wo. jun 29th, 2022


De groei van Instagram vertoont geen tekenen van afnemen. Van een miljard dagelijkse actieve gebruikers, 200 miljoen controleer dagelijks minimaal één zakelijke rekening. Het is duidelijk dat Instagram een ​​geweldig platform is voor marketeers en ondernemers.

Maar er zijn 25 miljoen zakelijke accounts op Instagram. Dit betekent dat het een zwaar strijdtoneel is voor merken die geen goed geplande groeistrategie hebben.

Als je je afvraagt ​​hoe je kunt schitteren in deze overvolle ruimte, dan ben je niet de enige. De concurrentie op Instagram is voelbaar. En sommige merken nemen hun toevlucht tot dubieuze praktijken, zoals het gebruik van bots om likes te genereren, volgers te kopen en apps van derden te gebruiken om betrokkenheid te automatiseren.

Om de integriteit van de kanalen te handhaven, heeft Instagram een ​​’schaduwverbod’ opgelegd. Het verbod zorgt ervoor dat de berichten van de schuldige merken niet worden weergegeven in zoekresultaten of de feeds van volgers, wat leidt tot een dip in de betrokkenheid.

Maar maak je geen zorgen. Het is niet nodig om toevlucht te nemen tot duistere technieken en het risico te lopen om in de schaduw te worden gesteld. Je kunt je aantal volgers en betrokkenheid op Instagram organisch laten groeien. Zonder een cent uit te geven, kunt u de zichtbaarheid en penetratie van uw inhoud maximaliseren. Dit bericht zal je vertellen hoe.


5 van de beste manieren om je Instagram-account organisch te laten groeien:


Hoe u uw Instagram-account organisch kunt laten groeien

Alle slimme marketeers volgen één regel: start nooit een campagne zonder uw doelen te identificeren. Dus, welke statistieken zijn belangrijk op Instagram? Hoe weet je dat je merk groeit?

Enkele van de meest voorkomende KPI’s zijn betrokkenheid per volger, websiteverkeer, klikken op links, opmerkingen per bericht, betrokkenheid bij Instagramverhalen en hashtag-gebruik. Voordat je begint, moet je uitzoeken op welke doelen je je wilt concentreren.

Zodra u uw doelen heeft bepaald, kunt u enkele of alle van de onderstaande strategieën uitproberen.

1. Optimaliseer uw berichten

Inhoud is nog steeds koning. Meer nog op sociale netwerken die boordevol ondermaatse inhoud staan. Door een paar beproefde postgewoonten te volgen, kunt u uw berichten optimaliseren zodat ze de aandacht trekken en indruk maken.

  • Kraak het Instagram-algoritme: Instagram rangschikt berichten met behulp van AI om te beslissen welke berichten als eerste in de feeds van gebruikers worden weergegeven. Berichten van mensen die “vrienden of familie” lijken te zijn, worden hoger gerangschikt dan willekeurige berichten. Dus je moet de berichten van je beoogde publiek DM’en, leuk vinden of erop reageren.

Instagram rangschikt ook die berichten die relevant of interessant zijn voor een gebruiker hoger dan andere. En nieuwere berichten krijgen prioriteit in het algoritme van Instagram.

Dus, wat betekent dat voor jou? Je moet consequent posten. Om met nieuwe inhoudsideeën te komen, bestudeert u het gebruikersgedrag van uw doelgroep en maakt u vervolgens inhoud die herkenbaar is.

  • Optimaliseer visuele inhoud: Je Instagram-inhoud moet van hoge kwaliteit zijn en geoptimaliseerd voor grootte en duur (voor video’s). Om gratis aantrekkelijke visuele inhoud te maken, kunt u professionele bewerkingstools gebruiken. U kunt filters en overlays gebruiken om het glamourquotiënt van uw afbeeldingen te verhogen.

