do. sep 29th, 2022


Hoe vaak heb je naar een succesvol YouTube-kanaal gekeken en je verbaasd over het enorme aantal abonnees dat het heeft? En in het geval van de meeste grote, bekende zenders is dit welverdiend. De meeste van deze kanalen hebben jarenlang hun volgers opgebouwd en veel video’s van hoge kwaliteit geproduceerd. Maar in een paar gevallen is de lof niet welverdiend. Sommige YouTube-kanalen hebben naam gemaakt rond nep-YouTube-abonnees.

Als je hoopt met een kanaal te werken voor marketingdoeleinden, wil je echte kijkers. Dit geldt net zo goed voor kanalen die u rechtstreeks contracteert voor influencer-marketing als voor kanalen waarop uw betaalde advertenties verschijnen. In het laatste geval betaal je Google in de verwachting dat ze je advertenties op video’s plaatsen die door een echt publiek worden bekeken, niet op video’s die alleen bestaan ​​om het systeem te spelen.

En dit is net zo belangrijk voor de eigenaren van YouTube-kanalen als voor merken die op YouTube willen adverteren. Je wilt je reputatie niet aantasten omdat je te veel nepmensen hebt toegelaten om zich op je account te abonneren. Natuurlijk zullen er nepvolgers door het net glippen – je gaat niet iedereen onderzoeken die je kanaal volgt. Maar je wilt niet te veel. En je wilt niet dat je acties een explosie van nep-abonnees aanmoedigen. Het is veel beter om je kanaal op een natuurlijke manier op te bouwen, volgens de praktische tips die we later in dit bericht zullen bespreken.


Hoe valse YouTube-abonnees te spotten:


GRATIS YouTube-controletool [Fake Subscriber & Audience Credibility Checker]

We bieden je nu een tool waarmee je de geloofwaardigheid van elk YouTube-kanaal kunt bepalen. Je kunt controleren of een schijnbaar succesvol YouTube-kanaal echt is, of dat het zijn abonneebestand heeft opgebouwd met minder ethische praktijken. Voer de handle van een YouTube-kanaal in de YouTube Bot Analytics Tool in [YouTube Audit – Fake Subscriber & Audience Credibility Checker]. Het geeft je een uitstekende gids voor de echtheid van het account.

Analyseer de kwaliteit van elk YouTube-kanaal

Alleen meer dan 1.000 abonnees

Ben jij robot? Vink het vakje aan als dat niet het geval is.

Natuurlijk kun je de bovenstaande Fake Follower Checker ook gebruiken om een ​​YouTube-audit van je kanaal uit te voeren, om de kwaliteitsscore van het publiek van het YouTube-kanaal vast te stellen.


De meeste kanalen hebben last van valse YouTube-abonnees


Zoals met de meeste sociale media en netwerken voor het delen van video’s, lijdt YouTube onder het aantal nepaccounts en nepabonnees. Waar er ook maar een manier is om geld te verdienen, je zult zeker iemand vinden die het systeem probeert te spelen.

Mensen bekijken veel vaker video’s van populaire accounts die worden aanbevolen wanneer ze YouTube openen dan video’s die worden gedeeld door nieuwkomers en mensen met weinig abonnees. YouTube heeft een nauwkeurig algoritme dat sommige video’s promoot en andere negeert.

Er is ook de psychologische factor van het hebben van een groot aantal abonnees. Het zorgt ervoor dat uw account ongelooflijk populair lijkt bij anderen, en dit heeft als effect dat velen worden aangemoedigd zich te abonneren.

Veel merken die influencers zoeken om mee samen te werken, onderzoeken het aantal abonnees en zijn meer bereid om te praten met kanalen met een groot aantal abonnees. Ze zijn ook bereid meer te betalen voor deze kanalen dan voor kanalen met minder abonnees.

Dit betekent dat te veel zendereigenaren in de verleiding komen om met hun cijfers te knoeien en hun aantal kunstmatig te verhogen.


Waarom u geen abonnees zou moeten kopen


Sommige mensen denken dat het kopen van abonnees een gemakkelijke hack is voor YouTube-succes. Waarom al het werk doen als u uw abonneenummers voor een paar dollar kunt verhogen?

Maar de succesvolle YouTube-accounts verspillen hun tijd niet aan nep-abonnees, en jij ook niet.

