di. nov 29th, 2022


Hoewel we het hebben over veel verschillende soorten online marketing op de Influencer Marketing Hub, is de kern van de site influencer-marketing, zoals de naam al doet vermoeden. Dat roept wel de vraag op wanneer je jezelf als influencer kunt beschouwen. Een factor is het aantal volgers of abonnees dat je op je account hebt – hoewel we benadrukken dat veel andere factoren iemand tot een influencer maken.

Hoewel typische volger- of abonneenummers verschillen per sociale netwerk, zijn er nog steeds geschatte mijlpaalcijfers die aangeven dat u een niveau van succes hebt bereikt. We benadrukken echter het belang van alleen echte volgers/abonnees. We hebben eerder geschreven over Waarom het kopen van Instagram-volgers een heel slecht idee isen hetzelfde argument geldt voor alle andere sociale netwerken.

Het opbouwen van je volgers- of abonneenummers (echt) is een echte prestatie. Het is een teken dat je enige vaardigheid, populariteit en het vermogen hebt om een ​​publiek van mensen te genereren die je inhoud interessant, informatief of vermakelijk vinden. Het is ook een indicatie dat u de dingen goed doet en inhoud moet blijven produceren op de manier waarop u nu bezig bent. Als je moeite hebt om een ​​volgersbestand op te bouwen, moet je misschien je sociale media-aanpak opnieuw bekijken, meer artikelen op deze site lezen en je inhoud en de promotie dienovereenkomstig aanpassen.


Badge voor volgers op sociale media (GRATIS hulpmiddel voor beïnvloeders van sociale media):


Onze badgegenerator voor volgers op sociale media

Denk je dat je goed presteert op TikTok, Instagram of YouTube? We hebben nu een tool die een prestatiebadge voor sociale media genereert die u kunt gebruiken om aan uw vrienden, volgers, abonnees of aan iedereen te bewijzen dat u uw succes wilt.

Hoewel deze cijfers soms ijdelheidsstatistieken worden genoemd, waarom zou u zich zorgen maken? Neem elk krediet waar het verschuldigd is. Bovendien ontsluiten hoge aantallen volgers/abonnees bepaalde mijlpalen op sommige van deze netwerken, dus het is logisch om uw succes te benadrukken wanneer u het heeft.


Waarom is succes op sociale media belangrijk?

Het antwoord op deze vraag hangt af van of u een particulier of zakelijk account heeft. Bedrijven hebben sociale accounts om totaal andere redenen dan gewone mensen.

Stel dat je (als persoon) tegenwoordig geen social account hebt. In dat geval beschouwen veel mensen je als een oude “fuddy duddy” – iemand die “kieskeurig is terwijl het ouderwets, traditionalistisch, conformistisch of conservatief is, soms bijna excentriciteit of geekiness” volgens Wikipedia.

Zelfs veel oudere mensen waagden zich op sociale media, Facebook in het bijzonder, aanvankelijk om contact op te nemen met hun kleinkinderen en daarna om echte sociale redenen. Evenzo spreekt YouTube een grote verscheidenheid aan mensen aan die graag video’s bekijken, misschien van speciale evenementen, of onderwerpen die hen in het bijzonder interesseren. Soms kijken de meest onwaarschijnlijke mensen naar YouTube. Zo kunnen enthousiaste vissers YouTube-video’s bekijken om nieuwe werptechnieken te leren. Zelfs jagers en zwervers, liefhebbers van het ‘buitenleven’, kijken naar YouTube om nieuwe plaatsen te vinden om te bezoeken.

Sociale media bieden een manier om overal met mensen te netwerken en een aanwezigheid te ontwikkelen. Het heeft ook mogelijkheden geboden om bij te praten met mensen met wie je in het verleden misschien het contact hebt verloren, bijvoorbeeld oude schoolvrienden.

Het is belangrijk om de volledige titel te onthouden: ‘social media netwerk’. Al deze helpen je op de een of andere manier met mensen te netwerken, zelfs als je duizenden of zelfs miljoenen kilometers bij hen vandaan woont.

Elk van de sociale netwerken heeft een punt van verschil met zijn concurrenten ontwikkeld. De drie die we behandelen met onze tool zijn allemaal op de een of andere manier visueel. TikTok is gespecialiseerd in korte video’s, YouTube in langere video’s en Instagram-fotografie en andere afbeeldingen. Natuurlijk overlappen ze elkaar tot op zekere hoogte, maar elk heeft het grootste deel van zijn ontwikkelingsbudget besteed aan het verbeteren van zijn kerncapaciteiten. Andere sociale netwerken zijn ook gespecialiseerd, bijvoorbeeld Facebook richt zich op het mixen van tekst en afbeeldingen, Twitter concentreert zich op korte, kernachtige gedachten en LinkedIn heeft een sterke zakelijke voorkeur. In veel van deze netwerken kunt u deelnemen aan groepen of gesprekken over specifieke onderwerpen die u interesseren, door naar eigen goeddunken bij te dragen.