Houd er rekening mee dat afbeeldingen moeten voldoen aan de aanbevolen formaten van Instagram: 1080px X 1080 px (voor vierkante afbeeldingen), 1080px X 608 px (voor landschapsafbeeldingen) en 1080px X 1350 px (voor vierkante afbeeldingen).

Als je IGTV-video’s uploadt, beperk dan de duur tot 15 minuten. Hun bestandsindeling moet MP4 zijn en omslagfoto’s moeten de indeling .jpg of png hebben. Het is het beste om hun beeldverhouding op 9:16 en resolutie op 720 pixels of hoger te houden.

  • Post tijdens optimale tijden: Instagram Insights kan je helpen een uitgebreid koperspersona op te bouwen voor je Instagram-volgers. Door het te gebruiken, kunt u de meest actieve tijden van uw volgers ontdekken. Mogelijk moet u overschakelen naar een zakelijk account om toegang te krijgen tot Instagram Insights.

Beïnvloeders en makers van inhoud hebben het gemakkelijker dankzij: Instagram Creator-accounts. Ze kunnen de beste posttijden ontdekken door de grafiek voor ‘Als je volgers op Instagram zijn’ te bestuderen.


2. Houd je volgers betrokken

Dus je hebt het algoritme van Instagram ontdekt, opvallende beelden gemaakt en op de juiste tijden gepost. Zijn uw engagementcijfers nog niet zo sterk als u zou willen?

Dat kan betekenen dat uw inhoud smaak mist. Je volgers negeren of negeren je inhoud. Je moet op het gaspedaal trappen. Je hebt geweldige ideeën nodig die ervoor zorgen dat je volgers rechtop gaan zitten en je inhoud opmerken. Als je een creatieve blokkade hebt, kun je inspiratie opdoen uit deze ideeën:

Instagramverhalen

U kunt het persoonlijke verhaal van uw merk vertellen via Instagramverhalen. Verhalen hebben meer impact dan stilstaande beelden en ze vullen de feeds van uw volgers niet. Als je een Business-account hebt en meer dan 10.000 volgers hebt, kun je een “swipe-up” toevoegen aan je Stories en het verkeer naar je website omleiden. Stickers in Verhalen kunnen de betrokkenheid verder verbeteren.

Instagram Live

Zoals de naam impliceert, Instagram Live is voor live video’s. Ze zijn een geweldige manier om op de eerste positie in het verhaalgedeelte van je volgers te komen. Live video’s zien er openhartig uit en houden kijkers langer aan. Voor live video’s kun je interviews, productdemo’s en Q&A’s met je kijkers opnemen. Vergeet niet om een ​​​​basisscript en -formaat bij de hand te hebben om blunders te voorkomen.

Instagram-tv (IGTV)

Net als bij Verhalen, is IGTV voor langere video’s met omslagfoto’s. Je kunt ze gebruiken om promoties en influencer-overnames te doen. Er zijn veel gratis geavanceerde apps voor het maken van films, zoals iMovie en FilmoraGo, die je kunt gebruiken om prachtige video’s te maken.

Hashtags

Als je je aantal volgers wilt uitbreiden, moet je nieuwe weiden verkennen. Hashtags kunnen ervoor zorgen dat uw berichten in trending-kringen verschijnen. Zorg ervoor dat de hashtags die u gebruikt relevant zijn voor uw merk en publiek. HashtagsForLikes is een geweldige hashtag-trackingtool die trending tags voor uw merk doorzoekt.

Wedstrijden en weggeefacties

Wedstrijden en weggeefacties zijn slimme strategieën om nieuwe volgers te krijgen. Je kunt deelnemers aan de wedstrijd opdracht geven hun vrienden te taggen en/of je pagina te volgen. Je merk kan meer zichtbaarheid krijgen en je volgers kunnen in ruil daarvoor coole goodies winnen.

Voorproefje

Je kunt je publiek bij je reis betrekken door video’s en bloopers achter de schermen te plaatsen. Je kunt zelfs een buzz creëren over aankomende evenementen en producten door teasers over hen te plaatsen.

