do. sep 29th, 2022


Je hebt vast wel eens social media iconen in alle kleuren en maten gezien op verschillende websites, e-mails en ander online marketingmateriaal. Ze worden door vrijwel iedereen gebruikt en met een goede reden: ze bieden uw publiek de middelen om met u in contact te komen op verschillende platforms.

Pictogrammen voor sociale media zijn echter auteursrechtelijk beschermd en moeten de verplichte merkrichtlijnen volgen voordat u ze kunt gebruiken. Het niet volgen van de merkrichtlijnen of het op enigerlei wijze vervormen van de pictogrammen kan leiden tot ernstige juridische gevolgen voor uw bedrijf.

Houd jezelf daarom op de hoogte van de juiste bronnen om deze social media iconen en de richtlijnen voor het gebruik ervan te downloaden voordat je ze daadwerkelijk gaat gebruiken. In dit bericht zullen we deze in detail bespreken zodat u kunt gebruiken sociale media pictogrammen op de juiste manier.

De complete gids over het gebruik van pictogrammen voor sociale media:


Richtlijnen voor sociale media-pictogrammen en downloadbronnen

In deze sectie zullen we de juiste downloadbronnen voor sociale media-pictogrammen en de merkspecifieke gebruiksrichtlijnen doornemen. Wanneer u pictogrammen voor sociale media wilt gebruiken, moet u ervoor zorgen dat u deze richtlijnen tot in de puntjes volgt en juridische gevolgen vermijdt.

Facebook

Download de pictogrammen hier.

Merkrichtlijnen

  • Het Facebook-logo moet ofwel in de blauw-witte Facebook-variant zijn of in de grijs-zwarte variant als er een kleurbeperking op een website is.
  • Koppel het Facebook-logo altijd aan je Facebook-pagina of account, liefst samen met een call-to-action.
  • Als u dit pictogram samen met andere sociale-mediapictogrammen gebruikt, zorg er dan voor dat ze allemaal even groot zijn en op gepaste afstand van elkaar worden geplaatst.
  • Wijzig de verhouding, het ontwerp en de kleur van het Facebook-logo niet.
  • Verzin of animeer het logo niet in de vorm van fysieke objecten.

Instagram

Download de pictogrammen hier.

Merkrichtlijnen

  • Gebruik altijd alleen de pictogrammen die officieel beschikbaar zijn op de Instagram website als merkactiva en niet als andere variaties.
  • Deze pictogrammen zijn zowel in kleur als in zwart-wit beschikbaar.
  • Om je aanwezigheid op Instagram te tonen, kun je het glyph-pictogram gebruiken. Het Instagram-pictogram dat de app vertegenwoordigt, kan echter niet voor dit doel worden gebruikt.
  • Het glyph-pictogram mag niet kleiner zijn dan 29×29 pixels.
  • Houd aan alle kanten vrije ruimte op het glyph-pictogram.
  • Er is ook een apart glyph-pictogram voor IGTV als u uw aanwezigheid op IGTV wilt aangeven.
  • U kunt de kleur van het logo vervangen door een effen kleur, maar u kunt geen wijzigingen aanbrengen aan andere aspecten.
  • Het glyph-pictogram moet worden gecombineerd met een call-to-action zoals ‘volg ons op Instagram’.

YouTube

Download de pictogrammen hier.

Merkrichtlijnen

  • YouTube raadt aan om rondom het pictogram ruimte vrij te maken. De ruimte moet minimaal half zo breed zijn als het pictogram van de YouTube-afspeelknop.
  • De minimale hoogte van het pictogram moet 24 dp zijn voor schermen om ervoor te zorgen dat het leesbaar is.
  • De kleur, het ontwerp, de vorm, het lettertype, enz. van het logo mogen niet worden gewijzigd.
  • Rood, zwart en wit zijn de enige drie kleuren die acceptabel zijn.
  • Visuele effecten zoals schaduw of transparantie mogen niet worden gebruikt.
  • U kunt het logo op een effen achtergrond plaatsen, bij voorkeur grijs, zwart en wit.
  • Houd er rekening mee dat de driehoek in het pictogram altijd wit is.
  • Kantel het pictogram niet.
  • Het pictogram kan alleen worden gebruikt als het teruglinkt naar een specifiek YouTube-kanaal en vergezeld moet gaan van een CTA.

Twitter

Download de pictogrammen hier.

Merkrichtlijnen

  • Twitter-pictogram voor sociale media verschilt van andere doordat het merk er de voorkeur aan geeft dat je het gebruikt zoals het is, zonder het in een doos of een cirkel te plaatsen. U kunt het echter in een cirkel, vierkant en vierkant met ronde randen plaatsen, als u dat wilt.
  • Uw pictogram moet Twitter-blauw of wit van kleur zijn.
  • Wanneer u ervoor kiest om het witte pictogram te gebruiken, kunt u de achtergrond instellen op een effen kleur om consistentie met andere pictogrammen te garanderen.
  • De minimale breedte voor alle soorten pictogrammen moet 32 ​​pixels zijn.
  • Gebruik de nieuwste, bijgewerkte versie van het pictogram, aangezien deze in de loop van de tijd kan veranderen.
  • Verander de vorm, afmetingen, aspectverhouding, enz. van het logo niet en maak het vogelpictogram nooit meerkleurig of een andere kleur dan de voorgeschreven kleuren.
  • Vervang het Twitter-vogellogo niet door een andere vogel, het is niet zomaar een vogel, het is een merklogo.
  • Verander de richting van het vogellogo niet, want dat zou het logo veranderen.


