wo. jun 29th, 2022


Als je van plan bent om advertentiecampagnes op Instagram uit te voeren, moet je de juiste advertentieformaten en specificaties kennen. U concurreert met anderen om uw Instagram-reclamespot en u wilt dat uw advertentie opvalt – om de juiste redenen, niet omdat het er slecht uitziet. Maar er is een breed scala aan verschillende soorten Instagram-advertenties, en ze hebben allemaal verschillende aanbevolen formaten.

We hebben de verschillende soorten Instagram-advertenties verzameld en de juiste formaten op een rij gezet. Op die manier kun je er altijd voor zorgen dat je advertenties geschikt zijn voor het beoogde doel en dat het onwaarschijnlijk is dat ze om technische redenen door Instagram worden afgewezen.


Wat zijn de juiste Instagram-advertentieformaten?


Gratis tool voor het wijzigen van afbeeldingen voor sociale media

Probeer de GRATIS Social Media Image Resizer Tool om het formaat van uw afbeeldingen te wijzigen in de juiste formaten en formaten voor Instagram Ads.


Instagram maakt deel uit van de Facebook-familie van apps

Facebook kocht Instagram in 2012 voor $ 1 miljard. Sindsdien is Instagram een ​​integraal onderdeel van de groei van Facebook geworden. Dat bedrag van $ 1 miljard werd destijds door sommigen als belachelijk hoog beschouwd – Instagram had slechts 13 werknemers. Maar aangezien sommige analisten Instagram nu waarderen als een waarde van meer dan $ 1 miljard, beschouwt Facebook het nu waarschijnlijk als een koopje. Die voorspelling plaatst Instagram op ongeveer een vijfde van de totale marktkapitalisatie van Facebook.

Het duurde even voordat Facebook Instagram in zijn interne systemen integreerde. Maar nu hebben beide apps veel gemeen, samen met andere Facebook-apps zoals WhatsApp.

Vooral Facebook en Instagram delen één advertentienetwerk. Dit betekent dat wanneer u advertenties voor het netwerk maakt en wanneer u bij het deel van het advertentiecreatieproces komt waarin u wordt gevraagd waar u uw advertenties wilt weergeven, u kunt kiezen uit een reeks plaatsen, waaronder zowel de hoofdfeed van Instagram als Instagram-verhalen.

instagram advertentieformaten


Hoewel adverteren op Facebook en Instagram behoorlijk ingewikkeld kan zijn, komt het proces voor het maken van advertenties neer op zes essentiële stappen:

  1. Selecteer je doelgroep
  2. Bepaal waar u uw advertentie wilt weergeven
  3. Stel je budget in
  4. Kies een formaat
  5. Plaats je bestelling
  6. Uw advertentie meten en beheren

Stap 4 is een kritieke fase. U kunt uw advertentiecreatie beginnen met een goed idee van hoe u wilt dat uw advertentie eruitziet. Anders moet u een aantal beslissingen nemen over hoe u precies wilt dat uw advertenties eruitzien. Eén ding is echter duidelijk. Welke advertentieformaten en -indelingen u ook kiest, u wilt dat uw advertenties er op hun best uitzien. U wilt geen afbeeldingen gebruiken die de verkeerde vorm of resolutie hebben of zonder pardon moeten worden gemanipuleerd door Facebook/Instagram om in uw toegewezen ruimte te passen.

instagram advertentieformaten 2021


Hoewel er nogal wat advertentietypes beschikbaar zijn voor zowel Facebook als Instagram, is niet elk Facebook-advertentieformaat geschikt voor Instagram.


Instagram-advertenties met één afbeelding

Instagram-beeldadvertenties zijn het brood en boter van Instagram-advertenties. Een enkele Instagram-afbeelding neemt het volledige scherm van een Instagram-gebruiker in beslag, dus je hoeft niet te concurreren met de status van iedereen die de aandacht trekt – totdat de gebruiker in ieder geval naar het volgende bericht scrolt.

