wo. jun 29th, 2022


Facebook is misschien niet langer de lieveling van de millennials of generatie Z, maar het is nog steeds het populairste sociale netwerk ter wereld. Het is ook het de facto sociale netwerk voor bedrijven, met 80 miljoen kleine en middelgrote bedrijfspagina’s. Dit is meer dan het dubbele van het aantal zakelijke pagina’s op (zakelijk gespecialiseerd sociaal netwerk) LinkedIn, dat profielen heeft voor 30 miljoen bedrijven.

Nu Facebook zo wijdverbreid is, zou het geen verrassing moeten zijn dat veel organisaties ervoor kiezen om delen van hun Facebook-feed in hun websites in te sluiten.

Het kan een enorm tijdrovend proces zijn om afzonderlijke updates voor zowel uw website als uw Facebook-pagina te maken. Als u Facebook in uw website kunt integreren, kan dit het leven van veel beheerders van sociale media/websites aanzienlijk gemakkelijker maken.

Er zijn verschillende manieren waarop u dit doel kunt bereiken. We behandelen er hier enkele.


Hoe u Facebook in uw website kunt insluiten:


Installeer een plug-in of widget

Als u een WordPress-website beheert, is een van de gemakkelijkste manieren om Facebook op uw site in te sluiten, het gebruik van een plug-in of widget.

U kunt kiezen tussen officiële Facebook-plug-ins of versies van derden.


Officiële plug-ins

U kunt verschillende handige plug-ins vinden op de Facebook voor ontwikkelaars-website die mogelijk aan uw behoeften voldoet. Waaronder:

  1. De pagina-plug-in – hiermee kunt u eenvoudig elke openbare Facebook-pagina op uw website insluiten en promoten. Uw bezoekers kunnen de pagina leuk vinden en delen zonder uw site te verlaten. U kunt de pagina-plug-in gebruiken voor elke pagina die niet is beperkt.
  2. De plug-in voor opmerkingen – hierdoor kunnen mensen met hun Facebook-account reageren op inhoud op uw site. Ze kunnen ervoor kiezen om hun reactieactiviteit ook op Facebook te delen met hun vrienden (en vrienden van hun vrienden). Heel wat websites kiezen er nu voor om de Facebook Comments Plugin te gebruiken, in plaats van traditionele WordPress-reacties op hun website toe te staan.
  3. De Quote Plugin – hierdoor kunnen mensen tekst op uw pagina selecteren en deze op Facebook delen, zodat ze een expressiever verhaal kunnen vertellen.

Plug-ins en widgets van derden


Facebook heeft geen monopolie op het leveren van plug-ins om dit proces te ondersteunen. U vindt ook een reeks plug-ins van derden waarmee u delen van Facebook-berichten op uw website kunt insluiten. Enkele voorbeelden zijn:

  1. 10Web Facebook-feed – Aangepaste Facebook-feedplug-in – hiermee kunt u aangepaste inhoud van Facebook integreren in uw WordPress-website. Het biedt functies om een ​​breed scala aan inhoud van elke pagina weer te geven met volledige controle over de lengte, het type en de stijl van de inhoud. U kunt een volledige tijdlijn van de feed met al zijn inhoud weergeven, of alleen specifieke foto’s, video’s, links en statussen ervan.
  2. WP-Chatbot voor Facebook Messenger Customer Chat – dit voegt een Facebook Messenger-chatwidget toe aan uw website. Het voegt livechat toe aan uw website, helpt u meer leads te converteren en uw klanten te binden, zelfs nadat ze uw website hebben verlaten.
  3. Magische insluitingen – dit sluit automatisch alle inhoud van Facebook rechtstreeks in uw site in door de URL in de editor te kopiëren, met behulp van korte codes of het nieuwe insluitblok. Deze omvatten zowel aangepaste insluitingen die volledig eigen zijn aan deze plug-in als sociale plug-ins, dit zijn stukjes code die zijn gemaakt door Facebook-ontwikkelaars.
  4. Aangepaste Facebook-feed – dit toont meerdere feeds van elke openbare Facebook-pagina en komt volledig overeen met het uiterlijk van de site. Ze zijn volledig aanpasbaar, responsief en doorzoekbaar voor zoekmachines.

