do. sep 29th, 2022


Benieuwd of personalisatie werkt? In deze blogpost delen we 70 op gegevens gebaseerde personalisatiestatistieken. Of je nu gefocust bent op contentmarketingeen boeiendere website bouwen of email reclame, laten deze statistieken zien dat personalisatie de toekomst is en dat het u zal helpen resultaten te genereren. We hebben ze onderverdeeld in ‘statistieken voor personalisatie van zakelijk sentiment’, ‘statistieken voor personalisatie van consumentensentimenten’, ‘personalisatietrends’ en ‘personalisatieresultaten’.


70 personalisatiestatistieken voor slimme marketeers:


Statistieken voor personalisatie van zakelijk sentiment

  1. 88% van de marketeers noemt een verbeterde klantervaring als de reden om prioriteit te geven aan personalisatie. (Evergage)
  2. 74% van de marketeers vindt dat personalisatie meer focus en ondersteuning nodig heeft in hun organisaties. (Evergage en Researchscape)
  3. Bijna 50% van de wereldwijde B2C-marketingleiders zei dat ze meer budget zouden besteden aan content- en personalisatietechnologieën. (Forrester)
  4. 66% van de marketeers herschikt interne middelen om meer gepersonaliseerde marketinginitiatieven te stimuleren. ( Vertrouwde media)
  5. Bijna tweederde van de CEO’s noemde de behoefte aan producten, diensten en ervaringen die meer betekenis hebben voor hun klanten als belangrijk. (Accenture)
  6. 33% van de marketeers identificeerde ‘personalisatie’ als de enige mogelijkheid die in de toekomst het belangrijkst zal zijn voor marketing. (Gezegde)
  7. 94% van de klantinzichten en marketingprofessionals uit meerdere sectoren noemt personalisatie “belangrijk”, “zeer belangrijk” of “uiterst belangrijk” voor het bereiken van hun huidige e-mailmarketingdoelstellingen. (Vertrouwde media)
  8. Tweederde van de marketeers beschouwt een boost in bezoekersbetrokkenheid en een betere klantervaring als de belangrijkste voordelen van personalisatie. (Evergage)
  9. 74% van de marketeers schrijft gerichte personalisatie toe als de reden voor verhoogde klantbetrokkenheid. (Econsultancy)
  10. In 2019 kozen leden van de Association of National Advertisers ‘Personalisatie’ als woord van het jaar. (ANA)
  11. 50% van de bedrijven gelooft dat ze de interactie binnen e-mail kunnen stimuleren door personalisatie te vergroten. (Experian)

