wo. jun 29th, 2022


Bent u op zoek naar voorbeelden van voetteksten voor e-mail die u als model kunt gebruiken om uw eigen voetteksten te maken? We hebben een lijst met 12 voorbeelden van e-mailvoetteksten voor u samengesteld van enkele van de beste e-mailmarketeers en merken die er zijn. Voordat we echter naar onze voorbeelden van e-mailvoetteksten gaan, laten we eens kijken naar wat een e-mailvoettekst is, evenals enkele best practices voor e-mailvoetteksten die u kunt gebruiken om opvallende en klantvriendelijke e-mailvoetteksten te maken die uw merk lang blijven promoten nadat de body-copy voorbij is.

E-mailvoetteksten bevatten belangrijke informatie voor uw klanten. Vaak zullen uw abonnees uw e-mailvoettekst bekijken voor meer informatie over het merk, uw contactgegevens vinden, leren hoe ze hun e-mailvoorkeuren kunnen beheren en nog veel meer. Door uw e-mailfooter door middel van een mooi, goed georganiseerd ontwerp in te spannen en de informatie te delen die uw abonnees en klanten nodig hebben, ontstaat er veel vertrouwen bij uw publiek.



Een e-mailvoettekst is het laatste blok met inhoud in uw e-mailmarketingsjabloon. Het bevat belangrijke informatie die niet logisch is om op te nemen in de hoofdtekst van de e-mail. De meeste merken bevatten informatie zoals:

  • Contactgegevens inclusief uw postadres
  • Een bedrijfslogo of branding
  • Een afmeldlink of knop (sommige voegen beheer van e-mailvoorkeuren toe)
  • EEN oproep tot actie
  • Uw website of een winkellink
  • Contact opnemen met de klantenondersteuning
  • Alles wat wettelijk vereist is door uw lokale anti-spam en privacywetten

Er is zoveel meer dat kan worden opgenomen in een voettekst van een e-mail. Zoals u kunt zien, is het veel meer dan alleen uw bedrijfsnaam. Het maakt een groot deel uit van uw merk en moet abonnees tot actie aanzetten en hun aandacht trekken.

Veel e-mailmarketeers zien hun e-mailvoetteksten over het hoofd, wat resulteert in over het hoofd gezien e-mailvastgoed en gemiste kansen. Het wordt gezien als een plaats om de items op te nemen die vereist zijn door anti-spamwetten en dat is alles. Maar uw e-mailhandtekening hoeft niet alleen die informatie te bevatten en het hoeft niet saai te zijn. Als u slechts “kleine lettertjes” in de voetteksten van uw e-mail plaatst, loopt u de kans mis om meer te delen over wie u als merk bent, of om het nieuws te delen dat uw doelgroep zou moeten weten.

Natuurlijk is er altijd een evenwicht. U wilt niet alleen het absolute minimum opnemen, maar u wilt uw e-mailvoettekst niet vullen met tonnen links of informatie over zelfpromotie. Dus, hoe kun je die balans vinden? Wat gaat er in een goed ontworpen en nuttige e-mailvoettekst?


Voor veel merken is het ontwerp van e-mailvoetteksten een bijzaak, als er al aan wordt gedacht. Er zijn zoveel merken van elke omvang die gewoon passen bij de standaard e-mailvoettekst die is opgenomen in de e-mailmarketingsjabloon die ze gebruiken en doorgaan over hun dag. Voetteksten voor e-mails, zoals u zult zien aan de hand van onze voorbeelden van voetteksten voor e-mail, kunnen echter een essentieel onderdeel zijn van een geweldige e-mail nieuwsbrief ontwerp. Nadat u de basisprincipes hebt bepaald van wat u in uw voettekst gaat opnemen, kunt u een e-mailvoettekst ontwerpen waarin uw informatie wordt weergegeven op een manier die voor uw publiek toegankelijk is.