Er zijn meestal twee manieren waarop mensen het systeem spelen:

  1. U “verdient” abonnees door u te abonneren op een lijst met kanalen die wordt aangeboden door een “gratis abonnee”-service. Je abonneert je op zoveel kanalen per dag en in ruil daarvoor zullen andere leden van de service zich abonneren op je kanaal.
  2. Je doet geen moeite met deze poging om je te abonneren op andere kanalen. In plaats daarvan betaalt u gewoon de service om voor u op sites te klikken, waardoor u een nepabonnee wordt op veel andere kanalen, in ruil voor een afgesproken aantal mensen die op uw abonneerknop klikken.

Hoewel dit niet zo erg is als de kunstmatige bots die mensen volgen op andere platforms zoals Instagram, is het niet veel beter. Uw “nepvolgers” kunnen echte mensen zijn, maar ze zullen uw video’s net zo goed bekijken als een computer met een botsysteem. Dit betekent dat deze nepvolgers nooit enige influencer-marketing waaraan u deelneemt, zullen opmerken en nooit op advertenties in uw video’s zullen klikken.


Hoe u kwaliteitsabonnees kunt krijgen


Laten we echter één ding duidelijk maken. Het aantal abonnees is belangrijk, vooral in de begindagen van je kanaal, terwijl je groeit. YouTube stelt alleen bepaalde functies beschikbaar voor accounts die een bepaald aantal volgers overschrijden. Deze moeten echter oprecht volgers. En het is niet zo moeilijk om echte volgers aan te trekken als je de praktijken volgt die we hier voorstellen.

1. Vraag je kijkers om zich te abonneren

Dit lijkt misschien voor de hand liggend, maar het is verrassend hoeveel kanalen hun kijkers niet vragen om zich op hun kanaal te abonneren. Zoals elke marketeer je kan vertellen, is een essentieel onderdeel van elke marketingcampagne het opnemen van een call-to-action (CTA) – en een voor de hand liggende call-to-action voor je kanaal is om kijkers te vragen zich te abonneren.

Er is niet veel nodig om aan elke video een zin toe te voegen, waarin je je kijkers eraan herinnert om zich te abonneren, en je kunt ze ook vragen om meldingen voor je nieuwe video’s in te schakelen.

Overdrijf dit niet, het kan mensen afschrikken, maar één keer per video nadat je waarde hebt toegevoegd aan je inhoud, zal de meeste mensen niet van streek maken en kan sommigen aanmoedigen om zich aan te melden om meer van je video’s te bekijken.


2. Zorg ervoor dat je kanaal een thema heeft

Elke influencer weet waarschijnlijk al hoe belangrijk het is om een ​​thema voor zijn YouTube-kanaal te hebben. Een gemeenschappelijk kenmerk van alle top YouTube-kanalen is dat ze zich richten op een specifiek onderwerp; ze zijn geen mengelmoes van niet-gerelateerde video’s.

Dit is ook erg belangrijk voor marketeers. Ze willen werken met die kanalen die hun doelmarkt aanspreken. Dit is belangrijk als het kanaal geen algemeen thema heeft.

Als je net een kanaal begint en van plan bent een succesvol, invloedrijk kanaal te worden, moet je je thema bepalen en al je video’s op dat onderwerp richten. U kunt het “go-to” -kanaal voor dat onderwerp worden.


3. Plaats alleen video’s van hoge kwaliteit

Nogmaals, dit lijkt misschien vanzelfsprekend, maar het is essentieel. Om te slagen op YouTube, moet je video’s van hoge kwaliteit maken.

Dat betekent niet dat je een diploma communicatie en de filmvaardigheden van een Hollywood-regisseur nodig hebt. Het betekent echter wel dat je video’s maakt die duidelijk zijn, bij voorkeur high definition, met hoorbaar en gemakkelijk te horen geluid en niet zo zenuwachtig dat je kijkers bewegingsziekte krijgen. Je moet ervoor zorgen dat je video’s gemakkelijk te bekijken zijn en dat mensen niet worden afgeleid van de inhoud door je slechte productiewaarden. Maar bovenal moet de video waarde toevoegen aan je kijkers.

Dit hangt natuurlijk af van je niche. De technische kwaliteit van uw productie zal voor een prankvideokanaal minder kritisch zijn dan voor een grafisch ontwerpkanaal. Sommige kanalen zijn bedoeld om hun abonnees te informeren, terwijl andere erop gericht zijn hen te entertainen. Je wilt dat je video’s werken aan het doel dat je voor je kanaal hebt gesteld.

