do. sep 29th, 2022


Of je nu op zoek bent naar een nieuwe baan of je professionele netwerk wilt uitbreiden, bij LinkedIn ben je aan het juiste adres. Het beschikt over meer dan 660 miljoen gebruikers uit meer dan 200 landen wereldwijd. Met LinkedIn krijgt u toegang tot wereldwijde werkmogelijkheden.

Het is dus niet meer dan normaal dat je je beste beentje voor moet zetten. Als je potentiële werkgevers een uitstekende eerste indruk wilt geven, moet je een goed LinkedIn-profiel maken. Een van de eerste dingen die een persoon die uw profiel bezoekt, ziet, is uw kop.

Hoewel het een belangrijk onderdeel is, wordt het vaak over het hoofd gezien terwijl een profiel maken op het platform. De meeste mensen kiezen voor de standaardinstelling die de huidige functietitel bevat. Het is informatief maar duidelijk. Als je wilt opvallen, moet je wat moeite doen om je LinkedIn-headline te schrijven.

Geweldige LinkedIn-koppen schrijven (met 15 voorbeelden):


Tips om geweldige LinkedIn-koppen te schrijven

Voordat we ingaan op wat er nodig is om geweldige LinkedIn-koppen te schrijven, laten we eerst de basis opfrissen. De kop van LinkedIn verschijnt naast de naam van een persoon en wordt gebruikt om in minder dan 120 tekens te beschrijven wat de persoon doet.

Idealiter zou het zo geschreven moeten zijn dat het de lezer intrigeert en ervoor zorgt dat ze het profiel van een gebruiker willen bekijken. Hoewel de standaardkop voldoende is om de lezers te informeren over wat u doet, worden uw unieke eigenschappen niet benadrukt.

Als je recruiters wilt vertellen wat je aan tafel kunt brengen, moet je je LinkedIn-kop aanpassen.

Hier zijn een paar tips die u zullen helpen bij het schrijven van een geweldige LinkedIn-kop:


Ken je publiek

De eerste regel van marketing is om je publiek te begrijpen. Hetzelfde geldt voor je LinkedIn headline. Je probeert tenslotte promoot jezelf en zorg dat recruiters en andere professionals in je geïnteresseerd raken.

U moet dus aanduidingen in uw koppen gebruiken die iedereen zal herkennen. U kunt bijvoorbeeld ‘Verkoopvertegenwoordiger’ of ‘Verkoopmedewerker’ schrijven als u als klantadviseur op de verkoopafdeling werkt. Door het woord ‘verkoop’ te gebruiken, zorgt u ervoor dat mensen begrijpen wat uw taak is.

Bovendien is het een trefwoord waarmee potentiële prospects uw profiel gemakkelijker kunnen vinden. Wanneer recruiters een vacature in een specifieke branche willen invullen, zal een generieke titel of aanduiding niet helpen. Gebruik dus altijd een titel in je LinkedIn-profiel die je prospects gemakkelijk kunnen herkennen.

Kruip in de huid van uw prospects en recruiters. Als je aan de andere kant was, waar zou je dan naar op zoek zijn? Waar zouden ze om geven? Probeer dat probleem in uw kop aan te pakken.


Markeer uw USP

Een titel is een geweldige manier om uw prospects wat context over uw profiel te geven. Het is echter niet voldoende om ze te vertellen hoe je waarde kunt toevoegen aan een organisatie. Uw LinkedIn moet ook uw waardepropositie benadrukken.

Zie het als een slogan voor een advertentie. Het deel na uw functietitel kan uw prospects vertellen hoe u uw klanten kunt helpen.

Hier is een voorbeeld. Als je videobewerkingssoftware verkoopt aan filmmakers en video-editors, zou je een kop als deze kunnen gebruiken:

“Verkoopvertegenwoordiger: het leven van filmmakers gemakkelijker maken door geavanceerde videobewerkingsoplossingen te bieden.”

Als u niet zeker weet wat u als waardepropositie kunt opnemen, kunt u kijken naar de USP van uw bedrijf. Uw waardepropositie is waarschijnlijk nauw verbonden met die van uw bedrijf.

Daarnaast kunnen de getuigenissen van uw klant u ook een idee geven van wat uw waardepropositie zou kunnen zijn.


