do. aug 11th, 2022


Wat is uw Twitter-bannersituatie? Als je bent zoals de meeste merken, besteed je niet genoeg aandacht aan hoe je Twitter-banner er in werkelijkheid uitziet – je gooit er gewoon een afbeelding in en gaat verder met je leven. Maar het optimaliseren van uw Twitter-profiel door het juiste Twitter-bannerformaat op te nemen, is een krachtige, maar vaak over het hoofd geziene manier om uw promoties en inhoud met uw volgers te delen. Als uw Twitter-bannerformaten niet kloppen, ziet u er onprofessioneel uit. Bovendien is het gewoon een verspilling van uitstekende ruimte die voor marketing kan worden gebruikt. In dit artikel gaan we enkele richtlijnen voor het formaat van Twitter-banners delen, zodat u het voor u kunt laten werken! Naast de richtlijnen voor de afmetingen van Twitter-banners, gaan we u precies vertellen wat u kunt doen om een ​​Twitter-banner te maken die er goed uitziet, samen met enkele praktische tips voor het maken van uw Twitter-banner. Laten we beginnen!


Twitter-bannerformaten: richtlijnen om te volgen in 2021:


De beste Twitter-bannergrootte

Volgens Twitter is de beste bannergrootte voor het platform 1500×500 pixels met een beeldverhouding van 3:1. Maar dat is slechts een deel van het verhaal. Het maken van een Twitter-banner met deze afmetingen zal uw Twitter-banner er niet op magische wijze goed uit laten zien. Je moet ook rekening houden met de ruimte die je profielfoto inneemt. Het is natuurlijk niet zo eenvoudig om uw Twitter-banner rond uw profielfoto te bouwen: de positie van uw profielafbeelding verandert afhankelijk van het apparaat dat u gebruikt en de beschikbare schermgrootte.

Leuk, toch?

Op een computer beslaat je profielafbeelding een vrij groot deel van je Twitter-banner, terwijl je op mobiele apparaten meer van je Twitter-banner kunt zien. Dit betekent dat u voldoende ruimte moet laten in de linkerbenedenhoek van uw banner om te voorkomen dat uw profielafbeelding in uw bannerontwerp kruipt. Niet alleen dat, maar de ruimte aan de boven- en onderkant van de banner (ongeveer 60 pixels voor elk) wordt vaak bijgesneden, afhankelijk van de monitorgrootte of de gebruikte browser. Wanneer je de maat neemt van je Twitter-profielafbeelding (400×400 px) in aanmerking genomen, is de “veilige zone” voor uw Twitter-banner slechts ongeveer 1500×360 px.


Hoe u uw profielafbeelding kunt verantwoorden

Nu je weet wat een stiekeme kleine ruimte op je Twitter-profielafbeelding is, laten we het hebben over wat er nodig is om een ​​Twitter-banner te maken die de juiste afmetingen heeft en er goed uitziet… Een die niet vreemd wordt bijgesneden en die bezoekers blijft verbazen als de kop- en profielafbeelding schalen over verschillende schermformaten en resoluties. Gelukkig, nu je de beste Twitter-bannerformaten kent (evenals je werkelijke bruikbare ruimte), zal het niet zo moeilijk zijn om een ​​prachtige Twitter-banner te maken als je denkt. In dit gedeelte gaan we precies bespreken hoe u ervoor kunt zorgen dat uw Twitter-banner correct wordt weergegeven.

Nogmaals, de richtlijnen voor bannerformaten van Twitter geven afmetingen aan van 1500 px bij 500px met een beeldverhouding van 3:1. Foto’s kunnen de indeling JPG, GIF of PNG hebben, maar het is belangrijk op te merken dat Twitter geen geanimeerde GIF’s ondersteunt voor profiel- of bannerafbeeldingen. Twitter raadt ook aan dat uw bestanden niet groter zijn dan 2 MB per stuk.

Zoals we al zeiden, zelfs als je de richtlijnen voor Twitter-bannerformaten volgt, zul je waarschijnlijk nog steeds eindigen met een Twitter-banner die er niet zo goed uitziet als hij zou kunnen vanwege het belachelijke schalen en bijsnijden dat gebeurt. Hoewel de bannerafbeeldingen van Twitter je veel ruimte geven wanneer je de profielafbeelding toevoegt en bijsnijdt, blijf je echt achter met het paarse gebied dat hier te zien is:

En dit varieert afhankelijk van het soort apparaten waarmee kijkers toegang krijgen tot uw Twitter-profiel. De afbeelding hierboven laat zien hoe je Twitter-omslagfoto eruit zal zien op een desktop die op volledige breedte wordt weergegeven. Naarmate de schermgrootte wordt verkleind, neemt ook de hoeveelheid ruimte die door uw profielafbeelding in beslag wordt genomen, af.


