do. sep 29th, 2022


Hoe is reclame veranderd? In het afgelopen decennium hebben we veel veranderingen gezien in de advertentievelden over de hele wereld. Dit is inherent het veld met de snelste veranderingssnelheid. Zelfs in slechts een paar jaar zijn er veel nieuwe trends verschenen.

Om nog maar te zwijgen over het afgelopen decennium waren we ook getuige van de explosie van sociale netwerken en de sterke ontwikkeling van technologieplatforms. Dit zijn de factoren die de verandering in reclametrends het meest beïnvloeden. Laten we in dit artikel terugblikken op het afgelopen decennium, hoe de advertentietrends wereldwijd zijn veranderd.

Hoe is reclame de afgelopen tien jaar veranderd?

Hoe is reclame de afgelopen tien jaar veranderd?
Hoe is reclame de afgelopen tien jaar veranderd?

In het afgelopen decennium zijn we getuige geweest van veel veranderingen in het dagelijkse sociale leven, waarin reclame een gebied is dat direct verband houdt met mensen. De factor die de afgelopen tien jaar het meest is veranderd, is waarschijnlijk de vooruitgang en doorbraak van technologie. Het heeft het aanzien van reclame volledig veranderd, meestal de manier waarop consumenten reclame-inhoud waarnemen.

In het verleden vonden consumenten promotionele informatie over een product of evenement via kranten, tijdschriften, nieuwsrubrieken of radio-tv (tv). Nu zijn alle gegevens online op internet verschenen. In 2019 zullen mensen nieuws online lezen in plaats van traditionele kranten of surfen op sociale netwerksites om informatie bij te werken in plaats van op tv te kijken zoals voorheen.

Veel statistieken hebben aangetoond dat mensen nu gemiddeld 2 uur per dag naar sociale netwerksites kijken. Naarmate de gewoonten en het gedrag van consumenten veranderen, heeft dit natuurlijk geleid tot een verandering in de manier waarop bedrijven adverteren.

Hoe is reclame veranderd?
Hoe is reclame veranderd?

Met de explosie van internet en sociale netwerken, moeten de berichten die marketeers willen overbrengen en gebruiken ook veranderen en evolueren om deze trend in te halen. Tien jaar geleden werd marketingcontent voornamelijk ge-sms’t om consumenten aan te trekken, maar het was gewoon gebroken stukjes informatie. Deze methode wordt ‘pushmarketing’ genoemd. Dit soort inhoud en boodschap wordt aan consumenten opgelegd, dus ze zullen er niet in geïnteresseerd zijn. In plaats daarvan zullen ze vaak een ander formulier gebruiken dat ‘Pull Marketing’ wordt genoemd.

Simpel gezegd, Pull Marketing is een methode om consumenten naar uw merk te lokken door relaties met hen op te bouwen en ze in de loop van de tijd te ontwikkelen om klanten van uw product of dienst te laten houden. Daarom zal hun inhoud niet louter uit artikelen bestaan. Advertentie-inhoud is nu niet alleen tekst, maar ook video’s, infographics, posts op sociale media, afbeeldingen, blogs, e-books en meer.

Met zoveel soorten inhoud die tegenwoordig worden gebruikt, is het belangrijker dan ooit voor een merk om consistent te zijn over alle mediakanalen. Onderzoek heeft aangetoond dat een klant om een ​​bedrijf te vertrouwen en zijn diensten te kopen en te gebruiken, gemiddeld tien contactpunten met die klant nodig heeft. Daarom moeten bedrijven de consistentie voor die touchpoints zoveel mogelijk behouden. Alleen dan kunnen ze vertrouwen opbouwen bij klanten.

Hoe is reclame veranderd?
Hoe is reclame veranderd?

Zoals hierboven vermeld, kunnen sociale media worden gezien als een factor die het advertentielandschap volledig heeft veranderd. Sociale netwerken zijn op dit moment het meest kritische communicatiekanaal voor bedrijven geworden.

Hoewel het onmiskenbaar is dat de grote voordelen die sociale netwerken bedrijven bieden, de laatste tijd veel problemen hebben ondervonden met betrekking tot de authenticiteit van de inhoud. Dit heeft ertoe geleid dat bedrijven zich steeds meer gaan richten op de reputatie van het merk.

Als in het verleden reclame alleen was om de aandacht van klanten te trekken, een manier vinden om hen te laten weten over hun merk, nu is het opbouwen van vertrouwen, een langdurige relatie met klanten het doel – het belangrijkste doel van adverteren. Met de komst van sociale netwerken zijn bedrijven zo snel en eenvoudig geworden om hun afbeeldingen en merken aan klanten over te brengen.

Elke dag moeten consumenten talloze informatie en inhoud van merken op sociale netwerken ontvangen, zodat ze alleen geïnteresseerd en geïnteresseerd zijn in de merken die ze al kennen en vertrouwen.

Hoe is digitale reclame de afgelopen tien jaar veranderd?

In het bovenstaande hebben we de opmerkelijke veranderingen in reclame in het algemeen in de afgelopen tien jaar bekeken. In dit deel gaan we in het bijzonder in op het gebied van Digital Advertising. De reden dat Digital Advertising een aparte categorie heeft, is dat de reikwijdte van deze term uitgebreid is. De impact op de hele reclame-industrie is enorm.

Het afgelopen decennium betekende een doorbraak op het gebied van technologie, waardoor onvoorspelbare veranderingen op veel gebieden ontstonden, waaronder reclame, die een explosief technologisch tijdperk inluidden. Digitale reclame. Dus van welke belangrijke veranderingen heeft Digital Advertising de afgelopen tien jaar getuige geweest?

Gebruikers wenden zich tot het gebruik van mobiele telefoons

Hoe is reclame veranderd?
Hoe is reclame veranderd?

