, klantgerichte en agile aanpak om bedrijven te helpen duurzaam te groeien.

Tijdens het evenement van dit jaar kunnen deelnemers zich verheugen op ongeveer 12 TED-achtige lezingen. Sprekers zijn onder meer Joost de Schepper (Associate Director bij Spotify), Erin Weigl (Principal Designer bij Booking.com) en Krista Seiden (oprichter en Principal Consultant bij KS Digital).

Premium tickets kosten € 1.959 en zijn inclusief een exclusieve meet & greet met Dan Ariely, de keynote spreker van het evenement. Maar als je deze meet & greet overslaat, kun je een kaartje bemachtigen voor slechts € 799.


San Diego, Californië – 13 – 15 september 2021

Traffic & Conversion Summit werd voor het eerst gehouden in 2009 toen duizenden marketeers over de hele wereld samenkwamen om meer te weten te komen over de nieuwste trends in digitale marketing en praktijken die echt werken. Het werd opgericht door Ryan Deiss, de CEO en mede-oprichter van DigitalMarketer.

Eerdere sprekers zijn onder meer Arnold Schwarzenegger (ja, de enige echte), Rachel Bell (oprichter van Online Coach University) en Jay Abraham (oprichter en CEO van The Abraham Group). Hoewel de prijzen voor 2021 nog niet bekend zijn gemaakt, varieerden de tickets voor het evenement van 2020 van $ 495 – $ 2.495.


Locatie en data nog te bepalen

Hoewel The Social Shake-Up Show er een is van de beste influencer-marketingevenementen voor 2021, het evenement kijkt eigenlijk naar een breed scala aan onderwerpen. Tijdens de sessies worden geavanceerde onderwerpen met betrekking tot social media marketing besproken, waardoor zelfs meer ervaren marketeers het waardevol zullen vinden.

Bedrijven als Stackla, Adobe Spark, American Marketing Association en CreatorIQ hebben dit evenement in het verleden bijgewoond. Eerdere sprekers waren Nadia Khamis (Director Corporate Engagement bij Planned Parenthood), Rachel Krupitsky (Director Social Media Strategy bij Penguin Random House) en James Gregson (Head of Social Studio bij Lego).

Hoewel de prijzen voor 2021 nog niet bekend zijn gemaakt, varieerden de tickets voor het evenement van 2020 van $ 499 – $ 799.


Locatie en data nog te bepalen

Social Media Day San Diego is sinds 2012 een van de topevenementen voor social media-dag voor marketeers. Een van de voordelen van dit evenement is dat je geen drie volle dagen hoeft opzij te zetten. Hoewel het slechts een eendaags evenement is, worden deelnemers getrakteerd op een lijst met ervaren sprekers. Eerdere sprekers zijn onder meer Scott Ayers (AgoraPulse), Tiffany Rivers (die ook zal spreken op de Social Media Strategies Conference) en Bruce Irving (Smart Pizza Marketing).


Diverse locaties en data

DigiMarCon is de grootste serie conferenties en tentoonstellingen over digitale marketing, media en reclame over de hele wereld. Elk jaar worden er meer dan 33 conferenties gehouden in 13 landen.

Deze conferenties helpen deelnemers om hun marketinginspanningen te verbeteren en behandelen een lange lijst van feature-onderwerpen zoals e-mailmarketing, social media marketing, SEO, contentmarketing, growth hacking, customer engagement en nog veel meer. Enkele van de marktleiders die onlangs op hun evenementen hebben gesproken, zijn onder meer Christi Olson (Microsoft), David Fallarme (HubSpot), Megan Toth (NBC Universal) en Andy Crestodina (Orbit Media Studio).


Diverse locaties en data

Social Media Week is een wereldwijd evenement dat u niet mag missen en kijkt naar alles wat met internet te maken heeft. Tijdens dit evenement komen digitale marketingprofessionals van over de hele wereld samen om inzichten en strategieën te delen om uw bedrijf te verbeteren. Het is het belangrijkste evenement voor leiders in digitale marketing en wordt bijgewoond door ongeveer 75.000 mensen.

Eerdere sprekers waren James Lamon (Head of Content bij BuzzFeed UK), Paulina Mustafa (Product Designer bij Google) en Mobbie Nazir (Chief Strategy Officer bij We Are Social). In 2021 zal de Social Media Week drie vlaggenschipevenementen hebben in New York (4 – 7 mei), Los Angeles (29 juni – 1 juli) en Londen (26 – 28 oktober). Enkele van de andere wereldwijde evenementen die voor 2021 zijn gepland, zijn evenementen in Zuid-Afrika, Santo Domingo en Mexico-Stad.


Diverse locaties en data

Digital Summit is een reeks evenementen die zich richten op sociale media en digitale marketing. Sprekers verschillen van locatie tot locatie, maar in het verleden hadden ze sprekers van zowel populaire start-ups als Fortune 500-bedrijven.

Het schema voor 2021 omvat virtuele, persoonlijke en hybride evenementen. Enkele van de onderwerpen die aan bod komen zijn creativiteit, B2B-marketing, sociale media, e-mailmarketing en websitestrategie. Tot dusver zien de persoonlijke evenementen eruit alsof ze in juni van start gaan, terwijl het eerste driedaagse virtuele evenement is gepland voor 24 – 26 februari.


Locatie en data nog te bepalen

Hoewel de meeste van deze sociale-media-evenementen zich richten op een breed scala aan onderwerpen met betrekking tot digitale marketing, richt DC Podfest zich meer op een nichemarkt. Tijdens dit meerdaagse evenement komen podcasters van over de hele wereld samen om te leren en te netwerken. Enkele van de onderwerpen die in het verleden aan bod kwamen zijn microfoontechniek, beste podcast-praktijkenmarketing en het genereren van inkomsten.

Er zijn praktische workshops, sprekers en live podcastshows in actie. Deelnemers krijgen ook de mogelijkheid om in contact te komen met mede-influencers en podcasters op sociale evenementen. Hoewel het evenement van 2020 helaas werd geannuleerd vanwege de wereldwijde pandemie, zullen ze in 2021 terugkeren met een virtueel of een persoonlijk evenement.


Los Angeles – 22 maart 2021

Listen In is een ander niche-evenement voor sociale media dat gericht is op specialisten in de podcast-industrie. Maar besluitvormers van marketingteams en start-ups van bedrijven zullen de zeer aanpasbare en bruikbare inzichten ook nuttig vinden.

De headliner voor de conferentie van 2021 is Sarah Koenig. Ze is de gastheer en mede-creator van Serial, een bekroonde podcast die meer dan 420 miljoen keer is gedownload. De conferentie heeft ook een line-up van sprekers van bedrijven die een succesvolle merkpodcast hebben gelanceerd of het medium als advertentiemogelijkheid hebben gebruikt.

Door admin

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.