Gebruik een Facebook-knop op uw website

Mensen houden ervan om in contact te komen met de mensen en merken die ze volgen op Facebook. Dit is des te meer het geval nu Facebook zijn Like-knop heeft gewijzigd om een ​​reeks emoties weer te geven. Het plaatsen van commentaar op websites is de laatste jaren minder belangrijk geworden omdat mensen hun discussie liever op Facebook voeren. Zelfs forums worden nu overbodig, met steeds meer gesprekken over de baby van Mark Zuckerberg.

Als je wilt dat je doelgroep op de een of andere manier betrokken raakt via Facebook, dan kun je eenvoudig passende social media buttons op je website plaatsen. Je zou ze overal plaatsen waar ze de aandacht zouden trekken (vind-ik-leuks, reacties, shares, enz.), bijvoorbeeld je startpagina, kopteksten, voetteksten en blogposts.

Je hebt ze echter niet overal nodig. Het heeft bijvoorbeeld weinig zin om Facebook-knoppen op uw privacypagina, over pagina of afzonderlijke items in uw productcatalogus te plaatsen.

U kunt ervoor kiezen om een ​​officiële knop toe te voegen met behulp van de verstrekte code, of opnieuw kiezen voor een plug-in voor sociale media-knoppen van derden.


Officiële knoppen

De Sociale plug-ins voor Facebook-ontwikkelaars pagina geeft toegang tot een reeks van deze knoppen. Het voordeel van het gebruik van de officiële knoppen (in plaats van de plug-in van iemand anders) is dat ze meestal beter aanpasbaar zijn. Facebook beschouwt je als een ontwikkelaar als je hun knoppen gebruikt. Anderzijds ben je beperkt tot de buttons die Facebook aanbiedt.

  1. De Like-knop – de gemakkelijkste manier voor iemand om met uw website te communiceren, is door op een Facebook Like-knop te klikken om hun waardering voor uw inhoud te tonen. Zoals je kunt zien op de gekoppelde Facebook voor ontwikkelaars-pagina, bieden ze stapsgewijze instructies voor het installeren van een Vind ik leuk-knop op een specifieke pagina van je website. Het is aan jou waar je je vind-ik-leuk-knop plaatst en of je het aantal vind-ik-leuks laat zien (we raden alleen echt aan om vind-ik-leuks te tonen als je regelmatig een goed aantal vind-ik-leuks op je berichten krijgt).
  2. De Share-knop – hierdoor kunnen mensen een persoonlijk bericht aan links toevoegen voordat ze deze op hun tijdlijn, in groepen of met hun vrienden via een Facebook-bericht delen. Dit vergt meer denkwerk dan alleen maar op de Like-knop te klikken (hoewel er geen dwang is voor mensen om het gepersonaliseerde bericht te schrijven – ze kunnen eenvoudig uw link kopiëren en plakken als ze dat willen.
  3. De verzendknop – de knop Verzenden is slechts een variatie op de knop Delen. Het is ontworpen om mensen in staat te stellen inhoud privé te delen met bepaalde mensen, hetzij met specifieke vrienden op Facebook, een groep of in een privébericht.
  4. De knop Opslaan – hierdoor kunnen mensen items of services opslaan in een privélijst op Facebook, deze delen met vrienden en relevante meldingen ontvangen.

Plug-ins en widgets van derden


Als je een WordPress-website hebt, gebruik je net zo goed een plug-in voor een Facebook-knop als voor andere insluitingen. In werkelijkheid kiezen de meeste mensen ervoor om een ​​plug-in te gebruiken die knoppen biedt voor meerdere sociale netwerken en vervolgens om de knoppen te gebruiken voor de meest populaire netwerken voor hun publiek. Het heeft weinig zin om buttons voor elk beschikbaar sociaal netwerk te gebruiken als je publiek alleen tijd doorbrengt op bijvoorbeeld Facebook en Instagram.

