wo. jun 29th, 2022


U heeft waarschijnlijk allemaal dit soort advertenties gezien: “Al vanaf $ 4 voor 500 volgers | 100% echte Instagram-volgers‎” of “Koop Instagram-volgers | Echte volgers snel.” Als je een bedrijf bent dat moeite heeft om online tractie te krijgen, of iemand die snel een influencer wil worden, kunnen deze advertenties er zo verleidelijk uitzien. Maar geef niet toe. Er zijn goede redenen waarom je geen Instagram-volgers zou moeten kopen.

Laat je ook niet verleiden door de advertenties die je Instagram-likes verkopen. Ze zullen u ook weinig voordeel op de lange termijn opleveren en kunnen de reputatie van uw account schaden.

Als het erop aankomt, zijn er drie belangrijke redenen waarom je zou kiezen voor een Instagram-account:

  1. Je wilt contact maken met vrienden en/of familie, ze laten zien wat je doet en zien wat er in hun leven gebeurt – als jij dit bent, is er geen reden om volgers te kopen, alleen maar om een ​​groter netwerk te hebben. Je kent ze niet, dus zou je geen zin hebben om met ze om te gaan. Ze zullen zeker geen interesse hebben in de berichten die je deelt.
  2. Je bent een merk/bedrijf dat iets op de markt wil brengen – je gaat zeker niets verkopen aan een nepvolger
  3. Je bent een influencer – je kunt een nepvolger niet beïnvloeden – het enige wat het doet is ervoor zorgen dat je er ook nep uitziet.

Het is voor niemand logisch om nepvolgers te kopen. Iedereen kan nepvolgers herkennen. Wat kun je eventueel bereiken met de praktijk?

Er zijn enkele duidelijke redenen waarom het kopen van nepvolgers en/of likes schadelijk kan zijn voor je Instagram-account.


Waarom je GEEN Instagram-volgers moet kopen:


1. Valse Instagram-volgers houden zich niet bezig met uw account

Geloof geen seconde dat u oprechte betrokkenheid zult krijgen van uw gekochte Instagram-volgers. Soms zijn het helemaal geen echte mensen, maar nep-botaccounts.

De beste betrokkenheid die u van deze accounts kunt verwachten, is een geautomatiseerde “leuke post” -opmerking.

Dit is vooral belangrijk voor iedereen die zichzelf als influencer ziet. Elk merk dat ervoor kiest om met influencers te werken, zal de validiteit van een ‘influencer’ controleren voordat ze besluiten met hen samen te werken.

Het is duidelijk dat als je als influencer wilt worden beschouwd, je het gedrag van je volgers moet beïnvloeden. Als je volgers geen interactie met je hebben, dan heb je op geen enkele manier invloed op hen.

Evenzo, als je een merkaccount beheert, heb je weinig nut voor volgers die nooit reageren op je berichten. Je wilt op zijn minst dat je volgers naar je berichten kijken, zelfs als ze ze niet leuk vinden of niet delen. Gekochte volgers zullen nooit iets zien dat je plaatst.

Enkele van de typische tekenen van een nepvolger zijn blanco profielen zonder profielfoto, weinig of geen gedeelde afbeeldingen en een algemeen gebrek aan intelligente interactie. Veel van deze valse accounts zullen ook aanzienlijk meer mensen volgen dan dat ze volgers hebben.

Zo eenvoudig is het natuurlijk niet altijd. De mensen die de nepaccounts beheren, vertrouwen vaak op de wet van wederkerigheid. De meeste mensen volgen automatisch iemand terug die hen volgt. De nep-accounts volgen doorgaans duizenden accounts, krijgen bijna evenveel volgers en ontvolgen een paar dagen later mensen (die niet merken dat ze niet meer worden gevolgd). Dit houdt hun verhoudingen acceptabeler, zodat ze het proces opnieuw kunnen doorlopen met een andere nietsvermoedende set Instagrammers.


2. U heeft een niet-overeenkomende betrokkenheid in vergelijking met echte accounts

Het is niet moeilijk om accounts te herkennen die minder betrokkenheid hebben dan typische accounts.

