do. sep 29th, 2022


Hashtags zijn misschien voor het eerst verschenen op Twitter, maar ze zijn nu gangbaar op de meeste sociale-medianetwerken. Ze zijn vooral handig voor het organiseren van inhoud en het bij elkaar houden van vergelijkbare berichten over gelijkgestemde inhoud. Merken maken ook aangepaste hashtags om hun merk te vertegenwoordigen en moedigen soms zelfs afzonderlijke hashtags aan voor elke marketingcampagne.

Het heeft echter weinig zin om daarvoor hashtags te gebruiken. Inderdaad, een zee van hashtags in de reacties kan zelfs mensen van je post afhouden. Van Instagram is zelfs naar verluidt bekend dat het mensen schaduwbant die dezelfde set hashtags gebruiken in elk bericht dat ze plaatsen, ongeacht de inhoud van individuele berichten. U moet hashtags strategisch gebruiken om u te helpen uw berichtendoelen te bereiken. Je hebt wel doelen voor je Instagram-account, nietwaar?

Dit betekent dat je Instagram-hashtaganalyses in de gaten moet houden, zowel met betrekking tot de hashtags die je gebruikt als met potentiële hashtags die je in de toekomst zou kunnen gebruiken.


Instagram Hashtag-analyse [+ Free Tool to Analyze Instagram Hashtags]:


Onze Instagram Hashtag-analysetool

We hebben onlangs een tool gemaakt waarmee je elke Instagram-hashtag kunt analyseren om de waarde ervan als term te zien. U kunt een hashtag invoeren en onze tool toont u belangrijke statistieken met betrekking tot het gebruik van de hashtag, zoals het bereik van volgers, volgersvertoningen, likes van posts en opmerkingen.

Controleer de populariteit van een hashtag op Instagram


Wat is een hashtag?


De meeste mensen zullen waarschijnlijk op zijn minst een basiskennis hebben van het gebruik van hashtags op sociale media; ze zijn tegenwoordig bijna alomtegenwoordig op sociale sites. Veel mensen zijn echter misschien vergeten dat het #-symbool ooit beter bekend stond als het pond-symbool in de Verenigde Staten en andere landen die het £-symbool niet bij die naam noemden.

De eerste gebruiker van een hashtag online was een Twitter-gebruiker genaamd Chris Messina. Hij stelde voor om het # -symbool opnieuw te gebruiken als een manier om groepen en onderwerpen binnen Twitter te onderscheiden. Twitter reageerde goed op de suggestie van Messina en al snel werd het een officiële functie op het platform.

Andere sociale netwerken volgden. Het duurde niet lang voordat gebruikers van Facebook, Pinterest, LinkedIn en Instagram de hashtag ook gebruikten om berichten over onderwerpen te groeperen.

Instagram-gebruikers gingen echt naar hashtags. In tegenstelling tot de meeste andere sociale netwerken, die het gebruik van hashtags beperkten tot twee of drie per bericht, moedigde Instagram regelmatig hashtaggebruik aan om mensen te helpen relevante foto’s en video’s te vinden. Je kunt maximaal 30 hashtags gebruiken in een Instagram-bericht. Maar alleen omdat je kan gebruik 30 hashtags, het betekent niet jou zou moeten gebruik alle 30 hashtags in elk Instagram-bericht.


Waarom zou u Hashtag Analytics bijhouden?

Het simpelweg maken van een merk-hashtag betekent niet dat je succesvol zult zijn op Instagram. Veel bedrijven maken merk-hashtags met de beste bedoelingen en laten het concept vervolgens wegsmelten.

Inderdaad, het hebben van een Instagram-account is niet per se een goede zaak voor elk bedrijf. Er moet een verbindende factor zijn tussen je hashtag-gebruik, je Instagram-account en een duidelijk meetbaar teken van succes.

