wo. jun 29th, 2022


Instagram heeft de functie Meerdere accounts ingeschakeld in de app-versie 7.15, die beschikbaar is op mobiele iOS- en Android-apparaten. Maar niet alle merken maken er optimaal gebruik van. Hoewel veel Instagram-gebruikers zich niet bewust zijn van deze ontwikkeling, denken sommigen dat alleen grote merken meerdere accounts nodig hebben.

De waarheid is dat meerdere accounts op Instagram nuttig kunnen zijn voor alle merken met verschillende doelgroepen, producten of doelen. Als uw doelgroep is gesegmenteerd, kunt u elke niche beter bedienen via een speciaal account.

Elk account kan inhoud bevatten die relevant en gerelateerd is aan zijn doelgroep. Evenzo, als u met meerdere rollen jongleert, kunt u afzonderlijke accounts bijhouden waarin u uw expertise in elke rol laat zien.

Als je je nog steeds afvraagt ​​of je meerdere accounts nodig hebt, of moeite hebt om je bestaande meerdere accounts te beheren, zal dit bericht al je vragen beantwoorden.


Hoe merken meerdere Instagram-accounts kunnen beheren:


Heeft u echt meerdere accounts nodig?

Zelfs als uw doelgroep op sociale media geografisch verspreid is, wilt u 24×7 beschikbaar zijn om hun vragen te beantwoorden. In dit geval kunt u voor elke locatie een ander account hebben.

U kunt berichten plaatsen over lokale evenementen en antwoorden in de regionale taal. Generieke inhoud zal dergelijke doelgroepen niet aanspreken en ook niet zinvol zijn.

Heeft u veel branches, producten of diensten? Stel dat je zowel een fashion influencer bent als een reisvlogger. Je reisgekke volgers lezen misschien niet graag over modetips, en andersom ook niet. Het is logisch om uw doelgroep in afzonderlijke accounts te segmenteren en verhalen te hebben die zijn afgestemd op de behoeften van elk segment.

Zelfs als je een uniforme volgersbasis hebt, kun je enorm profiteren van het hebben van meerdere accounts. U kunt bijvoorbeeld speciale accounts maken voor het plaatsen van productgerelateerde informatie, geadverteerde vacatures, aankomende evenementen en algemene zaken.

Op deze manier kunt u uw onverdeelde aandacht aan elke activiteit schenken. Bovendien kun je warme leads vastleggen door volgers op elk account te volgen.

Soms gebruiken bedrijven meerdere accounts om het merk te onderscheiden van de eigenaar. Dit geldt met name voor meer dan levensgrote ondernemers die de macht hebben om de merken die ze creëren te overschaduwen.

Kylie Jenner van de beroemde Kardashian-clan is een bekende Instagram fashion influencer. Ze is ook eigenaar van Kylie Cosmetics. Haar PR-team heeft aparte accounts aangemaakt voor haar persoonlijke posts en haar branded posts.

Af en toe promoot ze goed presterende inhoud in haar subaccounts om maximale zichtbaarheid van de inhoud te garanderen.

Dat gezegd hebbende, je kunt de nadelen van het hebben van meerdere accounts niet negeren. U zult voor elk account tijd en middelen moeten vrijmaken. Je zult grote hoeveelheden content van hoge kwaliteit moeten produceren om voor elk account voer te leveren. Als je internationale klanten hebt, heb je collega’s nodig die de omgangstaal kennen en inhoud kunnen creëren met een lokaal tintje.

Dus, wat is de bottom line? Maak niet meerdere accounts aan alleen maar omdat anderen dat doen. De uitbetaling moet de moeite en investering waard zijn.


Schakelen tussen je Instagram-accounts

Eerst moet je ervoor zorgen dat je Instagram-app is bijgewerkt (versie 7.15 of hoger). Log in op uw account vanuit de app en voer de volgende stappen uit om meerdere accounts toe te voegen.