LinkedIn

Download de pictogrammen hier.

Merkrichtlijnen

  • De kleur moet de blauwe kleur van het merk of zwart of wit zijn.
  • LinkedIn geeft er de voorkeur aan dat de achtergrond effen wit of een effen lichte kleur is.
  • In het geval van kleurbeperkingen, kunt u een effen zwarte achtergrond gebruiken voor het plaatsen van het pictogram.
  • De minimale grootte voor het pictogram is 21 pixels.
  • Houd aan alle kanten wat vrije ruimte rond het pictogram.
  • De achtergrondcontainer moet altijd een afgerond vierkant zijn.
  • Wijzig geen ontwerpelementen of afmetingen van het pictogram.
  • Soms kan zelfs het “in”-pictogram worden gebruikt in plaats van het volledige “LinkedIn”-pictogram.


Snapchat

Download de pictogrammen hier.

Merkrichtlijnen

  • Snapchat-spooklogo moet zwart of wit zijn.
  • De vrije ruimte buiten het logo moet minimaal 150% breed zijn als die van het pictogram.
  • De pictogrambreedte moet minimaal 18 pixels zijn.
  • Het app-pictogram met een gele achtergrond mag niet worden gebruikt als pictogram voor sociale media en kan alleen worden gebruikt in de context van een mobiele app.
  • Voor social media kun je gebruik maken van het simpele spooklogo, rechtsonder weergegeven.
  • Het Snapchat-pictogram moet altijd teruglinken naar het Snapchat-account van een gebruiker.
  • Gebruik het logo zoals het is en breng geen wijzigingen aan in ontwerp, vorm, maat, kleur, enz.


Pinterest

Download de pictogrammen hier.

Merkrichtlijnen

  • Het Pinterest-pictogram is een “p” op een zwarte, rode of witte ononderbroken cirkel.
  • Een Pinterest-pictogram moet altijd vergezeld gaan van een call-to-action en moet linken naar een Pinterest-account.
  • De grootte van het pictogram moet in verhouding staan ​​tot de grootte van de CTA-tekst en mag niet afzonderlijk worden gemarkeerd.
  • Gebruik nooit een woordmerk in plaats van het pictogram.
  • Hoewel Pinterest ook zwart-witte pictogrammen biedt, moet u waar mogelijk de voorkeur geven aan het rode pictogram.
  • Het pictogram heeft altijd de vorm van een cirkel en dit kan niet worden gewijzigd in een vierkante achtergrond of een andere vorm.


WhatsApp

Download de pictogrammen hier.

Merkrichtlijnen

  • Het algemene WhatsApp-pictogram is een groene bel met een witte rand, met een wit telefoonpictogram in het midden.
  • Dit pictogram kan worden gebruikt op een witte of groen gekleurde achtergrond van WhatsApp.
  • De enige uitzondering op deze regel is een zwart-wit pictogram dat kan worden gebruikt als er kleurbeperkingen zijn.
  • Het groene afgeronde vierkante pictogram wordt alleen gebruikt om de mobiele WhatsApp-app weer te geven en niet als een pictogram voor sociale media of een knop voor delen.
  • Lees de specifieke gebruiksscenario’s van elk type WhatsApp-pictogram hier.

Andere sociale mediaplatforms

U kunt de volledige reeks pictogrammen voor andere sociale netwerken en hun respectieve merkrichtlijnen downloaden van de onderstaande bronnen.


Pictogrammen voor sociale media gebruiken

Pictogrammen voor sociale media worden gebruikt om uw publiek een manier te bieden om verbinding te maken met uw merk op verschillende sociale-mediaplatforms. Daarom moeten deze pictogrammen altijd teruglinken naar het account van uw bedrijf op een specifiek platform, in plaats van naar de startpagina zelf.

U kunt pictogrammen voor sociale media bovenaan of onderaan uw webpagina of blogpost toevoegen om uw lezers naar andere platforms te leiden waar u aanwezig bent. Het is echter beter om iconen boven de vouw te plaatsen, omdat deze dan meer opvallen. Alle soorten websites, of ze nu op WordPress of een ander platform zijn gebouwd, hebben een soort optie om knoppen voor sociale media toe te voegen.

U kunt deze social media iconen ook gebruiken in uw e-mailhandtekeningen en bij uw nieuwsbrieven. Dit lost hetzelfde doel op en zorgt ervoor dat uw e-mailabonnees u op andere platforms kunnen vinden. De meeste populaire e-mailservices bieden de mogelijkheid om pictogrammen voor sociale media toe te voegen aan handtekeningen.

Op print, tv of andere media waar u geen hyperlink kunt gebruiken, is het beter om uw sociale media-handvatten of URL op te geven in plaats van simpelweg een pictogram te gebruiken. Op deze media kunnen iconen alleen gebruikt worden om aan te geven dat je aanwezig bent op deze platformen.


Conclusie

Pictogrammen voor sociale media bieden mensen een manier om verbinding te maken met uw bedrijf op verschillende platforms. Dit is een goede manier om je volgers te vergroten en je . te versterken online aanwezigheid.

Er zijn echter strikte merkrichtlijnen met betrekking tot het gebruik van dergelijke pictogrammen die u moet volgen om negatieve gevolgen te voorkomen. Gebruik dit bericht als uw referentiegids voor alles wat u moet weten over het gebruik van pictogrammen voor sociale media.

Bekijk meer informatie: https://influencermarketinghub.com/how-to-use-social-media-icons/



Door admin

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.