Het is maar al te gemakkelijk voor een personeelslid om een ​​deel van de dag te besteden aan het maken van Instagram-berichten (met of zonder hashtags) zonder na te denken over de vraag of het een goede besteding van de tijd van de werknemer en de bedrijfsmiddelen is.


Zoals met alle aspecten van het gebruik van sociale media door een bedrijf, moet u naar de analyse van hashtags kijken om te bepalen of ze u helpen uw doelen te bereiken.

Het heeft weinig zin om uw CEO te vertellen dat mensen uw merk-hashtags de afgelopen maand 500 keer hebben gebruikt. U moet minstens één stap verder gaan in uw analyse. U kunt beter melden dat mensen uw merk-hashtag de afgelopen maand 500 keer hebben gebruikt om berichten over uw nieuwe product te delen, waardoor u meer naamsbekendheid kreeg.

Dus je moet jezelf afvragen, waarom gebruik je hashtags en waarom besteed je de tijd aan het bijhouden van je hashtag-gebruik? Het kan zijn dat nieuwe Instagrammers je inhoud kunnen vinden. Ze hebben misschien interesse in een onderwerp waarover je een bericht voorbereidt, en als ze het leuk vinden wat ze zien, kunnen ze ervoor kiezen je te volgen.

Hashtags kunnen ook helpen bij het volgen van uw campagnes. Je kunt ze gebruiken als een manier om berichten te groeperen – niet alleen je eigen berichten over het onderwerp blijven bij elkaar, maar je zult ook berichten vinden die zijn gemaakt door je volgers en andere mensen die voldoende geïnteresseerd zijn om de tag op te nemen. U kunt de prestaties van een merk-hashtag volgen in onze hashtag-tool of een andere hashtag-tool naar keuze.

U kunt ook een hashtag-analysetool gebruiken om de effectiviteit van het hashtaggebruik van uw concurrenten te meten. U kunt zelfs enkele relevante en succesvolle termen ontdekken waar u nog niet eerder aan had gedacht.


Hashtags kunnen u de mensen laten zien die echt geïnteresseerd zijn in uw inhoud

Bron: smartinsights.com

Veel Instagrammers stellen volgers gelijk aan interesse, dat wil zeggen, hoe meer volgers je hebt, hoe meer mensen interesse hebben in je inhoud. Dat is echter een zeer ruwe handleiding. Alleen omdat iemand je een keer heeft gevolgd, wil dat nog niet zeggen dat ze een actieve interesse hebben in wat je plaatst.

Dit wordt duidelijker bij grotere accounts, beroemdheden en met name mega-influencers. Soms volgen mensen deze accounts gewoon omdat ze de naam herkennen. Ze houden misschien van de films van een acteur, de boeken van een schrijver, de liedjes van een muzikant of het spel van een sportconcurrent. Dat betekent echter niet dat ze een actieve interesse hebben in de sociale berichten van die persoon.

Iemand die uw merk-hashtag in een bericht gebruikt, heeft echter duidelijk oprechte interesse in uw account. Ze zijn duidelijk meer betrokken en hebben meer kans om kennis te nemen van wat u plaatst.

Het gebruik van je merk-hashtags geeft je een goed idee van hoe actief je community is op Instagram.


Hashtags kunnen u helpen de beste inhoud te selecteren om te maken en te delen

Door goed naar uw hashtag-analyses te kijken, krijgt u een uitstekende gids over welke hashtags resoneren met uw publiek en die voor hen weinig interesse hebben. Kijk goed naar je analyses en maak er een punt van om meer berichten te delen met je meer populaire hashtags.

Een bakkerij merkt bijvoorbeeld aan de hashtag-analyse dat er een goede betrokkenheid is rond hashtags met het woord koekjesmaar weinig in de buurt brood. Het bedrijf zou dan weten meer berichten te plaatsen met afbeeldingen van koekjes en minder brood te tonen.


