do. aug 11th, 2022



Selecteer uw niche

Voordat je begint aan je pad om influencer te worden, moet je eerst je niche selecteren. U moet een niche kiezen waarin u geïnteresseerd bent en waar u consequent inhoud over kunt maken. Je moet ook een bepaald niveau van expertise in het veld hebben om jezelf als influencer te kunnen vestigen.

Als influencer moet je inhoud onderzoeken en posten in het door jou gekozen interessegebied. Het is dus belangrijk om iets te kiezen waar je een passie voor hebt en waar je graag je tijd aan zult besteden.

Of je nu houdt van koken en nieuwe recepten probeert of geïnteresseerd bent in doe-het-zelf-ambachten, je moet je roeping vinden. Je kunt ook een combinatie van 2-3 interesses selecteren, maar maak het niet te breed.


Optimaliseer uw sociale media-profielen

Nadat u uw niche heeft gekozen, is de volgende stap het selecteren van uw favoriete sociale mediaplatforms en het maken/optimaliseren van uw profielen. De meeste influencers zijn maar op één of twee social media platforms populair. Het is dus het beste om uw inspanningen te concentreren op slechts 1-2 kanalen.

Nadat u uw kanalen hebt geselecteerd, moet u nieuwe profielen maken of uw bestaande optimaliseren.

Hier zijn enkele dingen die u kunt doen om uw profielen te optimaliseren:

Overschakelen naar een zakelijk account

Als je van plan bent om influencer te worden, moet je overstappen naar een zakelijk account, want dat biedt veel meer opties. De meeste platforms zoals Instagram, Twitter en Facebook hebben de mogelijkheid om een ​​zakelijk account aan te maken in de profielinstellingen.

Maak een boeiende bio

Je bio is het eerste wat iemand ziet wanneer ze je profiel bezoeken en is daarom een ​​belangrijk onderdeel van het maken van een geweldige eerste indruk. Je bio moet je verhaal op een boeiende manier kunnen vertellen. Het moet ook alle relevante informatie over u bevatten, zoals uw volledige naam, locatie, contactgegevens en expertisegebieden.

Voeg een profielfoto en omslagfoto toe

Je moet ook een profielfoto en een omslagfoto voor je profiel toevoegen, omdat dit ook belangrijke componenten zijn van je persoonlijke merkidentiteit. Mensen herkennen een social media profiel vaak aan de profielfoto, dus je moet een foto zorgvuldig uitkiezen. Zorg er ook voor dat je gezicht goed zichtbaar is en dat de beeldkwaliteit goed is.


Begrijp je publiek

Voordat u begint met het maken van inhoud en posten op sociale media, moet u uw doelgroep begrijpen. Influencers hebben invloed op hun publiek en hebben een sterke band met hen. Dat komt door het feit dat ze niet voor iedereen geschikt zijn, maar alleen voor mensen met dezelfde interesses in dezelfde niche.

Om een ​​influencer te worden, is het belangrijk dat je weet op wie je je richt en er vervolgens goed aan doet om een ​​trouwe volgersbasis op te bouwen. Om uw publiek te begrijpen, kunt u eerst beginnen met het analyseren van uw huidige volgersbestand om inzicht te krijgen in hun demografie en interesses.

De meeste sociale-mediaplatforms hebben een ingebouwde analysetool die dergelijke inzichten biedt over uw huidige publiek. Twitter Analytics geeft bijvoorbeeld inzicht in de interesses, geslachten, locaties, etc. van je huidige volgers.

soorten influencers


Zodra u weet wat uw publiek leuk vindt, bent u klaar om het aan hen over te brengen.


Relevante inhoud maken en plaatsen

De volgende stap om een ​​influencer te worden is het plaatsen van nuttige en relevante content voor je volgers. Hoe meer u in staat bent om met uw publiek om te gaan, hoe meer mensen zullen worden beïnvloed door uw meningen en aanbevelingen.

Dat is de belangrijkste vereiste om een ​​influencer te zijn, het feit dat je volgers echt naar je luisteren.

Je moet een formuleren inhoudsstrategie en gebruik een mix van inhoudstypen, bij voorkeur degene die uw publiek het leukst vindt.

Sommige influencers houden hun feeds bij over hun gekozen interessegebied, zoals eten, reizen, mode, schoonheid, enz. Dergelijke influencers mixen geen berichten over hun persoonlijke leven met hun niche-berichten en houden hun inhoud alleen gericht op hun niche.

Dat betekent dat een food influencer recepten, foto’s van restaurantbezoeken, recensies en zelfs merkpromoties kan plaatsen.

Neem bijvoorbeeld food influencer, de Instagram-feed van Audrey. Al haar inhoud draait om eten en restaurants. Ze beoordeelt restaurants en voedselmerken en plaatst gesponsorde inhoud en foto’s van gerechten die ze lekker vindt. Ze houdt variatie in de soorten content, maar wijkt nooit af van haar kerngebied.