Maak uw subaccounts aan. Zorg ervoor dat elk account is gekoppeld aan een uniek e-mailadres of telefoonnummer. Als u dat niet doet, kunt u worden buitengesloten van alle accounts als de gekoppelde e-mail-ID beschadigd raakt of wordt gecompromitteerd. Vanaf nu kunt u maximaal vijf accounts op één apparaat hebben.

Voeg uw subaccounts toe. Ga in de app naar je Instagram-profiel. Klik op het Hamburger-pictogram . Tik vervolgens op het tandwiel Instellingen . Scrol naar de onderkant van het menu en klik op de optie Account toevoegen. Voeg de accountnaam en het wachtwoord van uw subaccount toe. Klik ten slotte op Aanmelden.

Schakelen tussen accounts. U kunt naar uw profiel gaan en op uw gebruikersnaam bovenaan klikken. Alle accounts op uw apparaat worden weergegeven. Selecteer het account waarnaar u wilt overschakelen. Je krijgt pushmeldingen van het account waarop je bent ingelogd.

Een subaccount verwijderen. Als u een subaccount wilt verwijderen, logt u vanaf een desktop in op het account. Navigeer vervolgens vanuit uw profiel naar “Verwijder uw account”. Selecteer de reden voor het verwijderen van het account en klik op ‘Mijn account permanent verwijderen’.

Houd er rekening mee dat u een account niet uit de app kunt verwijderen en dat eenmaal verwijderde accounts niet kunnen worden hersteld. Als je een account pauze wilt nemen, kun je je account tijdelijk uitschakelen in plaats van permanent te verwijderen.


Meerdere Instagram-profielen beheren

Zoals uitgelegd, kunnen meerdere accounts uw marketinginspanningen stroomlijnen. Maar de hele oefening van het maken van meerdere accounts is zinloos als je ze niet slim beheert.

Hier is een stapsgewijze aanpak die uw werk zal vereenvoudigen.

1. Identificeer uw doel

Het heeft geen zin om aparte rekeningen aan te maken als ze allemaal hetzelfde doel hebben. Wijs een uniek doel toe aan elk account. Pas content aan die aansluit bij het doel. Zorg ervoor dat elk van je gebruikersnamen het doel van het kanaal weerspiegelt. Op deze manier trek je waarschijnlijk de juiste volgers.

Het internationale meubelmerk IKEA heeft een account waarop medewerkers hun verhalen over het leven bij IKEA Gulf delen. Je vindt er ook berichten over de merkwaarden en missie van IKEA. Het profiel is bedoeld om het merk menselijker te maken en te presenteren als een geweldige plek om te werken.

IKEA Today is een ander subaccount van IKEA. Het doel is om de verkoop te bevorderen. U vindt berichten over hun nieuwe productlijnen en baanbrekende technologie. Het account helpt het merk te vestigen als een infrastructuursupermacht.

Door dezelfde aanpak te volgen, kunt u afzonderlijke accounts maken voor het creëren van merkbekendheid, het stimuleren van verkopen en het aanspreken van doelgroepen. Als u tot een servicegerichte branche behoort, kunt u ook gebruikersfeedback en -recensies plaatsen. Aan de andere kant kunnen productgedreven bedrijven berichten plaatsen over merchandise en aanbiedingen.

Een ander merk dat deze strategie heeft genageld, is het energiedrankmerk Red Bull. Ze weten dat energie en sport hand in hand gaan. Om tegemoet te komen aan hun autorace- en skateboardfans, hebben ze aparte accounts, redbullskate en rode stierenrennen.

Bij redbullracing zal de inhoudsfeed waarschijnlijk een FOMO-waarschuwing creëren voor hun enthousiaste F1-volgers. Ze posten regelmatig over aankomende evenementen en race-hoogtepunten.

Berichten op redbullskate richten zich op skateboardliefhebbers. Je vindt er tonnen skatetips van professionele skaters en de laatste updates uit de skatewereld. Hoewel het subaccount een smal publiek heeft, heeft het een hoge betrokkenheid.


