do. sep 29th, 2022


Hoewel het aantal volgers meer een ijdelheidsstatistiek is dan iets anders op Instagram, willen de meeste mensen toch hun volgers vergroten. De groei van volgers is een teken dat mensen je berichten leuk vinden en bereid zijn om je foto’s en video’s met hun vrienden te delen. Niet alle volgersgroei is echter goed. Te veel Instagrammers gebruiken valse of nutteloze accounts, en het is beter om deze mensen niet als volgers te hebben. Daarom helpt het om de groei van je Instagram-volgers bij te houden, om ervoor te zorgen dat je account ‘normaal’ werkt.


Zie ook: Gratis tool om de groei van je TikTok-volgers te volgen


Gratis tool om de groei van Instagram-volgers te volgen

Analyseer de volgersgroei van elk Instagram-account

Ben jij robot? Vink het vakje aan als dat niet het geval is.

Aangedreven door


De groei van Instagram-volgers volgen:


Hoe krijg je geen Instagram-volgers

Als je op internet zoekt, zie je veel verwijzingen naar het kopen van Instagram-volgers. Pas op – het is niet de manier om je Instagram-aanhang op te bouwen.

Gekochte volgers zijn waarschijnlijk geen betrokken, nuttige volgers. Inderdaad, gekochte volgers zijn vaak helemaal niet menselijk. Het zijn slechts bots, vermomd als echte mensen.


Je wilt alleen betrokken volgers

Het heeft weinig zin om volgers te verzamelen. Je wilt alleen volgers die betrokken zijn bij je berichten. Je wilt op zijn minst dat ze kijken naar wat je plaatst. Je wilt bij voorkeur dat ze commentaar geven op je foto’s en video’s of deze delen.

Natuurlijk gaan je volgers niet op al je berichten reageren. Het Instagram-algoritme zal je berichten inderdaad alleen aan een percentage van je volgers laten zien, afhankelijk van hoe positief ze je bericht beoordelen.

Volgens scrunchensuggereert de industriestandaardrichtlijn voor Instagram-betrokkenheid dat een betrokkenheidspercentage:

  • Minder dan 1% = lage betrokkenheid
  • 1% – 3,5% = gemiddeld / goed betrokkenheidspercentage
  • 3,5% – 6% = hoge betrokkenheid
  • Boven 6% = zeer hoge betrokkenheid

De grootte van je Instagram-account heeft echter een enorme impact op je betrokkenheidspercentages. Hoe meer volgers je hebt, hoe lager je betrokkenheidspercentage waarschijnlijk zal zijn, zelfs als je kwaliteitsvolgers target.

Bron: http://blog.influence.co/instagram-influencer-rates/

Volgens gegevens uit 2017 van: invloed.co, hadden influencers met minder dan 2.000 volgers gemiddeld 10,7% betrokkenheid. De volgende groepering, 2.000 tot 5.000 volgers, was gemiddeld 6,0%. De betrokkenheidspercentages bleven dalen, met elke reeks volgersaantallen, tot 2,4% voor accounts met tussen de 150.000 en 250.000 volgers. Er is een kleine stijging van 250.000 naar 500.000, waarbij de betrokkenheid oploopt tot 2,9% totdat het weer begint te dalen. De betrokkenheid bereikte uiteindelijk een niveau van 1,5% voor degenen met meer dan een miljoen volgers.


Manieren om volgers te krijgen

Je moet ervoor zorgen dat je de juiste volgers voor je Instagram-account zoekt. We hebben er al heel wat bekeken hulpmiddelen die u kunt gebruiken om u te helpen bij het vinden van geschikte volgers. Sommige hiervan kun je samen met onze Instagram Follower Growth Tracker gebruiken om je Instagram-account zorgvuldig te beheren.

Er is echter maar zoveel dat u kunt doen met deze tools. Uiteindelijk wil je de best mogelijke volgers voor je account selecteren – mensen die oprecht geïnteresseerd zijn in het soort berichten dat je plaatst. Het is essentieel om in contact te komen met de juiste mensen op Instagram als je een hoge betrokkenheid wilt hebben.

De beste manier om kwaliteitsvolgers te krijgen die u zullen helpen uw doelen te bereiken, is door uw account normaal te gebruiken. Dit betekent dat je alle goede praktijken van het runnen van een Instagram-account moet volgen – op precies dezelfde manier als influencers doen.


Regelmatig posten

Je moet consequent posten en mensen een reden geven om je te willen volgen. Hoewel het algoritme van Instagram betekent dat het onwaarschijnlijk is dat je volgers al je berichten zullen zien, hoe meer je post, hoe meer berichten Instagram aan je volgers zal tonen.

Dit veronderstelt natuurlijk dat je waardevolle berichten plaatst en niet alleen je volgers spamt in een poging het systeem te bespelen.


Maak veel foto’s

Een van de grootste troeven van Instagram kan ook de ondergang zijn. Instagram is visueel, wat betekent dat je verleidelijke afbeeldingen van hoge kwaliteit nodig hebt om te posten. Daarom moet je een fotobank opbouwen, zodat je materiaal hebt om te posten als je niet in staat bent om nieuwe foto’s te maken.

Maak interessante en relevante foto’s wanneer je maar kunt. Bovendien, terwijl je toch bezig bent, maak extra foto’s. Je kunt ze gebruiken voor toekomstige berichten als je een tekort aan nieuw materiaal hebt.