Als je video’s van hoge kwaliteit maakt, is de kans veel groter dat mensen zich op je kanaal abonneren. Ze weten dat ze waarschijnlijk waarde zullen halen uit je nieuwe video’s.


4. Plaats regelmatig een vast schema

Je merkt misschien dat de meest succesvolle kanalen vaak en op vaste tijden posten. Mensen verwachten nieuwe video’s van hen en kijken ernaar uit.

Het kan een uitdaging zijn om veel video’s te maken, vooral als je geen groot team hebt om je te helpen en een eindeloze hoeveelheid bronnen. Het is echter veel waarschijnlijker dat u nieuwe abonnees krijgt als u regelmatig nieuwe inhoud uitbrengt.

een aantal van de marketingplatforms voor sociale media die we hebben beoordeeld, bieden een manier om je nieuwe video’s te plannen, zodat je niet online hoeft te zijn als je wilt dat je video’s live gaan.

Kijk eens goed naar de kanalen die u als uw belangrijkste concurrenten beschouwt. Zorg ervoor dat je minstens zo vaak post als zij. Consistentie is echter belangrijker dan kwantiteit. Misschien wilt u beginnen met een kleiner aantal video-uploads per maand en ervoor zorgen dat u consequent aan dat schema kunt voldoen voordat u de productie opvoert naar het door u gewenste tijdschema.


5. Maak een paar video’s die de tand des tijds zullen doorstaan

Hoewel we je aanraden regelmatig nieuwe video’s uit te brengen, wil je ook dat mensen terugkeren om een ​​aantal van je oude video’s te bekijken. Als je een bank met altijd groene video’s kunt opbouwen, zullen mensen zich op je kanaal abonneren als een soort bladwijzer, zodat ze kunnen terugkeren om wat meer van je oude catalogus te bekijken.

Hoewel veel van je video’s zijn ontworpen om een ​​bepaalde tijd weer te geven, is het een goed idee om er enkele te maken die onderwerpen behandelen die niet zo tijdsafhankelijk zijn. In het ideale geval wilt u een aantal video’s die bezoekers over vijf jaar evenveel waarde kunnen bieden als nu.

Dit hangt natuurlijk af van je niche. Je zult er niet veel van hebben als je in een niche bent zoals nieuws en actualiteiten, of een snel veranderend veld zoals technologie. Veel ‘How To’-video’s zijn echter meestal groenblijvend. En een grapvideo die vandaag is gemaakt, zal over vijf tot tien jaar waarschijnlijk net zo grappig zijn voor het publiek van de volgende generatie die je video’s bekijkt, zolang de humorstijlen niet te veel veranderen.


6. Plaag je toekomstige video’s

Zoals hierboven vermeld, moet je in elke video een verzoek opnemen waarin je mensen vraagt ​​zich op je kanaal te abonneren. Dat is allemaal goed, maar je moet ze wel een reden geven om terug te willen komen.

Als je je videoplanning plant, kun je elke video beëindigen met een teaser voor de volgende video die je wilt uploaden. Op die manier kunt u uw kijkers anticiperen op uw volgende aflevering.

In sommige gevallen, wanneer u video’s van tevoren filmt en er mogelijk meer dan één in productie is, kunt u mogelijk een korte clip van de volgende video opnemen.


7. Betrek je kijkers

Hoewel het misschien niet zo vanzelfsprekend lijkt als een app als Facebook, Twitter of Instagram, is YouTube een voorbeeld van sociale media. Daarom moet je sociaal zijn. Je moet interactie hebben met je publiek. Dat is een van de belangrijkste verschillen tussen YouTube en traditionele televisie. Het is inderdaad een onderscheidend verschil tussen YouTube en streaming media zoals Netflix of Disney+.

Lees alle reacties die mensen op je kanaal achterlaten en reageer met een doordacht antwoord. Uw publiek zal u waarschijnlijk veel inhoudsideeën geven in hun feedback.

Betrokkenheid op YouTube is natuurlijk veel meer dan alleen reageren. Het bevat ook duimen omhoog (en duimen omlaag), delen en favorieten toevoegen. Mensen kunnen ook een vergoeding betalen om lid te worden van de kanalen die ze het leukst vinden. Hoe meer je met andere mensen en kanalen op YouTube omgaat, hoe meer kans dat ze in ruil daarvoor met jou zullen communiceren.

Door admin

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.