do. sep 29th, 2022


Gebruik je Twitter-hashtags zo goed als je zou kunnen zijn? Twitter-hashtags bieden een buitengewone manier om verbindingen te leggen en een publiek op het platform op te bouwen. Je zou de meest diepgaande en boeiende parels van wijsheid kunnen tweeten, maar als je niet de juiste hashtags gebruikt, krijg je misschien niet de betrokkenheid waar je op hoopte. In dit artikel gaan we alles delen wat je moet weten over wat Twitter-hashtags zijn, waarom je ze zou moeten gebruiken, wat het betekent als een hashtag trending is en hoe je Twitter-hashtags kunt gebruiken om je merk op te bouwen.


Hoe u de beste Twitter-hashtags kunt vinden en gebruiken:


Wat zijn Twitter-hashtags?

EEN hekje is een woord of zin (zonder spaties) voorafgegaan door een hekje of hekje (#). Ze helpen gebruikers op een social media platform om content te vinden over een specifiek onderwerp. Als je inhoud wilt zien over influencer marketing, u zoekt bijvoorbeeld naar ‘#InfluencerMarketing’. Hashtags begonnen in 2007 op Twitter, maar hun gebruik is sindsdien verspreid naar andere sociale media platforms.

Om ervoor te zorgen dat uw hashtags toegankelijk zijn voor degenen die schermlezers gebruiken, moet u elk woord van uw hashtag met een hoofdletter schrijven. Dit is niet gebruikelijk, maar het kan ongelooflijk nuttig zijn voor mensen die afhankelijk zijn van schermlezers om inhoud te consumeren. Dit betekent alleen dat je de hashtag “#AccessibilityIsAwesome” zou gebruiken in plaats van “#accessibilityisawesome”.


Waarom Twitter-hashtags gebruiken?

Er zijn verschillende redenen waarom je hashtags op sociale media zou moeten gebruiken, vooral als je een influencer of marketeer bent. Laten we eens kijken naar vijf manieren waarop Twitter-hashtags gebruikers ten goede komen.

Word gevonden op Twitter

Hashtags maken uw inhoud gemakkelijk doorzoekbaar en groepeerbaar. Dit maakt het een stuk makkelijker voor je doelgroep (de mensen die zoeken) om uw inhoud te vinden. Twitter-gebruikers zijn goed thuis in hashtags en klikken regelmatig op hashtags die ze op het platform zien om erachter te komen welke andere inhoud over het onderwerp beschikbaar is. Als u ervoor wilt zorgen dat de juiste mensen uw inhoud zien, kunt u dit met Twitter-hashtags mogelijk maken.

Onderzoek

Omdat ze doorzoekbaar en klikbaar zijn, zijn hashtags geweldige bronnen voor onderzoek. Hoewel je kunt zoeken op een zin in plaats van op een hashtag, hebben we geconstateerd dat de inhoud meestal meer ‘on topic’ is als er een hashtag met de zin aanwezig is.

Mensen samenbrengen

Twitter-hashtags kunnen u ook helpen een community op het platform op te bouwen. Mensen kunnen deelnemen door hun eigen inhoud te delen met dezelfde hashtag, waardoor stemmen bij elkaar komen.

Humor toevoegen

Hashtags kunnen ook worden gebruikt als “inside” grappen of punchlines om u te helpen pronken met uw persoonlijkheid van het merk. Wendy’s heeft hier geen probleem mee. Hier is een voorbeeld van hun Twitter-account:

CTR verbeteren

Twitter-hashtags kunnen ook uw klikfrequenties. Tweets met hashtags krijgen zelfs twee keer zoveel betrokkenheid als tweets zonder (Buddy Media).


Wat is een trending hashtag op Twitter (en hoe je ze kunt vinden)?

Nu je een beter begrip hebt van Twitter-hashtags en waarom ze ertoe doen, laten we het hebben over trending hashtags en hoe je de beste Twitter-hashtags vindt voor uw behoeften.

Trending hashtags zijn hashtags die viraal zijn gegaan. Misschien is er iets groots gebeurd in de popcultuur (wanneer een icoon sterft, zul je tonnen #RIPWhoever-type tweets zien) of iets nieuwswaardigs buiten de popcultuur of… misschien is iets gewoon populair geworden om een ​​nu waarneembare reden. Het gebeurt.

Als u Twitter opent vanaf uw computer, vindt u trending hashtags aan de rechterkant van het scherm onder de kop ‘Wat gebeurt er’.

Ga voor meer trending hashtags op Twitter naar de Ontdekken tabblad. Je ziet dan verschillende kopjes, zoals Voor jou, COVID-19, Trending, Nieuws, Sport en Entertainment. Klik op Trending. De trending hashtags die je ziet zijn grotendeels gepersonaliseerd, dus wat je ziet in je trending hashtags kan verschillen van wat je vriend ziet.