Hier zijn vier belangrijke tactieken die u kunt gebruiken om te zorgen voor een solide e-mailvoettekstontwerp dat werkt.

Hou het simpel

Er is veel dat u in de voettekst van uw e-mail kunt opnemen. Daarom bestaat altijd het gevaar dat uw voettekst tot de rand wordt gevuld met links, knoppen, logo’s en de wettelijke kleine lettertjes. Nogmaals, we zijn terug bij de evenwichtsoefening. U wilt uw abonnees voldoende informatie geven zodat uw voettekst daadwerkelijk nuttig voor hen is, zonder hen te overstelpen met de informatie die ze niet echt nodig hebben.

Daarom raden we aan om het simpel te houden met een gemakkelijk scanbaar ontwerp. Op deze manier kunnen abonnees snel de informatie vinden die voor hen van belang is zonder te worden gebombardeerd met aanvullende informatie. Denk echt na over wat u moet opnemen en hoe u de informatie in uw voettekst gaat presenteren en overweeg een hiërarchisch ontwerp te gebruiken dat lezers eerst naar de belangrijke dingen leidt.

Maak het mobielvriendelijk

Meer en meer, zijnde mobielvriendelijk of mobiel eerst is een must voor digitale marketing. Litmus meldt zelfs dat in 2019 mobiel goed was voor 42% van alle geopende e-mail. Als je dat koppelt aan de wetenschap dat een omzet van $ 1 miljard afkomstig is van e-mails op mobiel (Smart Insights), wordt het nog belangrijker om je e-mails en voetteksten mobielvriendelijk te houden.

Een van de beste manieren om ervoor te zorgen dat de voettekst van uw e-mail mobielvriendelijk is, is door middel van een gemakkelijk te lezen en aanklikbaar ontwerp. U wilt de tekst groot genoeg houden voor mobiele gebruikers om te lezen en ervoor zorgen dat uw knoppen en links groot genoeg zijn voor duimen en vingers. Dat betekent ook dat er rekening moet worden gehouden met de afstand tussen die links en knoppen.

Gebruik de ruimte

Naast het eenvoudig en mobielvriendelijk houden, moet u overwegen hoe u de ruimte wilt gebruiken. Zoals je zult zien aan de hand van onze voorbeelden van e-mailvoetteksten, is er geen vaste regel voor hoe groot of klein je e-mailvoettekst moet zijn. Dus, als je iets belangrijks te delen hebt, deel het! Zorg ervoor dat er voldoende opvulling is tussen voettekstsecties – zorg ervoor dat uw inhoud niet te vol wordt.

Traceerbare links opnemen

U zult waarschijnlijk een paar links in uw e-mailvoettekst hebben, die abonnees doorverwijzen met behulp van CTA’s of hen vragen u te volgen op sociale media. We raden aan om traceerbare links zodat u hun prestaties kunt volgen. U kunt vervolgens verschillende call-to-actions of verschillende pictogram- en knopstijlen testen om er zeker van te zijn dat u de meeste klikken krijgt.


Nu we hebben besproken hoe u een geweldige voettekst voor e-mail kunt ontwerpen, is het tijd om enkele voorbeelden van voetteksten voor e-mail te bekijken en waarom ze werken. Een sterke e-mailvoettekst kan echt een verschil maken voor uw abonnees, door hen de informatie te geven waarnaar ze op zoek zijn of door hen aan te moedigen op uw e-maillijst te blijven in plaats van zich af te melden. Hier zijn de voorbeelden van e-mailvoetteksten waar we nu dol op zijn.

1. Appel

Het is belangrijk om een ​​menu onder aan uw e-mail toe te voegen, vooral als uw e-mail lang is. Dit voorkomt dat lezers omhoog moeten scrollen om bij de links te komen die ze nodig hebben om een ​​aankoop te doen. Apple neemt ook aanvullende informatie op in hun voettekst over hun producten en wat gebruikers nodig hebben om het meeste uit die producten te halen. Dit houdt de e-mail kopie zichzelf van vast te zitten met de juridische dingen die mensen willen weten, maar dat hen doorgaans niet tot een aankoop dwingt.