Hoewel Instagram begon met alleen vierkante afbeeldingen, kun je nu ook advertenties maken met zowel verticale als horizontale afbeeldingen.

Je zult moeten bedenken welk beeldformaat het beste bij je foto past. Landschapsafbeeldingen zijn breder dan vierkante of verticale afbeeldingen en kunnen ideaal zijn voor een horizontale afbeelding zoals, zoals de naam al doet vermoeden, een landschap. Vierkante foto’s zijn smaller dan liggende foto’s, maar ze nemen meer verticale ruimte in beslag, waardoor ze ideaal zijn voor veel portretten. U moet er alleen voor zorgen dat het vierkante formaat uw afbeeldingen niet te ernstig bijsnijdt.

Uiteraard is het verticale beeldformaat uitstekend geschikt voor het weergeven van portretfoto’s. Ze kunnen behoorlijk wat onroerend goed op een telefoon in beslag nemen, waardoor uw advertentie er bijna volledig scherm uitziet.

Je kunt ook advertenties kopen om op Instagram Explore te gaan. De beeldspecificaties hiervoor zijn hetzelfde als voor advertenties in de Instagram-feed.

Specificaties:

  • Bestandstype: .jpg of .png
  • Maximale bestandsgrootte: 30 MB
  • Afbeeldingsgrootte: Instagram raadt aan om de afbeelding met de hoogste resolutie te uploaden die voldoet aan de verhoudingsvereisten (horizontaal, vierkant of verticaal). Geen minimale resolutie
  • Minimale afbeeldingsbreedte: 500 pixels
  • Minimale beeldverhouding: 400×500
  • Maximale beeldverhouding: 191×100
  • Hoogte-breedteverhouding tolerantie: 0.01
  • Tekstlimiet: er worden twee rijen tekst weergegeven

Instagram-videoadvertenties

Videoadvertenties worden steeds populairder op Instagram naarmate de capaciteit van telefoons toeneemt en de internetsnelheden toenemen. Net als bij stilstaande beelden kunt u liggende, vierkante of verticale video’s maken. Nogmaals, het is raadzaam om het formaat te selecteren dat het beste past bij het onderwerp van je video. Hoewel je misschien niet zo bekend bent met verticale video’s, worden ze steeds populairder, waarbij de meeste mensen hun telefoon gebruiken om hun Instagram-video’s te bekijken. Ze zijn het standaardformaat voor de IGTV van Instagram.

Je kunt ook advertenties kopen om op Instagram Explore te gaan. De videospecificaties hiervoor zijn hetzelfde als voor advertenties in de Instagram-feed.

Specificaties:

  • Videoformaten: .mp4 of .mov – aanbevolen, veel acceptabeler
  • Aanbevolen resolutie: upload de video met de hoogste resolutie die beschikbaar is en die voldoet aan de limieten voor bestandsgrootte en verhouding
  • Bronverhouding: 1,91:1 tot 4:5 (horizontaal 16:9, vierkant 1:1, verticaal 4:5)
  • Minimale videodimensie: 500 pixels
  • Maximale videobestandsgrootte: 30 MB
  • Videobijschriften: optioneel
  • Videoverhouding: 400×500, max. 191×100
  • Videoduur: 1 tot 120 seconden
  • Tekstlimiet: er worden twee rijen tekst weergegeven
  • Videominiatuurafbeeldingen die uit meer dan 20% tekst bestaan, kunnen minder worden weergegeven

Instagram-carrouseladvertenties

Met carrouseladvertenties kunt u maximaal tien afbeeldingen of video’s in uw advertentie gebruiken. Deze kunnen met name handig zijn wanneer u probeert te adverteren voor meer dan één product, of als u foto’s van uw product vanuit verschillende hoeken wilt toevoegen. Elke kaart kan zijn eigen link hebben.