Hashtags kunnen u helpen uw Instagram-strategie te optimaliseren

U kunt hashtags gebruiken om uw merk te introduceren bij nieuwe mensen in een gebied waarop u zich misschien wilt concentreren. U kunt geschikte hashtags voor uw berichten selecteren om u te helpen uw doel te bereiken.

Als je bijvoorbeeld op het punt staat een veganistisch artikel in je assortiment te introduceren, kun je berichten plaatsen met de #vegan-hashtag (en andere gerelateerde hashtags zoals #veganfood). Alle veganistische consumenten die door Instagram-berichten scrollen met die tag, zullen je bericht tegenkomen en hopelijk je aanbod van dichterbij bekijken.

Natuurlijk zal deze oefening niet altijd werken. Het kan bijvoorbeeld zijn dat mensen niet naar de hashtag #veganfood kijken en dat er weinig mensen zijn die je berichten volgen. In dat geval vertellen je hashtag-analyses je dat het tijd is om naar een andere hashtag te gaan voor toekomstige berichten.

Houd er rekening mee dat sommige hashtags te veel worden gebruikt. Deze kunnen een dubbel effect hebben. Ten eerste kunnen het hashtags zijn die niet echt interessant zijn voor uw mogelijke klanten. Je mag ze gebruiken, maar de mensen die je zou willen volgen, zoeken misschien niet op die term. Als alternatief kunnen het populaire hashtags zijn, maar zoveel mensen en merken gebruiken de tags, dat uw bericht snel verloren kan gaan in een groot aantal berichten.


Hoe hashtags op Instagram te volgen?

We verwezen hierboven naar onze nieuwe Instagram Hashtag Analytics-tool. Als je extra tools wilt uitproberen, hebben we eerder al heel wat in Hashtag-trackingtools om de Hashtag-prestaties online te controleren.

Als je een zakelijk (of maker) Instagram-account hebt, heb je ook toegang tot Instagram Insights. U kunt inzicht krijgen in elk bericht door op de knop ‘Inzichten bekijken’ eronder te tikken. Als je omhoog veegt, vind je veel gegevens over dat bericht. Een van de statistieken die Instagram biedt, zijn vertoningen. Een van de statistieken die onder die term worden vermeld, is uw impressie van hashtags. Dit vertelt je hoeveel mensen naar je bericht zijn gekomen via hashtags. Helaas geeft Instagram je alleen geaggregeerde hashtag-gegevens over je berichten, en je zult er een moeten gebruiken voor de hashtag-analysetools als je meer details wilt.

Inzichten



Welk Hashtag-onderzoek moet u doen voordat u een nieuwe campagne start?

Als u een bedrijf bent dat Instagram gebruikt, moet u voortdurend experimenteren om te zien wat er bij uw publiek past. Je zult ook willen experimenteren om te bepalen welke hashtags voor jou werken en welke niet werken. Verwacht niet dat elke hashtag die je gebruikt een doorslaand succes wordt.

U wilt hashtags gebruiken die uw demografische doelgroep aanspreken, niet alleen degenen die in het algemeen populair zijn.

U wilt geleidelijk een lange lijst met relevante hashtags voor uw niche opbouwen. Hieruit kun je een shortlist met hashtags samenstellen waarop je je kunt concentreren. Neem elk van deze hashtags om de beurt en kijk hoe vaak Instagrammers ze hebben gebruikt. Meestal concentreer je je eerst op de meer populaire hashtags, maar onthoud dat het weinig zin heeft om je te concentreren op algemene hashtags die niet relevant zijn voor je doelgroep.

U moet een of meer merk-hashtags maken en deze toevoegen aan uw bio en ander marketingmateriaal. Publiceer ze op dezelfde manier als uw logo.

De sleutel tot succesvol hashtaggebruik is om strategisch met hen om te gaan. Verbind ze met uw marketingdoelen en behandel ze niet zomaar als iets willekeurigs om in uw berichten op te nemen.

Bekijk meer informatie: https://influencermarketinghub.com/instagram-hashtag-analytics/

Door admin

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.