2. AWeber

We zijn dol op dit e-mailvoettekstvoorbeeld van AWeber. We willen allemaal weten of onze email reclame raakt het doel, toch? Wat is een betere manier om erachter te komen dan door het te vragen? Er zijn verschillende manieren waarop je je abonnees kunt vragen om je e-mails te beoordelen, maar AWeber maakt het heel eenvoudig met hun schattige kleine “hoe voel je je”-personages. U kunt werken binnen de persoonlijkheid van uw eigen merk en feedback vragen over een aantal dingen met behulp van uw e-mailvoettekst – het hoeft niet beperkt te zijn tot hoe die specifieke e-mail is geland.


3. DC-schoenen

Deze e-mailfooter van DC Shoes is erg overzichtelijk. We houden van de verschillende kolommen die worden gebruikt om de aandacht te vestigen op winkellocaties, sociale media, en klantenservice. Deze organisatie maakt het voor abonnees heel gemakkelijk om te scannen om de gewenste informatie te vinden. Daaronder bevat DC Shoes aanvullende informatie over hoe lezers in aanmerking kunnen komen voor gratis verzending en biedt het hen de mogelijkheid om te bellen om hun bestelling te voltooien, evenals een andere link naar nog meer informatie over verzending en tijdlijnen.


4. Elle Johnson Co.

Elle Johnson Co houdt hun e-mailvoettekst supereenvoudig en kiest ervoor om ervoor te zorgen dat lezers hun e-mailmarketing delen via sociale media. Dit is een geweldige manier om buzz over uw merk te genereren en uw huidige abonnees of klanten te gebruiken om nieuwe te bereiken. Vervolgens glippen ze in een oproep tot actie om lezers te leiden om te winkelen.


5. FilterEasy

FilterEasy is een van onze eerste voorbeelden van voetteksten voor e-mails die kleur gebruiken om de voettekst te onderscheiden van de rest van de e-mail. De felle blauwe en oranje kleuren zijn erg opvallend, waardoor lezers het waarschijnlijk niet zullen missen. Het is een geweldige manier om hun . te delen verwijzingsprogramma en de waarde verhogen voor de klanten die ervoor kiezen om het op zich te nemen. Het toevoegen van het gedeelte voor klantenondersteuning direct hieronder is een leuke bijkomstigheid waar we dol op zijn, vooral omdat ze klanten een paar verschillende manieren bieden om hulp te krijgen.


6. Voor altijd 21

Er gebeurt veel in dit voorbeeld van een e-mailvoettekst van Forever 21, maar we denken dat het werkt. Om te beginnen hebben ze winkelen aangemoedigd via handige links die goed werken voor mobiele gebruikers, omdat ze mooi uit elkaar staan. Vervolgens maken ze er een punt van om hun verzendaanbieding en betalingsopties eronder op te nemen, waar shoppers het zeker zullen zien. Daaronder heb je goed gespreid pictogrammen voor sociale media die het voor abonnees gemakkelijk maken om het merk te volgen voordat abonnees de mogelijkheid krijgen om de Forever 21-app te downloaden en korting te krijgen op een in-app-aankoop. Onder al die klikachtige goedheid, bevat Forever 21 een link naar hun winkels en evenementen voordat ze de juridische kleine lettertjes verstrekken voor de aanbiedingen die ze in hun e-mailkopie hebben opgenomen. Over het algemeen is het een van de drukkere voorbeelden van e-mailvoetteksten op onze lijst, maar het werkt nog steeds.