De gemakkelijkste manier om een ​​carrouseladvertentie te herkennen, is dat u een reeks kleine stippen onder de zichtbare afbeelding ziet. Dit geeft aan dat er nog meer afbeeldingen zijn die u kunt zien.

Specificaties:

  • Aantal kaarten: 2 (minimum) tot 10 (maximum)
  • Bestandstype: jpg of png (afbeelding) of .mp4 of .mov (video – aanbevolen, veel acceptabeler)
  • Maximale videobestandsgrootte: 4GB
  • Videoduur: maximaal 60 seconden
  • Aanbevolen beeldresolutie: minimaal 1080 x 1080
  • Carrouselverhouding: 1:1
  • Tekstlimiet: er worden twee rijen tekst weergegeven
  • Kop: er wordt één rij tekst weergegeven
  • Afbeeldingen die uit meer dan 20% tekst bestaan, kunnen minder worden bezorgd

Carrouseladvertenties voor Instagramverhalen

Instagram biedt nu twee soorten carrouseladvertenties binnen stories. Native Stories Carousel geeft automatisch maximaal 3 kaarten weer met advertentiemateriaal op volledig scherm en kan alleen worden gekocht als een zelfstandige Instagram Stories-plaatsing. Uitbreidbare verhalencarrousel geeft automatisch 1, 2 of 3 kaarten weer, maar geeft mensen de mogelijkheid om op ‘Keep Watching’ te tikken om de resterende kaarten te zien voor een totaal van 10 kaarten.

Specificaties – Native Stories Carrousel

  • Minimum aantal kaarten: 2
  • Maximaal aantal kaarten: 3
  • Verhouding: 9:16
  • Aanbevolen resolutie: 1080×1920
  • Maximale videoduur in seconden voor carrouselvideo’s: 15

Specificaties – Uitbreidbare Stories-carrousel

  • Maximaal aantal kaarten: 10
  • Verhouding: hetzelfde als de nieuwsfeed
  • Afbeeldingen die uit meer dan 20% tekst bestaan, kunnen minder worden bezorgd
  • Maximale videoduur in seconden voor gevraagde carrouselvideo’s: 60

Instagram-diavoorstellingsadvertenties

U kunt een Slideshow-advertentie maken die een selectie van afbeeldingen en/of video’s gebruikt, met daarbovenop een muzikale soundtrack. Zorg ervoor dat als u muziek in uw advertentie gebruikt, u over alle wettelijke rechten beschikt die nodig zijn om een ​​nummer in de advertentie te gebruiken, door het nummer in licentie te geven of door de wettelijke rechten op het nummer te bezitten. Je gebruikt maximaal 10 afbeeldingen om een ​​looping video te maken.

Specificaties:

  • Bestandstype: jpg of png voor afbeeldingen; wav, mp3, m4a, flac en ogc voor geluidsbestanden
  • Minimale afbeeldingsbreedte: 600 x 600 pixels, max. 1080 x 1080 – alle afbeeldingen of video’s die u gebruikt die niet vierkant zijn, worden bijgesneden om aan dat formaat te voldoen
  • Tekstlimiet: er worden twee rijen tekst weergegeven
  • Beeldduur: tot 50 seconden / afbeelding

Instagram Verhalen Beeldadvertenties

Instagram Stories is hard op weg de ster van Instagram te worden, dus het was onvermijdelijk dat Instagram uiteindelijk advertenties voor dat formaat zou goedkeuren. Misschien wel het grootste voordeel van Instagram Stories-advertenties is dat je dezelfde functie kunt gebruiken die beschikbaar is voor normale Instagram Stories, inclusief stickers, GIFS en filters. U heeft ook het enorme voordeel dat u een klikbare veeglink in uw advertentie opneemt.

Deze verschijnen als verticale advertenties op volledig scherm tussen Instagram-gebruikersverhalen. Fotoverhalen zijn vijf seconden zichtbaar of totdat de gebruiker uit het verhaal veegt.