Succes op sociale media is echter anders voor bedrijven. Veel bedrijven erkennen nu de hoeveelheid tijd die hun potentiële klanten op sociale media doorbrengen. En het is logisch dat ze hun marketingbudget besteden waar hun klanten zijn. Het kan ook gemakkelijker zijn om succes te volgen met veel social media marketing in vergelijking met meer traditionele methoden. Bedrijven kunnen in veel gevallen op twee manieren gebruikmaken van sociale media. Ze kunnen berichten plaatsen, net als elke andere gebruiker (of indien gewenst influencers betalen om dit te doen). Als alternatief kunnen ze adverteren op de meeste sociale netwerken en daarbij zeer selectief zijn over wie ze hun advertenties willen zien.

Zelfs als u uw product niet rechtstreeks op sociale media kunt verkopen, biedt het u een enorme kans om merkbekendheid te creëren en mogelijk verkeer terug te leiden naar de site van uw bedrijf.


Tekenen van succes op TikTok

Het is van vitaal belang om te onthouden dat volgnummers alleen niet de essentiële indicatie zijn van uw succes en zichtbaarheid op het platform. Later heeft in detail gekeken naar hoe het TikTok-algoritme werkt. Idealiter wil je dat je video’s op de For You-pagina’s van zoveel mogelijk mensen verschijnen.

TikTok heeft aangekondigd dat de volgende factoren van invloed zijn op hun keuze van video’s voor “For You” -pagina’s:

  1. Gebruikersinteracties, bijv. video’s die mensen leuk vinden en delen, accounts die ze volgen, de inhoud die ze plaatsen, opmerkingen die ze maken
  2. Video-informatie, bijv. details zoals bijschriften, geluiden en hashtags
  3. Apparaat- en accountinstellingen, bijv. taalvoorkeuren, landen en apparaattypen

Dit betekent dat elke gebruiker te maken krijgt met een andere combinatie van video’s in hun ‘Voor jou’-feed.

Het aantal volgers is niet een van TikTok’s factoren bij het kiezen van ‘For You’-video’s. Ze proberen echt video’s te vinden die elke individuele gebruiker zullen interesseren.

Als je echter meer volgers hebt, ontvang je waarschijnlijk meer weergaven voor je video’s. Niet omdat ze in de ‘Voor jou’-feeds van meer mensen verschijnen, maar gewoon omdat ze duidelijk in de ‘Volgende’-feeds van meer mensen verschijnen.

En ondanks dat het aantal volgers geen significante invloed heeft op het algoritme van TikTok, kijken marketeers er nog steeds goed naar. Je hebt veel meer kans om de kost te verdienen als TikTok-influencer met 100.000 volgers dan met 10.000 volgers.


Tekenen van succes op Instagram


Zoals bij al deze platforms, heb je betrokken volgers nodig om succesvol te zijn op Instagram. Valse volgers zijn van geen enkele waarde voor jou. Net als bij TikTok kan het algoritme van Instagram gemakkelijk nepaccounts en bots vinden en verwijderen. Daarom moet je werken aan de interactie met de volgers die je wel hebt. Dit zal er op zijn beurt waarschijnlijk toe leiden dat je meer volgers krijgt. Op zijn beurt, hoe meer volgers je hebt, hoe groter de kansen die je hebt om met hen in contact te komen.

Instagram is een van die netwerken die profiteren van specialisatie. Kies een niche en blijf bij het delen van afbeeldingen die erop betrekking hebben. Ga op uw beurt in contact met andere accounts in uw onderwerp. Je zult nooit enorme echte volgersaantallen krijgen en succes proeven als generalist op Instagram. Maak en deel (of betaal influencers om te delen) de soorten inhoud die je volgers willen.

Een essentieel ding dat je moet doen als je wilt slagen op Instagram, is om van een persoonlijk account naar een zakelijk of makersaccount te gaan. Om te beginnen moet je dit doen om je toegang te geven tot Instagram Insights – analyses voor je Instagram-account die je prestaties uitsplitsen.

Een belangrijke statistiek van het aantal volgers heeft betrekking op Instagram Stories. Je hebt minimaal 10.000 volgers nodig om links naar je Instagram Stories toe te voegen met een Instagram Business profiel.