Echte Instagram-accounts hebben de neiging om relatief vergelijkbare betrokkenheidspatronen te volgen. Markerly analyseerde de accounts van 2 miljoen influencers en ontdekte dat Instagram influencers met:

  • < 1.000 volgers gemiddeld ongeveer 8% betrokkenheid
  • 1.000 – 10.000 volgers gemiddeld 4% betrokkenheid
  • 10.000 – 100.000 volgers gemiddeld 2,4% betrokkenheid
  • 100.000 – 1 miljoen volgers gemiddeld 1,8% betrokkenheid
  • > 1 miljoen volgers gemiddeld 1,7% betrokkenheid

Hoewel deze cijfers slechts gemiddelden zijn, moet u achterdochtig kijken naar accounts met een betrokkenheidsniveau dat met een aanzienlijke marge van deze gemiddelden afwijkt.

Dit omvat gevallen waarin de betrokkenheid te hoog lijkt. Sommige Instagrammers en bloggers hebben zich aangesloten bij kringen waar ze commentaar geven op en elkaars materiaal delen. Hoewel deze niet zo erg zijn als valse accounts die door bots zijn gemaakt, zijn ze nog steeds van weinig waarde voor een merk dat relaties wil opbouwen met echte influencers.

Evenzo, als u likes koopt, kan dit uw betrokkenheidsstatistieken buiten een acceptabel bereik duwen en uw account er twijfelachtig uit laten zien.

Een andere manier om valse betrokkenheid te herkennen, is door de verhouding tussen vind-ik-leuks en opmerkingen op de foto’s die iemand deelt te vergelijken. Hoewel er hier geen “strakke” verhoudingen zijn als je veel likes ziet maar weinig reacties op een reeks berichten, is het waarschijnlijk dat de Instagrammer likes heeft gekocht.


Soms krijg je opmerkingen van nepvolgers, maar die zijn in een heel andere taal dan de jouwe. Je hebt geen idee wat ze zeggen (tenzij je zoiets als Google Translate gebruikt). Je zou kunnen ontdekken dat deze opmerkingen in werkelijkheid advertenties zijn voor seksspeeltjes of extremistische politieke groeperingen.

Een veelgebruikte tactiek bij bot-accounts is om generieke opmerkingen te maken over berichten. Soms weet je misschien niet of een opmerking echt is. Een incidenteel probleem dat u kunt tegenkomen, is wanneer deze generieke opmerkingen totaal ongepast zijn voor een bepaald bericht. U kunt bijvoorbeeld een bericht plaatsen waarin het overlijden van een familielid of huisdier wordt aangekondigd. De opmerking “leuke post” of “goede” van een nepvolger ziet er niet bepaald goed uit voor de andere mensen die je account bekijken.

Analyseer elk Instagram-account op nepvolgers en vind-ik-leuks

Ben jij robot? Vink het vakje aan als dat niet het geval is.

Aangedreven door


4. Gekochte volgers brengen spam met zich mee

Hoewel veel van je gekochte volgers volledig nep zijn, zijn andere fronten voor spam. Door deze nepvolgers te kopen, stelt u uw account open voor bakken met spamberichten. Dit is misschien niet alleen op je Instagram-account. Als je je e-mailadres hebt opgegeven toen je de accounts kocht (of het zelfs op je Instagram-profiel hebt geschreven), geef je deze mensen nog een kans om hun spam te verspreiden.

Deze spammers hebben nu toegang tot uw volgers om ook uw spam te bezorgen. Sommige van je volgers zullen ze volgen (alleen maar omdat ze zien dat je die hebt) en wanneer ze de kwaliteit van deze accounts ontdekken, kunnen je echte volgers je ontvolgen.


5. Instagram herkent en verwijdert valse volgers

Instagram wil dat haar leden een plezierige gebruikerservaring hebben. Daarom steekt het behoorlijk wat moeite in het vinden en uitroeien van valse accounts. Instagram voert regelmatig zuiveringen uit, op zoek naar nepaccounts. Ze hebben veel ervaring met het vinden van nepaccounts en kennen alle signalen waarop ze moeten letten.

Je denkt misschien niet dat je veel hebt betaald voor je volgers, maar het zal toch te veel zijn als deze volgers snel verdwijnen nadat je ze hebt gekocht.


6. Het kopen van nepvolgers is in strijd met de servicevoorwaarden van Instagram

Instagram ontmoedigt actief mensen om volgers te kopen. Ze zullen niet alleen de nepvolgers verwijderen, maar ze behouden zich ook het recht voor om accounts op te schorten die bij deze praktijk betrokken raken. Het zal zeker slecht zijn voor de geloofwaardigheid van uw account als u wordt geschorst wegens onbetrouwbare praktijken.