Best practices voor Twitter-banners: een Twitter-banner maken die er echt goed uitziet

Twitter is een van de krachtigste geworden sociale media platforms voor merken en influencers. 67% van alle B2B-bedrijven gebruikt Twitter als marketingtool (Statista) en ongeveer 75% van alle bedrijven is aanwezig op het platform. En het is geen wonder waarom: 40% van de Twitter-gebruikers meldt iets te kopen nadat ze het op Twitter hebben gezien (Digital Marketing Institute). Daarom is het belangrijk om ervoor te zorgen dat je Twitter-banner er geweldig uitziet en klaar staat om je te helpen leads genereren en verkoop te maken.

Uw Twitter-banner is het eerste wat uw profielbezoekers zien wanneer ze uw Twitter-account bekijken. Met een visueel aantrekkelijke en effectieve Twitter-banner kunt u: merkbekendheid vergroten en breng wat leven achter uw marketingcampagnes. Dell gebruikt bijvoorbeeld hun Twitter-banner om reclame te maken voor hun XPS-systeem:

En PlayStation promoot de nieuwste Spider-Man-game, Miles Morales:

Bud Light benadrukt hun product niet echt in hun Twitter-banner, maar de kartonnen uitsnijdingen van fans in een stadion springen zeker in het oog en laten zien dat het merk zich bewust is van de vreemde nieuwe wereld die 2020 ons heeft gebracht:

Influencer en schrijver Brene Brown gebruikt haar Twitter-banner om haar nieuwe podcasts te promoten:

Ten slotte gebruikt Netflix zijn Twitter-banner om de nieuwe Netflix Original Series, Bridgerton, te promoten:

Wat is het enige dat al deze Twitter-banners gemeen hebben? Ze zijn van hoge kwaliteit. Dat is dus een geweldige plek om te beginnen, met afbeeldingen van hoge kwaliteit. Maar dat is niet alles wat u kunt doen om ervoor te zorgen dat uw Twitter-banner de aandacht trekt die uw merk nodig heeft en verdient. Laten we het hebben over enkele andere stappen die u kunt nemen om ervoor te zorgen dat u uw beste Twitter-banner naar voren brengt.

1. Houd het relevant voor uw merk

Uw Twitter-banner moet relevant zijn voor uw merk en bedrijf. Wat u ook promoot, uw publiek moet uw Twitter-banner kunnen zien en iets over uw merk weten. Bonuspunten als uw Twitter-banner uw . ondersteunt marketingbericht.

2. Doe een emotioneel beroep

Zoals met elk aspect van je marketingstrategie, moet uw Twitter-banner een emotionele aantrekkingskracht hebben. Weet je nog dat oude gezegde “een foto zegt meer dan duizend woorden?” Dat geldt ook voor je Twitter-banner. Kijk maar eens naar dit Twitter-bannervoorbeeld van luiermerk Pampers:

3. Houd het simpel en schoon

Zoals je al weet op basis van onze bespreking van de richtlijnen voor bannerformaten op Twitter, heb je niet veel ruimte om je marketingboodschap over te brengen. Daarom is het van cruciaal belang om een ​​eenvoudige en overzichtelijke Twitter-banner te presenteren die uw marketingboodschap op een beknopte manier overbrengt en toch interesse wekt en uw bezoekers inspireert om actie te ondernemen.

Daarom kiezen veel merken ervoor om hun Twitter-banners beperkt te houden tot alleen afbeeldingen. Als je tekst gaat gebruiken, houd het dan eenvoudig en gemakkelijk te lezen. Houd vast aan standaardlettertypen en contrastrijke kleuren om uw Twitter-banner vanaf elk apparaat toegankelijk te maken. Onthoud dat meer dan 80% van de Twitter-gebruikers de site via mobiele apparaten bezoekt, dus een gedetailleerde en rommelige Twitter-banner zal niet het effect hebben waar je voor gaat.

4. Zet de interessante dingen in het midden

Aangezien uw Twitter-banner wordt bijgesneden en uitgerekt, afhankelijk van de apparaten die uw bezoekers gebruiken, moet u ervoor zorgen dat u de belangrijkste aspecten van uw banner in het midden houdt. Gebruik de rest van uw ruimte om de aandacht van bezoekers te trekken naar wat u wilt dat ze zien. En zorg ervoor dat uw profielafbeelding niet de belangrijke delen van uw afbeelding bedekt, ongeacht het apparaat dat bezoekers gebruiken.


Uw Twitter-banner gebruiken om een ​​geweldige eerste indruk te maken

Nu je een aantal best practices voor Twitter-banners op zak hebt, vraag je je misschien af ​​hoe je die best practices kunt combineren om een ​​Twitter-banner te maken die hem echt uit het park slaat. Of je nu een merk of influencer bent, je Twitter-banner moet er kwalitatief en professioneel uitzien. Hier zijn de zeven stappen die u moet nemen om een ​​Twitter-banner te maken die een geweldige eerste indruk maakt. In combinatie met de best practices voor Twitter-banners die we zojuist hebben besproken, heb je alles wat je nodig hebt om dit vaak over het hoofd te zien marketingstrategie.