Probeer geen indruk te maken met grote woorden

Het is gemakkelijk om in de val te lopen door te hard je best te doen om indruk op anderen te maken. Maar weersta de verleiding om grote woorden of jargon te gebruiken waar uw prospects misschien niet bekend mee zijn.

Zelfs als je LinkedIn-kop overtuigend is, zal het niet de aandacht van je prospects krijgen als ze niet volledig begrijpen wat je probeert over te brengen.

Natuurlijk kunt u branchespecifieke woorden gebruiken waarnaar recruiters mogelijk zoeken.

Om te weten welke woorden geschikt zijn om in uw branche te gebruiken, is het een goed idee om de profielen van grote namen in uw branche te bekijken voor inspiratie.

Gebruik in plaats daarvan uw creativiteit om een ​​gedenkwaardige kop op te schrijven. Als je er humor aan kunt toevoegen, is dat mooi meegenomen.

Hier is een voorbeeld van een creatieve kop:

Copywriter: Wees aardig voor mij. Ik kan artikelen over je schrijven die viraal gaan.

Social Media Manager: ik help je om jezelf te promoten op social media. Oh, en je verdient er ook nog geld mee!


Vermijd opscheppen

Er is een dunne lijn tussen het presenteren van uw USP en opscheppen. Zorg ervoor dat je geen overdrijving gebruikt, anders kom je over als een betweter.

Als je authentiek wilt klinken, moet je het gebruik van de volgende bijvoeglijke naamwoorden in je LinkedIn-koppen vermijden:

  • Het beste
  • Geweldig
  • Deskundige
  • Hardwerkend
  • Eerlijk
  • Toegewijd
  • Geschikt
  • Slim
  • Bekwaam
  • Efficiënt
  • Begaafd

Sommige van deze bijvoeglijke naamwoorden zijn misschien geschikt voor u, maar ze komen opschepperig en arrogant over. Als je wilt dat recruiters en prospects geïnteresseerd zijn in je profiel, moet je oprecht overkomen.

Dit is een gouden regel voor het schrijven van effectieve LinkedIn-headlines: Show, don’t tell.

In plaats van iedereen te vertellen dat je hard werkt en toegewijd bent aan je werk, laat je ze zien hoe. Je zou kunnen zeggen dat je je bedrijf hebt geholpen om de omzet met 40% te verhogen. Of misschien kunt u vermelden dat u verantwoordelijk was voor de organisatie van een belangrijk evenement.

Het benadrukken van uw prestaties en uw eerdere ervaring is de beste manier om indruk op iemand te maken. Laat je werk het meeste spreken. Dat is de beste manier om prospects en recruiters te interesseren voor uw profiel.


Voorbeelden van goed geschreven LinkedIn-koppen

Als je nog steeds moeite hebt om de juiste woorden voor je LinkedIn-kop te vinden, bekijk dan de onderstaande kopvoorbeelden. Haal er inspiratie uit en ga vervolgens naar je LinkedIn-profiel om je kop te bewerken.

1. Gary Vaynerchuk

Deze kop op LinkedIn zorgt voor een goede balans tussen promotioneel en feitelijk. Gary Vaynerchuk heeft twee felbegeerde titels op zijn naam staan: CEO en voorzitter. Het ligt dus voor de hand om deze titels meteen te noemen. Het is een geweldig idee om uw kop met dergelijke titels te leiden.

Afbeelding via LinkedIn

2. Allie Miller

In slechts een paar woorden vertelt Allie ons over haar interessegebieden en prestaties, zonder poespas. Het wordt allemaal op een gemakkelijk te begrijpen manier aan de lezer gebracht. Daarna duikt ze meteen de cijfers in. Het is een geweldige manier om jezelf te promoten zonder al te opdringerig te lijken.

voorbeelden van gekoppelde koppen

Afbeelding via LinkedIn

3. Laszlo Bock

Elke sectie in Laszlo’s LinkedIn-profiel is goed doordacht. Het eerste deel van zijn koppen vertelt ons waar hij nu mee bezig is, terwijl het tweede deel ons vertelt over een boek dat hij heeft geschreven en een overtuiging die hij stevig vasthoudt. Het laatste deel vertelt ons meer over het soort werk waar hij eerder bij betrokken was.