7. Grammatica

Grammarly brengt ons terug naar eenvoud met hun e-mailvoettekst. Ze hebben een manier opgenomen waarop abonnees de app kunnen downloaden in de hoofdtekst van hun e-mail, net boven de voettekst. De voettekst van de e-mail is erop gericht om abonnees ertoe aan te zetten Grammarly op sociale media te volgen met behulp van goed gespreide pictogrammen voor sociale media en een mooi kleurenschema. Lezers kunnen de e-mail vervolgens via de browser bekijken, wijzigingen aanbrengen in hun e-mailmarketingvoorkeuren of zich afmelden voordat ze in de juridische kleine lettertjes komen.


8. Hoofdruimte

Hoewel Headspace enkele van de meer kleurrijke en boeiende e-mails heeft die we hebben gezien, nemen ze een geruststellende en professionele route in hun e-mailvoetteksten. Hier bieden ze een manier voor abonnees om gemakkelijk contact met hen op te nemen of antwoorden op vragen te vinden met behulp van de Headspace FAQ. Ze maken er een punt van om abonnees te laten weten dat ze tijdens kantooruren met een echte persoon kunnen praten (een enorm pluspunt voor Headspace-gebruikers die verwachten met echte mensen om te gaan). Verder biedt Headspace abonnees een manier om met hen in contact te komen op sociale media, evenals links naar de Headspace-site, hoe het allemaal werkt, een andere link naar de veelgestelde vragen en de algemene voorwaarden.


9. Lokaal eclectisch

Local Eclectic heeft een visueel aantrekkelijke, gedempte footer voor e-mails waardoor we ons kalm en gerustgesteld voelen. Ze bevatten een paar knoppen die abonnees kunnen gebruiken om samen met hen te winkelen Klantenservice informatie. Wat we echter echt geweldig vinden, is de manier waarop ze hun drempel voor gratis verzending aankondigen met een andere kleur voor het bedrag. Ook de zekerheid van “gratis en makkelijk retourneren” is mooi om te zien.


10. Monica Vinader

Monica Vinader is een van onze voorbeelden van voetteksten voor e-mails die iets meer informatie en ontwerp bevatten dan je hier normaal ziet. We houden van de pictogrammen bovenaan de voettekst. Ze delen meer informatie over het merk, de waarden en hoe u kunt winkelen voordat u een oproep doet voor de aankomende evenementen van de winkel (prachtig georganiseerd).


11. Patagonië

Patagonië heeft een behoorlijke reputatie opgebouwd als een geliefd outdoormerk, en dat is geen wonder. Ze gebruiken waardevolle ruimte om klanten te waarschuwen voor een creditcardzwendel met behulp van valse Patagonia-advertenties en bieden kopers links naar de legitieme winkelsite en dealers. Na hun aankondiging vestigen ze de aandacht van abonnees op het actienetwerk van Patagonia, zodat abonnees kunnen worden betrokken bij milieuacties die Patagonië onderneemt. Deze e-mailvoettekst gaat niet zozeer over verkopen, maar over het informeren en betrekken van abonnees.


12. Verenigd door blauw

Dit is een van onze favoriete voorbeelden van voetteksten voor e-mail. De kleuren zijn prachtig, het merk bevat winkellinks in een gemakkelijk aanklikbaar formaat en zelfs een toelichting op de goede dingen die United By Blue doet. Het is strak, informatief en gewoon leuk om naar te kijken.


Conclusie

De e-mailvoettekst van uw merk is het laatste wat uw abonnees zien voordat ze uw e-mail verlaten. We horen veel over het belang van eerste indrukken, maar laten we je vertellen dat die laatste gevoelens die je bij je abonnees achterlaat er ook toe doen. De voorbeelden van e-mailvoetteksten die we hier hebben opgenomen, zijn bedoeld om u te inspireren om uw eigen e-mailvoetteksten te maken die voldoen aan de behoeften van zowel uw merk als uw publiek. Een beetje extra aandacht voor het ontwerp en de inhoud van uw e-mailvoettekst kan een enorm verschil maken.

Door admin

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.