Instagram raadt aan om ongeveer 14% (250 pixels) van de boven- en onderkant van de afbeelding vrij te laten van tekst en logo’s om te voorkomen dat deze belangrijke elementen worden bedekt met het profielpictogram of de oproep tot actie.

Specificaties:

  • Gebruik: jpg, png
  • Maximale bestandsgrootte: 30 MB
  • Aanbevolen afbeeldingsgrootte: 1080 x 1920 pixels
  • Afbeeldingen die uit meer dan 20% tekst bestaan, kunnen minder worden bezorgd

Videoadvertenties voor Instagramverhalen

Instagram Stories-videoadvertenties bevatten alle voordelen van Instagram Stories-beeldadvertenties, gecombineerd met de aandacht van videoadvertenties. U kunt ook geluid in deze advertenties opnemen, aangezien uit onderzoek blijkt dat veel mensen deze advertenties bekijken terwijl het geluid is ingeschakeld. Verticale advertenties op volledig scherm verschijnen tussen de verhalen van Instagram-gebruikers en mensen kunnen tot 120 seconden actie ondernemen om te kijken.

Net als bij beeldadvertenties op Instagram Stories, raadt Instagram aan om ongeveer 14% (250 pixels) van de boven- en onderkant van de afbeelding vrij te laten van tekst en logo’s om te voorkomen dat deze belangrijke elementen worden bedekt met het profielpictogram of de oproep tot actie.

Bron: business.instagram.com

Specificaties:

  • Gebruik: mp4, mov
  • Maximale bestandsgrootte: 4 GB
  • Aanbevolen afbeeldingsgrootte: 1080 x 1920 pixels
  • Resolutie: 720p
  • Bronrantsoen: 1.91:1 tot 4:5 (horizontaal 16:9, vierkant 1:1, verticaal 4:5)
  • Videoduur: 15 seconden

Veel Gestelde Vragen

Kunnen Instagram-advertenties 16 9 zijn?

Instagram-advertenties moeten een beeldverhouding van 9:16 hebben. Alle bestandsindelingen die voor Instagram-advertenties worden gebruikt, moeten JPG of PNG zijn. Alle afbeeldingsbestanden die voor Instagram-advertenties worden gebruikt, mogen maximaal 30 MB groot zijn.

Heeft Instagram de 20%-regel?

Instagram en Facebook houden zich aan de 20% tekstregel. Dat betekent dat Facebook of Instagram je advertentie zal afwijzen – of het bereik flink zal verkleinen – als je tekst op meer dan 20% van je afbeelding hebt staan. Op Instagram is de 20%-regel nog strenger. Het is belangrijk om te onthouden dat advertenties er niet uit mogen zien als echte advertenties.

Wat zijn de afbeeldingsformaten voor Instagram?

Afbeeldingen die naar Instagram worden geüpload, moeten 1080 pixels breed en 566 pixels tot 1350 pixels hoog zijn. De maximale resolutie die Instagram ondersteunt voor afbeeldingen is 1080 pixels breed. Instagram-advertenties kunnen ook afbeeldingen bevatten die niet alleen vierkant zijn. U kunt liggende afbeeldingen plaatsen in een beeldverhouding van 1,91 tot 1, even groot als een voorbeeldafbeelding van een Facebook-link.

Wat zijn de vereisten voor Instagram-advertenties?

De technische vereisten voor Instagram-advertenties zijn onder meer:
-JPG- of PNG-bestandstypen
-Een maximale bestandsgrootte van 30 MB
-Maximale beeldbreedte van 600 pixels
-Een beeldverhouding van minimaal 4:5 of maximaal 16:9
-60 seconden maximale videolengte

Uit hoeveel frames bestaat een Instagram-advertentie?

Een Instagram-advertentie moet 15 seconden duren. Je kunt niet drie video’s van 15 seconden aan elkaar rijgen om een ​​langere video van 45 seconden te maken.



Door admin

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.