2. Formuleer unieke contentstrategieën

U moet elk van uw rekeningen als een afzonderlijke entiteit behandelen. Aangezien alle subaccounts verschillende doelgroepen en inhoudsvoorkeuren hebben, hebben ze unieke inhoudsstrategieën nodig. Uw strategie bepaalt het type inhoud dat u op een account plaatst.

Om een ​​contentstrategie te formuleren, heb je een 360-gradenbeeld van je publiek nodig. U moet gegevens verzamelen over hun leeftijdsgroep, geslacht, smaak en online activiteit. Vervolgens kunt u deze inzichten gebruiken om boeiende berichten te maken.

Voor inspiratie kun je Nike’s actuele social media content bekijken. Zoals de naam al aangeeft, publiceert @nikewomen berichten die resoneren met vrouwen uit alle lagen van de bevolking. In onderstaand bericht maakt Nike een connectie met het conservatieve segment van hun publiek door hen volledig bedekkende zwemkleding aan te bieden.

Door het volgen van gesprekken die trending zijn bij doelgroepen (zwemmers), begrijpt Nike dat blootstelling een legitieme zorg is. Zoals je kunt zien, heeft de post de juiste soort betrokkenheid vergaard.

Een ander handig hulpmiddel dat u kunt gebruiken om uw subaccounts te optimaliseren, zijn hashtag-generators. Ze genereren de juiste hashtags voor uw berichten en analyseren de waarde van hashtags die u van plan bent te gebruiken.

L’oreal heeft een sterk begrip van hun volgers en praat met hen in een taal die ze kunnen begrijpen. Bij lorealpro, posten ze over uitdagingen waarmee professionele kappers worden geconfronteerd en bieden ze oplossingen. Hun postbijschriften bevatten technische taal die bekend is bij haarverzorgingsprofessionals. Hun hashtags zijn trending, relevant en uniek.


3. Gebruik tools voor beheer van sociale media

Het kan verwarrend en overweldigend zijn om de activiteit in al uw accounts tegelijk bij te houden. Dat is waar beheertools voor sociale media zoals Buffer en Hootsuite kunnen van pas komen.

Ze kunnen u een overzicht geven van al uw rekeningen vanuit één enkele interface. U krijgt een uniforme inbox waarin u meldingen ontvangt van al uw accounts. U kunt snel reageren op opmerkingen en vragen van uw volgers.

Met de meeste van dergelijke tools kun je taken toewijzen vanuit de inbox zelf door betrokken teamgenoten te taggen. Dit is een geweldige functie als u afzonderlijke teams heeft voor uw subaccounts. Het vergemakkelijkt de samenwerking en verhoogt de productiviteit.

U hebt toegang tot analyses voor elk account en kunt individuele engagementnummers noteren. U kunt berichten maken en plannen en zelfs content cross-promotie in verschillende accounts.

Als je meerdere accounts met unieke doelen hebt, moet je ook analyses gebruiken om te meten of je je doel hebt bereikt. Met behulp van tools voor sociale media is het eenvoudig om uw gemiddelde betrokkenheidspercentage, vind-ik-leuks en andere belangrijke statistieken voor elk account bij te houden.


Laatste gedachten

Verschillende streken voor verschillende mensen – dit is vooral geschikt voor Instagram-gebruikers. Ze hebben een laserfocus en raken gefrustreerd wanneer ze irrelevante inhoud voorgeschoteld krijgen. Voor de zekerheid moeten merken hun inhoud naar afzonderlijke accounts sturen, elk met een unieke doelgroep.

Als u een marketeer of influencer bent met diverse klanten, zullen meerdere accounts voor elke klant uw inspanningen stroomlijnen. Uw klanten en u kunnen exponentieel rendement behalen zonder extra uitgaven.

Bekijk meer informatie: https://influencermarketinghub.com/manage-multiple-instagram-accounts/



Door admin

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.