Instagram waarschuwt je misschien de eerste keer dat ze je verdenken van oneerlijke praktijken, maar ze zullen geen tweede keer.


7. Het hebben van nepvolgers vernietigt je geloofwaardigheid als influencer

Als je je toevlucht moet nemen tot het kopen van volgers, dan is het twijfelachtig of je een echte influencer bent. Dit is zeker hoe merken die u mogelijk zouden kunnen inhuren, naar de dingen kijken.

Echte influencers bouwen hun aanhang organisch op. Dit zal natuurlijk tijd kosten. Maar er is een reëel gevaar dat u alle geloofwaardigheid verliest als u probeert om snelkoppelingen te maken.

Zoals ik hierboven al aangaf, zijn er duidelijke betrokkenheidspaden voor echte accounts. Als uw betrokkenheidsniveau boven of onder deze paden ligt, zullen mensen twijfelen aan uw waarde als influencer.

Dit kan inderdaad ook problemen veroorzaken voor merken met Instagram-accounts. Als mensen merken dat uw account er op de een of andere manier ongewoon uitziet, zullen ze beginnen te twijfelen aan uw waarde als bedrijf. Ze zullen zich afvragen of u ook oneerlijk bent op andere gebieden van uw bedrijfsvoering.

Je moet werken aan het opbouwen van een organische aanhang. Deel kwaliteitsberichten. Werk eraan om (echte) shout-outs te krijgen van mensen op Instagram, en sommige van hun volgers zullen komen kijken naar wat je te bieden hebt.

Je zou zelfs kunnen overwegen om wat Instagram-advertenties te kopen, wat je bereik zal vergroten en hopelijk echte volgers zal aantrekken. Als je een budget hebt om volgers te ‘kopen’, is het beter om dat geld aan advertenties te besteden en het bereik van je berichten uit te breiden naar mensen die daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in wat je deelt.


8. U verdient geen geld met nepvolgers

Uiteindelijk moet je jezelf afvragen waarom je volgers zou willen kopen. Deze mensen, of het nu echte of volledig nep-accounts zijn, zullen geen geld uitgeven aan uw producten. Ze zullen geen mensen naar je doorverwijzen.

Als je hoopt een influencer te worden, zullen merken ervoor kiezen om niet met je samen te werken als je volgers koopt (omdat ze zo gemakkelijk te herkennen zijn). Merken selecteren hun influencers niet alleen op basis van hun aantal volgers. Er zijn nu veel tools beschikbaar om merken te helpen. De platforms en de bureaus zijn selectief over wie ze in hun boeken opnemen. Ze willen niet gestoken worden door met onwaardige accounts te werken.

Als u een merk bent, heeft het weinig zin om uw bedrijfsaccountnummers valselijk te verhogen. Geen van deze mensen zal naar uw site komen om uw product te kopen.

Met Instagram die voortdurend de nep-accounts die je koopt opruimt, zul je snel het geld dat je uitgeeft zien verdwijnen.

Hootsuite voerde een experiment uit waarbij ze een Instagram-account aanmaakten en er volgers voor kochten. Ze ontdekten dat ze geen engagement kregen van de gekochte volgers. “Zelfs maanden later heeft geen enkele volger ons een dubbele tik gegeven.” Ze ontdekten dat de volgers die ze kochten, “een bizarre mix van tieners waren die selfies zonder shirt posten, accounts zonder berichten en meer dan een paar bots die met webcamporno leuren.” Terecht noemde Hootsuite hun experimentele account, @fruitless.strategy, en het deed zijn naam eer aan.

Je zult nooit geld verdienen met Instagram-volgers die je koopt.


Controleer de geloofwaardigheid van uw volgers met onze Instagram Bot Analytics Tool [Audience Credibility Checker]

De Influencer Marketing Hub heeft een tool ontwikkeld om een ​​groot deel van uw zorgen over de geloofwaardigheid van potentiële influencers weg te nemen. Je kunt het Instagram-handvat van elke influencer invoeren in onze Audience Credibility [BOT] Checker, en het zal u een uitstekende gids geven over de echtheid van het account.

Bekijk meer informatie: https://influencermarketinghub.com/why-you-should-not-buy-instagram-followers/



Door admin

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.