Een van de meest opvallende veranderingen in Digital Advertising is de verschuiving van gebruikers naar het gebruik van mobiele telefoons. Met de ontwikkeling van technologie is de smartphone nu verbeterd en geüpgraded met veel uitstekende functies. De telefoon kan nu aan bijna alle gebruikersbehoeften voldoen, van fotografie en informatie zoeken tot winkelen, allemaal geïntegreerd in een smartphone in plaats van bellen en sms’en zoals voorheen. Een dergelijke verandering in gewoonten zorgt ervoor dat marketeers ook moeten veranderen en zich moeten wenden tot adverteren op mobiele apparaten.

De groei van mobiele advertenties is verschrikkelijk. Tegenwoordig scroll je gewoon door de Facebook- of Instagram-feed en kom je meteen een advertentie tegen. Hoewel Facebook dit advertentieformaat pas sinds 2012 heeft gelanceerd, slechts 6 jaar later, komt 93% van zijn advertentie-inkomsten uit het mobiele platform.

Dat aantal is een bewijs van het feit dat mobiel adverteren een topdoel voor bedrijven is geworden. Niet alleen reclame, bedrijven moeten ook hun website aanpassen om compatibel te zijn met mobiele telefoons.

Onderzoek heeft aangetoond dat meer dan 66% van de consumenten liever koopt op websites die compatibel zijn met hun telefoons, 50% zal geen websites willen bezoeken die niet werken op telefoons.

Zelfs de compatibiliteit van mobiele sites wordt een maatstaf voor het rangschikkingsalgoritme van Google. Ze demonstreren allemaal het belang van mobiele platforms in de samenleving in het algemeen en op het gebied van digitale marketing in het bijzonder van vandaag.

Berichten-apps worden steeds populairder.

Hoe is reclame veranderd?
Hoe is reclame veranderd?

Dit decennium heeft de opkomst gezien van een van de meest veelzijdige marketingkanalen die vandaag beschikbaar zijn: Messaging-apps. Deze applicaties hebben al snel een aanzienlijk aantal gebruikers aangetrokken, waarvan WhatsApp, Facebook Messenger en WeChat de meest populaire zijn. Alle drie de apps hebben meer dan 1 miljard gebruikers wereldwijd en zijn alle drie minder dan 10 jaar oud.

Met zo’n groot aantal gebruikers is er geen reden waarom bedrijven niet kunnen profiteren van berichtentoepassingen als een effectief advertentiekanaal waarmee een groot aantal klanten wordt bereikt. Deze applicaties stellen bedrijven zelfs in staat om overal en op elk moment rechtstreeks met hun klanten te communiceren en in dialoog te gaan. Een onderzoek van Facebook IQ heeft aangetoond dat 56% van de klanten ervoor kiest om bedrijven te sms’en in plaats van nu te bellen. 50% van de klanten winkelt het liefst op plaatsen waar ze kunnen sms’en om meer te weten te komen en meer informatie te krijgen.

De duur van de inhoud is aanzienlijk verkort.

Hoe is reclame veranderd?
Hoe is reclame veranderd?

Een ding dat in ons leven is veranderd, is het tempo van het leven. Het is sneller en drukker geworden, dus ook de vraag naar content past zich aan. Consumenten zijn niet langer geïnteresseerd in lange inhoud zoals voorheen. Ze willen iets korte, vermakelijke, snelle inhoud die zich richt op visuele afbeeldingen in plaats van droge tekst. Een typisch content format voor deze trend is Story.

The Story is een korte video-inhoudsindeling van 10 tot 15 seconden, met een levensduur van slechts 24 uur, maar is zeer geschikt voor de huidige behoeften van gebruikers. Veel prominente sociale netwerkplatforms zoals Facebook, Instagram, Snapchat en WhatsApp hebben allemaal hun verhaalfunctie. Hoewel het pas ongeveer 6 jaar bestaat, is Story wereldwijd een populair inhoudsformaat geworden. Uit een onderzoek van Ipsos bleek dat 68% van de Story-gebruikers in de leeftijd van 13-54 jaar in 12 landen over de hele wereld de functie minstens één keer per week gebruikt.

Google is het nieuwe ‘slagveld’ van bedrijven geworden.

Hoe is reclame veranderd?
Hoe is reclame veranderd?

Verwijzend naar Google in Advertising, zullen mensen de term SEO meteen onthouden. SEO staat voor Search Engine Optimization. Het is een essentieel element geworden in de digitale marketing van elk bedrijf. Google heeft de meerderheid van de marktcontrole in hoe gebruikers informatie zoeken en vinden op internet. Daarom is het begrijpen van hoe het Google-algoritme werkt een belangrijk doel geworden voor bedrijven.

Simpel gezegd, gebruikers zullen niet veel tijd kunnen besteden aan het opzoeken van honderden resultaten op Google. Ze zoeken alleen naar de topresultaten, dus als je gevonden wilt worden door klanten, moet je een specifieke SEO-strategie hebben om in de topresultaten van Google te verschijnen. Het omvat het optimaliseren van de elementen voor uw website, van inhoud, uiterlijk, snelheid tot mobiele compatibiliteit. Het bezitten van een standaard SEO-website is een must voor huidige bedrijven.

laatste woorden

Er is dus een decennium verstreken met veel veranderingen in het sociale leven en het consumentengedrag van klanten. Er is ook de explosie van technologie en sociale media, die allemaal hebben bijgedragen aan de veranderende marketingtrends van het afgelopen decennium. 2021 is aangebroken, het begin van een nieuw decennium, en er zullen in de toekomst ongetwijfeld veel veranderingen in reclametrends zijn. Volg dus onze blog om op de hoogte te blijven van de laatste reclametrends.

Door admin

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.