Statistieken over personalisatie van consumentensentiment

  1. Het aandeel Amerikaanse consumenten dat personalisatie van marketinginhoud “zeer” of “enigszins” aantrekkelijk vindt, is 90%. (statistiek)
  1. 72% van de consumenten beweert alleen gepersonaliseerde berichten te sturen. (SlimmerHQ)
  2. De helft van de millennials en generatie Z’ers negeert over het algemeen communicatie van bedrijven die hun inhoud niet personaliseren, en 73% verwacht dat bedrijven hen in realtime benaderen. (Verkoopsteam)
  3. 77% van de consumenten heeft een merk gekozen, aanbevolen of meer betaald voor een merk dat prioriteit geeft aan persoonlijke service of ervaring. (Zoominfo)
  4. 84% van de klanten zegt dat het van cruciaal belang is om behandeld te worden als een persoon, niet als een nummer, om hun portemonnee te winnen. (Verkoopsteam)
  5. 74% van de online consumenten raakt gefrustreerd door websites wanneer er irrelevante aanbiedingen, advertenties en promoties verschijnen. (Janrain – nu Akamai)
  6. 63% van de consumenten beschouwt personalisatie als een servicestandaard. (RedPoint Global en Harris Poll)
  7. 45% van de consumenten besteedt geen tijd aan merkinhoud die niet relevant is voor hun interesses. (OneSpot en Marketing Insider Group)
  8. 52% van de klanten zal waarschijnlijk van merk veranderen als een bedrijf de communicatie naar hen niet personaliseert, terwijl 65% van de zakelijke kopers waarschijnlijk van merk zal veranderen als een leverancier de communicatie naar hun bedrijf niet personaliseert. (Verkoopsteam)
  9. 75% van de consumenten koopt eerder bij een winkel die hen bij naam herkent, producten of diensten aanbeveelt op basis van eerdere aankopen, of hun aankoopgeschiedenis kent. (Accenture)
  10. 55% van de zakelijke kopers (en 54% van de consumenten) ergert zich wanneer ze worden getarget met een advertentie voor iets dat ze al hebben gekocht. (Verkoopsteam)
  11. 33% van de klanten die een zakelijke relatie verlieten, deed dit vanwege slechte personalisatie. (Accenture)
  12. Meer dan een derde van de Amerikaanse volwassenen online wil dat retailers hun personalisatie-ervaringen vergroten. (Forrester)
  13. Gemiddeld heeft 36% van de consumenten interesse getoond in het kopen van gepersonaliseerde producten of diensten. (Econsultancy)
  14. 69% van de zakelijke kopers verwacht gepersonaliseerde aanbevelingen. (Verkoopsteam)
  15. 50% van de consumenten zegt meer te betalen voor producten en diensten van merken die persoonlijk relevante inhoud voorop stellen. (OneSpot en Marketing Insider Group)
  16. Bijna 80% van de consumenten zal waarschijnlijk alleen met een merk in contact komen door coupons of andere aanbiedingen te gebruiken als die promoties rechtstreeks verband houden met hoe ze eerder met het merk hebben omgegaan. (markt)
  17. 64% van de klanten verwacht gepersonaliseerde engagementen op basis van eerdere merkinteracties. (Verkoopsteam)
  18. 73% van de klanten verwacht dat bedrijven hun behoeften en verwachtingen begrijpen. (Verkoopsteam)
  19. 72% van de consumenten reageert alleen op gepersonaliseerde marketingberichten van merken. (SlimmerHQ)
  20. 80% van de Amerikaanse online volwassenen voelt zich op hun gemak om wat persoonlijke informatie met retailers te delen om hun ervaring te personaliseren. (Forrester)
  21. 70% van de klanten zegt dat het van cruciaal belang is om te begrijpen hoe ze producten en diensten gebruiken om hun bedrijf binnen te halen. (Verkoopsteam)
  22. 62% van de klanten verwacht dat bedrijven zich aanpassen op basis van hun acties en gedrag. (Verkoopsteam)
  23. 62,26% van de consumenten voelt zich “gelukkig” en “enthousiast” om te reageren op een gepersonaliseerd bericht van een retailer. (Dynamisch rendementsonderzoek)
  24. 32% van de shoppers verwacht een personalisatiekorting binnen slechts een uur na het delen van hun informatie met een retailer. (Econsultancy)
  25. 48% van de mensen zegt dat het voor bedrijven over het algemeen acceptabel is om hun aankoopgeschiedenis te gebruiken om gepersonaliseerde aanbiedingen via mobiel te leveren, zolang ze kunnen worden in- en uitgeschakeld. (statistiek)
  26. 81% van de Amerikaanse consumenten vindt dat online retailers goed werk leveren door gepersonaliseerde ervaringen te bieden. (statistiek)
  27. 54% van de Amerikaanse consumenten vindt het goed dat online retailers hun aankoopgeschiedenis gebruiken voor aanbevelingen voor mobiel winkelen. (statistiek)
  28. 70% van de millennials is bereid om retailers hun browse- en winkelgedrag te laten volgen in ruil voor een betere winkelervaring. (SlimmerHQ)
  29. 70% van de millennials is gefrustreerd door merken die irrelevante e-mails sturen. (SlimmerHQ).
  30. 36% van de consumenten zegt dat retailers meer moeten doen om gepersonaliseerde ervaringen te bieden. (Touchpoints voor detailhandel)

Personalisatietrends

  1. Vier op de tien marketeers maken gebruik van machine learning-personalisatie, met behulp van op AI gebaseerde algoritmen en voorspellende analyses om aanbevelingen en ervaringen dynamisch op 1-op-1-niveau te presenteren. (Evergage en Researchscape)
  2. Digitale marketeers gebruiken tegenwoordig personalisatie in hun e-mails (78%); op hun website (58%); persoonlijk, zoals via winkelmedewerkers en kiosken (42%), in online advertenties (35%); en in hun mobiele apps (28%) en webapps (19%). (Evergage en Researchscape)
  3. Marketeers melden het personaliseren van inhoud en ervaringen op basis van campagnebron (49%), bekeken pagina’s/inhoud (35%), geopende e-mail (34%), gekochte producten (33%), doorklikken via e-mail (32%), demografische gegevens (32 %), klikken (30%), geolocatie (28%), fase van de klantreis (27%) en gedrag van eerdere bezoeken (26%). (Evergage en Researchscape)
  4. Berichtpersonalisatie is de nummer 1 tactiek die door e-mailmarketeers wordt gebruikt om de betrokkenheid te vergroten. (HubSpot)
  5. Slechts 39% van de online retailers stuurt gepersonaliseerde productaanbevelingen via e-mail. (Certona)