1. Brainstormideeën

Er gaat niets boven een goede oude brainstormsessie om je creatieve sappen te laten stromen en je te helpen het beeld te definiëren dat bij je marketingboodschap hoort. Denk goed na over wie je doelgroep is en wat voor soort beeld ze graag zien. Het is ook belangrijk om rekening te houden met de persoonlijkheid van uw merk bij het vinden van de juiste afbeeldingen voor uw Twitter-banner. Als u een professioneel zakelijk merk bent, wilt u waarschijnlijk geen cartoonachtige, geïllustreerde Twitter-banner gebruiken omdat deze niet strookt met uw merk. Kies afbeeldingen die doen denken aan de eigenschappen die u wilt hebben doelgroep om verbinding te maken met uw merk.

2. Let op de richtlijnen voor Twitter-bannerformaten

We hebben in dit artikel veel gesproken over de grootte van Twitter-banners, omdat het belangrijk is om ervoor te zorgen dat uw afbeelding niet wordt uitgerekt of bijgesneden en de look verpest waar u voor gaat. Plus, als je Twitter-banner belangrijke informatie gaat bevatten, moet die zo worden geplaatst dat deze niet wordt afgesneden in het bijsnijden dat in bepaalde browsers en bij sommige resoluties plaatsvindt en dat de belangrijke informatie niet wordt geblokkeerd door je profielafbeelding. Je Twitter-header moet 1500 x 500 pixels zijn. Met een profielafbeelding van 400 x 400 vierkante pixels en gebieden die mogelijk worden bijgesneden, heb je ongeveer 1500 x 360 pixels om mee te werken.

3. Breng tijdige berichten onder de aandacht

Uw Twitter-banner is een geweldige plek om tijdige marketingberichten te adverteren. Als je een nieuw product of nieuwe dienst hebt gelanceerd, is je Twitter-hoofd een geweldige plek om het te vermelden. U kunt ook adverteren voor evenementen, webinars, online cursussenwedstrijden en nog veel meer.

4. Deel een merkspecifieke hashtag

Als je een … hebt merk hashtag waarvan u wilt dat mensen ze kennen en gebruiken, kunt u uw Twitter-banner gebruiken om die informatie te delen. Dit kan handig zijn als u meer door gebruikers gegenereerde inhoud probeert te krijgen. Deel gewoon in uw Twitter-banner de hashtag die u wilt dat mensen gebruiken en waarom en u krijgt massa’s door gebruikers gegenereerde inhoud die u kunt gebruiken voor extra marketing.

5. Personaliseer

Je Twitter-banner moet bezoekers meteen aan het denken zetten over je merk (denk aan onze best practices). Dat betekent niet dat je geen stockfoto’s kunt gebruiken, maar het is belangrijk om je Twitter-banner te personaliseren om echt van jou te zijn. Er zijn tal van bewerkingstools of grafische ontwerpbureaus die u kunnen helpen iets geweldigs te creëren dat bij uw merk past.

6. Gebruik sociaal bewijs

Sociaal bewijs is een krachtige marketingtool en je Twitter-banner is een geweldige plek om ermee te pronken. Als uw merk is gebaseerd op uw professionele referenties, deel die referenties dan op uw Twitter-banner. U kunt ook een getuigenis van een klant onder de aandacht brengen, enkele grote namen delen waarmee u verbonden bent, of details delen over eventuele prijzen die u heeft gewonnen.

7. Focus op kwaliteit

Als je serieus genomen wilt worden, moet je ervoor zorgen dat je Twitter-banner van hoge kwaliteit is. Onthoud dat uw Twitter-banner de eerste indruk is die uw merk maakt op bezoekers van uw Twitter-profiel, vergelijkbaar met een etalage. Als uw etalage er rommelig, vies en over het algemeen onverzorgd uitziet, ontmoedigt u potentiële klanten.


Afsluiten

Het hebben van de juiste grootte van de Twitter-banner is belangrijk om de aanwezigheid van uw merk op het platform op te bouwen. Houd uw Twitter-banner op 1500 x 500 pixels, houd ontwerpelementen naar het midden van de afbeelding en zorg ervoor dat er niets verloren gaat door bijsnijden of verborgen onder uw profielafbeelding. Door de richtlijnen voor Twitter-bannerformaten en best practices te volgen die we hier hebben opgenomen, weet je zeker dat je een Twitter-header maakt die bezoekers betrokken houdt en je merk in het beste licht laat zien.

Door admin

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.