Door gebruikers gegenereerde inhoud

Door gebruikers gegenereerde inhoud is een geweldige manier om uw naamsbekendheid te vergroten. Het kost niets en heeft een enorm engagementpotentieel. Je kunt een merk-hashtag maken en je volgers aanmoedigen om deze te volgen en aan hun berichten toe te voegen. Op deze manier kun je veel waardevolle inhoud verzamelen die opnieuw in je verhalen kan worden geplaatst.


3. Gebruik Instagram Shoutouts

Co-promotie is de naam van het spel op Instagram. Je kunt shoutouts uitwisselen met relevante influencers, zodat de strategie voor beide partijen voordelig is. Een shoutout is een merkvermelding, meestal gedaan met een profiellink in het bijschrift. Vaak staat er een foto van het gepubliceerde merk bij de merkvermelding.

U kunt hashtag-zoekopdrachten of influencer-marketingtools gebruiken om te zoeken naar mensen in uw branche. Scan vervolgens hun feeds om mensen te identificeren die regelmatig shoutouts geven die veel betrokkenheid opleveren. Like en becommentarieer hun berichten en vraag ze vervolgens of ze geïnteresseerd zijn in een shoutout-uitwisseling met jou.


4. Inhoud herprogrammeren

Het herprogrammeren of opnieuw posten van de Instagram-inhoud van anderen is een geweldige manier om uw volgers te vergroten en co-marketingrelaties op te bouwen.

Maar in tegenstelling tot Twitter en Facebook heeft Instagram geen knop “Delen” of “Repost”. Bovendien loop je het risico op een schending van het auteursrecht als je iemands werk op je account deelt.

Op Instagram moet je de hergram-etiquette volgen. Als je iemands inhoud opnieuw plaatst, kun je de oorspronkelijke maker toeschrijven. Deel nooit werk van een professionele ontwerper, maker, fotograaf. Bouw een relatie op met merken waarvan u de inhoud wilt herprogrammeren. Vraag dan vooraf of je hun inhoud mag reposten.

Om het ontbreken van een knop met één klik om opnieuw plaatsen in te schakelen, kunt u gratis apps gebruiken zoals Repost voor Instagram. Hiermee kun je direct opnieuw posten of berichten opslaan voor later.

Zelfs als je door gebruikers gegenereerde inhoud op je feed en Story opnieuw plaatst, moet je toestemming vragen aan de betrokken gebruiker.


5. Hobnob met influencers

Influencers zijn mensen of merken die de scepter zwaaien over hun volgers. Het vertrouwen dat influencers bij hun volgers hebben opgebouwd, kan de koopbeslissingen van hun volgers beïnvloeden. Door samen te werken met influencers, kunt u veel kilometers verdienen op het gebied van betrokkenheid, aantal volgers en zelfs verkopen.

Als een influencer je merk aanbeveelt, kunnen hun volgers erin geïnteresseerd raken. Ze voelen zich misschien geïnspireerd om uw producten te proberen of uw sociale accounts te volgen.

Maar waarom zou een influencer jouw merk promoten? Wat kan hen motiveren om uw spreekbuis te zijn? Het antwoord is relevantie plus compensatie.

Je kunt de deal zoeter maken door influencers gratis producten/diensten of een commissie voor hun inspanningen aan te bieden. Sommige micro- en nano-influencers accepteren ook goodies, exclusieve aanbiedingen of shout outs als compensatie.


Laatste gedachten

Survival of the fittest is vandaag de dag toepasselijker dan ooit. De hevige concurrentie op Instagram heeft merken gedwongen op zoek te gaan naar onconventionele marketingmethoden. De organische groeistrategieën die in dit bericht worden besproken, helpen je om voorop te blijven lopen. De bonus is dat deze strategieën uw winstmarges niet aantasten, omdat ze gratis of tegen zeer lage kosten zijn. Je lacht de hele weg naar de bank!

Bekijk meer informatie: https://influencermarketinghub.com/grow-your-instagram-account-organically/



Door admin

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.