Personalisatie resultaten

  1. Gesegmenteerde en gerichte e-mails genereren 58% van alle inkomsten. (DMA)
  2. Marketeers hebben een omzetstijging van 760% vastgesteld uit gesegmenteerde campagnes. (Campagne) Monitor
  3. Marketeers zien een gemiddelde omzetstijging van 20% bij het gebruik van gepersonaliseerde ervaringen. (geld verdienen)
  4. 90% van de marketeers meldt een meetbare toename in bedrijfsresultaten, toe te schrijven aan personalisatie, en 58% zegt dat de toename groter is dan 10%. (Evergage en Researchscape)
  5. Bijna alle marketeers (98%) merken op dat personalisatie hun klantrelaties verbetert – 7 op de 10 (70%) beschrijft de impact als ‘sterk’ of ‘extreem sterk’. (Evergage en Researchscape)
  6. De open rate voor e-mails met een gepersonaliseerd bericht was 18,8%, vergeleken met 13,1% zonder enige personalisatie in 2016. (statistiek)
  7. 55% van de consumenten geeft aan dat ze e-mailberichten met relevante producten en aanbiedingen leuk vinden. (Liveclicker)
  8. In 2018 werd een omzet van $ 87,5 miljard beïnvloed door gepersonaliseerde aanbiedingen die ertoe leidden dat consumenten een aankoop deden die ze anders niet van plan waren te doen. (451 Onderzoek)
  9. 80% van de consumenten zal eerder een aankoop doen wanneer merken gepersonaliseerde ervaringen bieden. (Epsilon)
  10. De mogelijkheid om e-maillijsten te segmenteren en de berichten van e-mailcampagnes te individualiseren, zijn de meest effectieve personalisatietactieken voor respectievelijk 51% en 50% van de marketinginfluencers. (Ascend2, 2016)
  11. Personalisatie kan vijf tot acht keer de ROI op marketinguitgaven opleveren en de verkoop met 10% of meer verhogen. (McKinsey)
  12. Gepersonaliseerde e-mails genereren 6x hogere transactiepercentages. (Experian)
  13. Vier op de vijf bedrijven melden een stijging sinds de implementatie van personalisatie. (Econsultancy)
  14. E-mails met gepersonaliseerde onderwerpregels hebben 26% meer kans om te worden geopend. (Campagnemonitor)
  15. 53% van de marketeers zegt dat voortdurende, gepersonaliseerde communicatie met bestaande klanten resulteert in een matige tot aanzienlijke impact op de omzet. (VraagGen)
  16. Het weergeven van een pop-over op een website verhoogde het aantal e-mailnieuwsbrievenabonnementen voor Fresh Relevance met 800%. (Nieuwe relevantie)

Bron: freshrelevance.com

  1. Sommige merken hebben de klikfrequenties met een gepersonaliseerde video tot 8x verbeterd ten opzichte van reguliere uitgaande e-mailcampagnes. (Marketingland)
  2. 95% van de bedrijven die 3x ROI behaalden met hun personalisatie-inspanningen, groeide winstgevend in het jaar na hun personalisatie-integratie. (geld verdienen)
  3. Verjaardagsmails hebben de neiging om 342% meer inkomsten per e-mail te genereren dan standaard promotionele e-mails. (Experian)
  4. Gepersonaliseerde calls-to-action converteren 202% beter dan standaard of generieke calls-to-action. (HubSpot)
  5. Gepersonaliseerde e-mailmarketing leverde een gemiddelde ROI van 122% op. (Experian)
  6. Gepersonaliseerde e-mailonderwerpen genereren gemiddeld 50% hogere open rates. (JaMarketing)
  7. De meest gebruikte contentformaten voor websitepersonalisatie (in volgorde) zijn banners, call-outberichten, inline content, enquêtevragen, in-page bewerkingen, pop-ups, informatiebalken en modals. (statistiek)

Bekijk meer informatie: https://influencermarketinghub.com/personalization-stats/

Zie meer artikelen in categorie: Digitaal

Door admin

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.