Sommige influencers mixen liever wat content uit hun persoonlijke leven, om zo beter contact te maken met hun publiek. Door posts over hun dagelijks leven toe te voegen, lijken influencers authentieker en herkenbaarder. Dit versterkt hun band met hun publiek.

Welke contentstrategie je ook kiest, zorg ervoor dat je deze breed genoeg maakt om toekomstige merksamenwerkingen mogelijk te maken. Je gesponsorde berichten moeten op een natuurlijke manier passen bij de rest van de inhoud die je plaatst. U kunt beoordelingen als een vast onderdeel van uw feed toevoegen om plaats te maken voor betaalde beoordelingsmogelijkheden die u later wellicht krijgt.

Houd in het algemeen uw contentstrategie gericht op uw niche, maar niet te smal. Denk vanuit een langetermijnperspectief en bereid je vanaf het begin voor om een ​​influencer te worden.


Wees regelmatig en consistent

Nadat je hebt besloten welke soorten inhoud je gaat posten, moet je een frequentie en planning voor het plaatsen van berichten bepalen. De algoritmen van de meeste sociale-mediaplatforms geven de voorkeur aan accounts die regelmatig posten. Dit geldt met name voor Instagram, dat een regelmatige postfrequentie vereist voor meer zichtbaarheid. Het is ook het grootste influencer-marketingplatform.

Je kunt ervoor kiezen om dagelijks, wekelijks of op elke gewenste frequentie te posten. U moet ook het platform overwegen voordat u daarover beslist. Sommige platforms, zoals Twitter, zijn dynamischer van aard en vereisen een hogere postfrequentie als u een influencer op dat platform wilt worden.

Op andere sociale-mediaplatforms zoals Instagram, YouTube en Facebook kun je wegkomen met een of twee keer per week posten. Selecteer echter de dagen en tijden waarop u wilt posten en wees consistent.

Deze studie door Sprout Social onthulde dat er bepaalde dagen en tijden van de week zijn waarop je maximale betrokkenheid bij je berichten kunt krijgen. Voor de meeste platforms zijn de hoogste betrokkenheidspercentages te zien tijdens de late ochtend- en middaguren doordeweeks. Woensdag is de beste dag om te posten voor de meeste platforms. Bekijk de beste tijden om te posten voor het door jou gekozen platform en bouw je boekingsschema overeenkomstig.

Dit zijn bijvoorbeeld de beste tijden om in 2020 op Instagram te posten.

instagram posttijden influencers



Betrek je publiek

Zodra u inhoud op sociale media begint te plaatsen, krijgt u vaak likes en reacties op uw berichten. Voor een influencer is het belangrijk om contact te maken met hun volgers, daarom kun je deze opmerkingen niet negeren.

Het is een goede gewoonte om te reageren op opmerkingen en alle vragen te beantwoorden die uw volgers u stellen. Je kunt hun opmerkingen ook gewoon “liken” om je waardering te tonen.

Een andere manier om met uw publiek in contact te komen, is door hen een vraag te stellen en een gesprek te beginnen over een onderwerp van wederzijds belang. Interacties zoals deze helpen bij het opbouwen van een persoonlijke band met je publiek en het versterken van je positie als influencer.


Laat merken weten dat u openstaat voor samenwerkingen

De laatste stap op weg naar je zoektocht om een ​​influencer te worden, is om het aan de wereld aan te kondigen. Je moet naar buiten komen en jezelf verklaren als een influencer die geïnteresseerd is in merksamenwerkingen.

Dit doe je door in je bio te schrijven dat je een influencer bent en geïnteresseerd bent in samenwerkingen. U kunt ook contactgegevens van potentiële klanten verstrekken, zodat ze gemakkelijk met u in contact kunnen komen.

Een andere manier om dit te doen is door uw eigen outreach te doen en relevante merken te berichten met een pitch over wat u te bieden heeft. Het is het beste om een ​​outreach-sjabloon te ontwerpen die u kunt gebruiken om verschillende merken te bereiken, want dat kan u veel tijd besparen.

Er zijn meerdere influencer platforms waar merken en influencers elkaar kunnen vinden. Je kunt die ook gebruiken om merken in jouw niche te vinden die op zoek zijn naar samenwerkingen.

Dit zijn enkele van de meer directe manieren om merksamenwerkingen te zoeken. Een indirecte manier is om merken te taggen en ze te vermelden wanneer je in je berichten over hun producten praat.

Het is belangrijk om een ​​naam voor jezelf op te bouwen en te netwerken met merken in jouw niche. Dit levert misschien niet direct resultaat op, maar helpt je wel om langdurige merkassociaties te vormen die tot toekomstige samenwerkingen kunnen leiden.

Door admin

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.