Instagram eiste aanvankelijk ook dat je 10.000 volgers had als je een Creator-profiel wilde, hoewel ze die regel onlangs lijken te hebben versoepeld. Creator-accounts bieden nog meer gedetailleerde analyses dan zakelijke accounts.

Instagram beschrijft Creator-accounts als meer geschikt voor publieke figuren, contentproducenten, artiesten en influencers. Ze beschrijven zakelijke accounts als geschikt voor detailhandelaren, lokale bedrijven, merken, organisaties en serviceproviders.


Tekenen van succes op YouTube

YouTube werkt anders dan de meeste andere sociale netwerken. Je maakt zenders aan – net als een on-demand televisiezender. Mensen die vooral een YouTube-kanaal leuk vinden, willen toekomstige video’s zien die erop worden gedeeld en zich op dat kanaal abonneren.

Tegenwoordig maakt YouTube geen exacte abonneenummers openbaar. Hoewel het bijvoorbeeld elke nieuwe abonnee laat zien, moet je, als je minder dan 1.000 abonnees hebt, tien nieuwe abonnees krijgen voordat het wordt weergegeven voor kanalen met tussen de 1.000 en 9.999 abonnees. Dit patroon zet zich voort naarmate je kanalen groeien, met een maximum van slechts 1.000.000 verhogingen voor accounts met meer dan 100.000.000 of meer abonnees.

Net als Instagram en TikTok verwijdert YouTube gesloten of spam-accounts uit hun statistieken, inclusief de accounts die zijn beëindigd wegens het overtreden van de regels van YouTube.

Om officieel geld te verdienen op YouTube, moet het netwerk je accepteren in het YouTube-partnerprogramma (YPP). Het geeft videomakers meer toegang tot YouTube-bronnen en -functies. Om in aanmerking te komen voor deelname aan het YPP, moet je aan de volgende criteria voldoen:

  1. Volg al het YouTube-beleid voor het genereren van inkomsten
  2. Woon in een land of regio waar het YouTube-partnerprogramma beschikbaar is.
  3. Meer dan 4.000 geldige openbare kijkuren hebben in de afgelopen 12 maanden.
  4. Heb meer dan 1.000 abonnees.
  5. Een gekoppeld AdSense-account hebben.

Vereiste 4 is hier essentieel – je moet 1.000 volgers hebben voordat je zelfs maar kunt overwegen inkomsten te genereren met je kanaal. YouTube zegt dat de vereisten voor kijkuren en abonneenummers er zijn om context te geven. Wanneer u deze drempel bereikt, betekent dit meestal dat u meer inhoud heeft. De drempel helpt hen een beter geïnformeerde beslissing te nemen of je kanaal voldoet aan hun beleid en richtlijnen. YouTube behoudt zich het recht voor om het genereren van inkomsten te verwijderen uit inactieve kanalen en om gedurende zes maanden of langer geen communityposts te uploaden of te plaatsen.


Wat maakt jou een influencer?

Een van onze eerste berichten (die we regelmatig updaten) is Wat is een influencer? Hoewel dit generiek is en niet specifiek voor een bepaald sociaal netwerk, geeft het een goede gids voor de verschillende soorten influencers die je zult vinden.

Een manier om invloed te meten is door de grootte van de volgers. Helaas zijn er geen officiële normen voor volgnummers, dus het kan zijn dat je ergens anders verschillende definities tegenkomt. Hoewel we hier de term ‘volgers’ gebruiken, gebruiken sommige platforms, zoals YouTube, ook andere namen, zoals ‘abonnees’.

Van groot naar klein, de belangrijkste soorten influencers zijn:

  • Mega-influencers – mensen met een groot aantal volgers op hun sociale netwerken, vaak met meer dan 1 miljoen volgers op minstens één sociaal platform.
  • Macro-beïnvloeders – mensen met volgers tussen de 40.000 en 1 miljoen volgers op een sociaal netwerk
  • Micro-beïnvloeders – gewone gewone mensen die bekend zijn geworden door hun kennis over een gespecialiseerde niche. Hoewel de meningen verschillen, hebben micro-influencers meestal tussen de 1.000 en 40.000 volgers op een enkel sociaal platform.
  • Nano-beïnvloeders – Deze mensen hebben een klein aantal volgers, maar zijn meestal experts op een obscuur of zeer gespecialiseerd gebied. Ze hebben minder dan 1.000 volgers die enthousiaste en geïnteresseerde volgers zijn over een niche-onderwerp.

Als je influencer wilt worden op TikTok, Instagram of YouTube, moet je van het bereiken van bovenstaande cijfers een doel maken.

Bekijk meer informatie: https://influencermarketinghub.com/social-media-followers-badge/

Door admin

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.