Er zijn veel handige plug-ins van derden (en andere zijn geïntegreerd met pakketten met WordPress-tools). De meeste hebben alleen knoppen voor sociale aandelen, maar je krijgt een veel uitgebreider scala aan grafische stijlen dan wanneer je vertrouwt op de officiële ontwikkelaarsknoppen. Enkele voorbeelden zijn:

  1. Gedeelde tellingen – dit omvat knoppen voor sociaal delen op Facebook, Pinterest, Yummlu, Twitter en LinkedIn, samen met delen via e-mail, totalen voor het delen van tellingen en een knop Afdrukken. Een aantal hiervan (waaronder Facebook) ondersteunen het weergeven en volgen van sociale tellingen. U kunt kiezen uit meerdere knopstijlen, zodat ze passen bij de lay-out van uw site.
  2. Sassy sociaal delen – dit biedt een breed scala aan opties voor sociaal delen. Facebook is slechts een van de meer dan 100 sociale deel- en bladwijzerservices die u kunt selecteren. U kunt het aantal delen weergeven als u dat wilt voor sommige netwerken, waaronder Facebook. U kunt ook een Facebook Like-knop selecteren. De plug-in wordt geleverd met drie basisstijlen: ronde, vierkante of rechthoekige knoppen.

Gebruik Facebook Live Player

Facebook live is sinds de introductie in populariteit gegroeid. Hoewel Facebook er moeite mee heeft om te voorkomen dat hun Live-video’s worden gebruikt voor verwerpelijke doeleinden (bijvoorbeeld de Christchurch Moskee-bommenwerper zond zijn hele bloedbad live uit via de dienst), is het ongetwijfeld een favoriete marketingtool geworden voor zakenmensen op Facebook.

De Facebook-ontwikkelaarspagina heeft code waarmee u zowel Facebook-video’s als Facebook Live-video’s in uw website kunt insluiten. U kunt inderdaad elk openbaar videobericht op uw site insluiten. Merk op dat dit duidelijk niet het proberen omvat om Facebook-uitzendingen van live sport of ander auteursrechtelijk materiaal in te sluiten.

Het is nog niet zo eenvoudig als het insluiten van YouTube-video, maar je kunt het nog steeds doen. Je voert effectief een proces in drie stappen uit:

  1. Kies de URL van een Facebook-video die je wilt insluiten
  2. Plak de URL in de Codeconfigurator en klik op de knop “Code ophalen” om uw ingesloten videospelercode te genereren.
  3. Kopieer en plak het fragment in de HTML op uw bestemmingswebsite.

Als een Facebook-video is ingesteld op openbaar gebruik, kun je de code gewoon handmatig overzetten van een bestaande Facebook-videopost. Klik op het optiemenu van de Facebook-videospeler en kies vervolgens de optie “Video insluiten” (deze verschijnt alleen voor openbare video’s). Die code kun je vervolgens in je website plakken.


Facebook-berichten insluiten

Je kunt gebruiken Facebook for Developer’s Embedded Posts Code Generator om openbare Facebook-berichten rechtstreeks in uw website in te sluiten.

Je kunt de insluitcode rechtstreeks uit de post zelf halen. Als het bericht openbaar is, klikt u op het pictogram dat in de rechterbovenhoek van het bericht op Facebook verschijnt en selecteert u Bericht insluiten. In het geval van een fotopost, zou u rechtsonder een knop Post insluiten moeten zien.

Er zijn andere manieren waarop u uw bericht kunt insluiten. Deze staan ​​vermeld op de desbetreffende Facebook-ontwikkelaarspagina. Facebook merkt momenteel op dat er binnenkort een nieuwe, eenvoudige WordPress-integratie zal worden uitgebracht.

Door admin

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.