Het is informatief en toch onconventioneel. Het is een slim geschreven kop die een goede waardepropositie levert.

linkedin kop

Afbeelding via LinkedIn

4. Nadie Masri

Deze kop raakt eerst de belangrijkste prestatie en gaat vervolgens over op het leveren van de waardepropositie. Het is eenvoudig, maar effectief omdat ze begint met iets bewonderenswaardigs. Vervolgens volgt ze het op met informatie over wat ze doet. Deze structuur kan voor elke titel of elk beroep werken.

Afbeelding via LinkedIn

5. Jen Selter

Voor influencers op sociale media zijn cijfers cruciaal. Dus Jen Selter komt meteen ter zake. Ze noemt haar huidige aantal volgers en een geschatte snelheid waarmee ze groeien. Zonder veel woorden brengt ze alles over wat belangrijk is.

linkedin kop voorbeeld

Afbeelding via LinkedIn

6. Goldie Chan

Goldie Chan is een van de leidende stemmen op LinkedIn, het netwerk waarop ze haar professionele profiel heeft aangemaakt. Bovendien is haar interessegebied personal branding. Dit is dus een geweldige manier om sociaal bewijs toe te voegen en uw geloofwaardigheid op te bouwen.

Afbeelding via LinkedIn

7. Shay Rowbottom

Shay Rowbottom houdt zich niet vast aan functietitels voor haar koppen. In plaats daarvan heeft ze een heldere en beknopte kop gebruikt. Het doet haar werk uitstekend om haar werk aan prospects voor te stellen.

Afbeelding via LinkedIn

8. Max Menke

Zelfs als je nog nooit van Max Menke of GrowthX hebt gehoord, zou je na het lezen van zijn kop op LinkedIn een duidelijk beeld hebben van wat hij doet. Het is effectief omdat het met succes zijn specialisatie onderbouwt zonder toevlucht te nemen tot overdrijving.

Afbeelding via LinkedIn

9. Lisa-koper

Heb je veel veren op je pet? Je kunt het allemaal laten zien op je LinkedIn-kop. Om ervoor te zorgen dat het er niet rommelig uitziet, gebruikt Lisa Buyer een komma in haar kop. Als alternatief kunt u ook verticale balken of stippen gebruiken tussen twee verschillende interessegebieden.

Afbeelding via LinkedIn

10. Sujan Patel

Het opvallende kenmerk in deze kop is de call-to-action aan het einde. Als uw bedrijf op zoek is naar personeel, kan uw LinkedIn-kop ook dienst doen als platform voor aankondigingen van personeel.

Afbeelding via LinkedIn

11. Morgan DeBaun

Als u de CEO of oprichter van een bedrijf bent, kunt u uitleggen wat uw bedrijf doet. Morgan DeBaun gebruikt deze strategie om bezoekers te vertellen waar ze in geïnteresseerd is en het soort werk waar ze bij betrokken is.

Afbeelding via LinkedIn

12. Tim Ferris

Een beetje humor kan een gewone LinkedIn-kop opfleuren. De kop van Tim Ferris op LinkedIn is daar een bewijs van.

Afbeelding via LinkedIn

13. William Yeho

Je LinkedIn-kop hoeft niet alleen over werk te gaan. Als je een passie hebt voor een hobby, moet je het in je kop vermelden, net zoals William Yeh deed in zijn profiel. Het is een geweldige manier om verschillende kanten van je persoonlijkheid te laten zien.

Afbeelding via LinkedIn

14. Robert Herjavec

Schone opmaak en beknopt schrijven zijn de beste delen van de LinkedIn-kop van Robert Herjavec. U kunt uit deze kop een paar lessen leren over hoe u uzelf beknopt kunt omschrijven.

Afbeelding via LinkedIn

15. Sacha Pfeiffer

Als u eerder deel uitmaakte van een bekende organisatie of team, zorg er dan voor dat u dit opneemt in uw LinkedIn-kop. Sacha Pfeiffer’s ervaring bij het Globe Spotlight Team was cruciaal voor haar professionele carrièreladder. Het is dus logisch om het in haar kop op te nemen.

Afbeelding via LinkedIn


Conclusie

LinkedIn is een rommelig platform. Als je wilt opvallen, moet je echt je best doen om op te vallen. Een kop kan een grote bijdrage leveren aan het geven van een goede eerste indruk aan uw profielbezoekers. Het gaat erom hoe je laat zien wie je bent. Bekijk de bovenstaande tips en voorbeelden en kijk nog eens naar je LinkedIn headline. Daar is waarschijnlijk nog ruimte voor verbetering.


Door admin

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.