Grijp alle kansen die zich voordoen wanneer u zich in een fotografische situatie bevindt, zodat u afbeeldingen kunt maken om te delen met uw volgers. Houd je camera (of telefoon) bij de hand voor een opportunistisch schot (of verhaalidee).

Zelfs als je moeite hebt om originele foto’s te maken, gebruik dan een tool als Canvas om afbeeldingen te maken die u kunt delen met uw volgers.


Varieer je berichten

Mensen zien graag afwisseling als ze door hun Instagram-feed bladeren. Je krijgt meer aandacht die echt is als je de soorten berichten die je plaatst varieert. Dit omvat het gebruik van andere Instagram-functies, zoals Instagram Stories, Instagram Live en IGTV.

Hoewel je Instagramverhalen na 24 uur verdwijnen, kun je je beste verhalen bovenaan je feed vastpinnen, zoals Hoogtepunten van verhalen.

Het belangrijkste is dat u niet alleen berichten plaatst om uw producten te verkopen. Als u een bedrijf bent, moeten uw berichten de persoonlijkheid van uw merk weerspiegelen. Laat een kijkje achter de schermen van uw merk zien. Maak op uw persoonlijke account van de gelegenheid gebruik om uw persoonlijke merk op te bouwen en uw persoonlijkheid te benadrukken.

Upload een reeks afbeeldingen en video’s; maar zorg er alleen voor dat elk bericht van hoge kwaliteit is.


Post op de beste tijden voor je volgers

Veel van de planningsplatforms helpen je om op de beste tijden voor je publiek te posten. CoSchedule heeft gegevens uit verschillende onderzoeken verzameld en de beste bepaald posttijden voor elk social media netwerk. Ze ontdekten dat de beste posttijden voor een B2C-bedrijf 8 uur, 13 uur en 21 uur zijn. Tijden variëren voor B2B-bedrijven – 12.00-13.00 uur, 17.00-18.00 uur, 20.00-21.00 uur. Vrijdag lijkt de dag te zijn waarop Instagrammers het meest actief zijn.

Bron: https://coschedule.com/blog/best-times-to-post-on-social-media/#instagram

Bron: https://coschedule.com/blog/best-times-to-post-on-social-media/#instagram

Dit is natuurlijk slechts een gemiddelde (en heeft helemaal geen betrekking op niet-bedrijven). Uiteindelijk moet je experimenteren om de beste tijden voor je publiek te bepalen.

U kunt een planningstool gebruiken om ervoor te zorgen dat u elke week op geschikte tijden berichten plaatst. We hebben 20 van dergelijke tools behandeld in onze recente Ultieme gids voor de beste tools voor beheer van sociale media (hoewel niet al deze tools werken met Instagram).


Het probleem van valse volgers

We hebben eerder gekeken naar het probleem van nepvolgers, waaronder: 8 redenen waarom je geen Instagram-volgers zou moeten kopen. Onderschat dit probleem niet. In onze recente Influencer Marketing 2019: Benchmarkrapportontdekten we dat 64% van de ondervraagde marketeers influencer-fraude als een groot probleem beschouwde.

Zoals we eerder zeiden, laat je niet verleiden door de advertenties die je Instagram-volgers of likes verkopen. Ze bieden u geen langetermijnvoordeel en kunnen de reputatie van uw account schaden.

Er zijn acht belangrijke redenen waarom het kopen van Instagram-volgers een slecht idee is:

  1. Valse Instagram-volgers reageren niet op je account
  2. U heeft een niet-overeenkomende betrokkenheid in vergelijking met echte accounts
  3. Je zou kunnen eindigen met ongepaste botreacties op berichten
  4. Gekochte volgers brengen spam mee
  5. Instagram herkent en verwijdert nepvolgers
  6. Het kopen van nepvolgers is in strijd met de servicevoorwaarden van Instagram
  7. Het hebben van nepvolgers vernietigt je geloofwaardigheid als influencer
  8. Je verdient geen geld met nepvolgers

Als je je zorgen maakt over het hebben van nepvolgers, kun je onze Valse volger en geloofwaardigheidscontrole van het publiek om te bepalen of u een probleem heeft of niet. Combineer dit met onze nieuwe Instagram Follower Growth Tracker om de kwaliteit van je volgers te verbeteren.


Hoe u uw volgers kunt volgen

Het kan een uitdaging zijn om je volgers bij te houden. Je zult consequent een schoner, beter account hebben als je regelmatig de groei van Instagram-volgers volgt.

De Influencer Marketing Hub heeft nu zijn eigen Instagram Follower Growth Tracker uitgebracht, om je te helpen je volgers bij te houden.

Het toont u uw totale aantal volgers, betrokkenheidsratio (die het beoordeelt) en uw likes-comment-ratio. Het geeft ook een grafische weergave van uw volgersgroei in de afgelopen vier weken (of een andere periode die u instelt).

In het ideale geval wilt u een grafiek zien die een redelijk consistent groeipatroon in de loop van de tijd laat zien, hoewel u mogelijk uitbarstingen krijgt wanneer u influencer- of sociale-mediacampagnes uitvoert.

Het enige wat je hoeft te doen is je @handle in te voeren om de groei van je Instagram-account in kaart te brengen.

Door admin

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.