Afgezien van “Wat gebeurt er” en het tabblad Ontdekken, kun je trending hashtags op Twitter vinden met behulp van apps van derden zoals Hashtags.org, Hashtagify.me, Trendsmap en anderen. Of ontdek hoe te gebruiken Geavanceerd zoeken op Twitter om trending hashtags te vinden.


Hoe Twitter-hashtags te gebruiken

Twitter-hashtags zijn heel gemakkelijk te gebruiken. Je voegt letterlijk gewoon een hekje toe voor een woord of zin en je bent klaar. Maar ze effectief gebruiken voor uw merk kan een beetje lastiger zijn. Niet moeilijk, er zijn slechts een paar dingen die u moet overwegen voordat u hashtags gaat gebruiken. Om het meeste uit Twitter-hashtags te halen, moet je de hashtags kiezen die het verschil gaan maken voor jou en je merk in plaats van hashtags te gebruiken alleen omdat ze trending zijn.

Voordat we ingaan op de manieren waarop je hashtags op Twitter zou moeten gebruiken, laten we eerst enkele richtlijnen bespreken voor het gebruik ervan.

  • Maak uw hashtags gedenkwaardig en gemakkelijk te spellen
  • Gebruik slechts één of twee relevante hashtags per tweet
  • Onderzoek om ervoor te zorgen dat je bestaande hashtags op de juiste manier gebruikt
  • Neem geen hashtag over die al populair is voor een ander gebruik
  • Gebruik hashtags die organisch in je tweet passen
  • Laat gebruikers weten hoe ze je hashtag moeten gebruiken (en geef ze een reden om dat te doen)
  • Zet de eerste letter van elk woord in een hoofdletter om de toegankelijkheid te verbeteren
  • Gebruik geen CAPS LOCK (tenzij de hashtag een acroniem is)
  • Gebruik influencers om je te helpen zichtbaarheid te krijgen voor je hashtag

Trefwoorden

Als je al bekend bent met SEO, heb je waarschijnlijk gemerkt dat hashtags in feite trefwoorden zijn. Als zodanig volgen ze meestal dezelfde richtlijnen als zoekwoorden die u zou gebruiken in de inhoud die u elders maakt (YouTube, uw blog, enz.). Een goede vuistregel is om hashtags te kiezen die relevant zijn voor wat je tweet en voor je merk. Dit betekent niet dat je niet op trending hashtags kunt springen, maar je zult zeker op de hoogte willen zijn van de context van de hashtags waarop je springt.


Evenementen

Als je een evenement promoot, maak er dan een hashtag van! Zelfs als uw evenement niet zo groot is als de Oscars of Grammy’s, helpt het toch diegenen die geïnteresseerd zijn in uw evenement informatie over het evenement te vinden en in contact te komen met anderen die geïnteresseerd zijn in het evenement. Je kunt zelfs de hashtag gebruiken terwijl je evenement plaatsvindt, en bezoekers aanmoedigen om het evenement live te tweeten om niet alleen de ideeën te delen die uit je evenement komen, maar ook om een ​​beetje FOMO (“fear of missing out”) te inspireren in degenen die niet aanwezig zijn.

Naast evenementen zijn er andere op tijd gebaseerde of gelegenheidsspecifieke manieren om hashtags te gebruiken. In feite heeft elke dag van de week zijn eigen veelgebruikte hashtag:

  • #MotivatieMaandag
  • #TransformatieDinsdag
  • #wijsheidwoensdag
  • #ThrowbackThursday
  • #FeelGoodFriday
  • #ShoutoutSaturday
  • #Zondag Fundag

En dat is nog maar het begin. Elke dag van de week heeft minstens 20 hashtags die veel liefde krijgen. Het mooie van dit soort hashtags is dat je kunt plannen en plan uw sociale media-inhoud van te voren.


branding

Twitter-hashtags zijn geweldig voor branding. Het is letterlijk net zo eenvoudig als het plaatsen van een hashtag voor uw merknaam of productnaam. Je kan zelfs maak merkgebonden hashtag-campagnes verzamelen door gebruikers gegenereerde inhoud om de naamsbekendheid te vergroten, sociaal bewijs te genereren en de zichtbaarheid van uw merk te vergroten. Voordat u een merk-hashtag maakt en gebruikt, moet u er echter zeker van zijn dat niemand anders deze al gebruikt. Als er maar een paar tweets zijn met de hashtag, ga je gang en neem het over. Als er echter honderden of duizenden tweets zijn die die hashtag gebruiken, kun je misschien beter iets anders kiezen (tenzij je denkt dat je genoeg aantrekkingskracht hebt om het te stelen).


Locaties

Bedrijven met een aanwezigheid op een specifieke locatie moeten zeker locatiespecifieke hashtags gaan gebruiken. Ze zijn een uitstekende manier om uw lokale publiek geïnteresseerd en enthousiast te maken om met u in contact te komen op sociale media – en meer betrokkenheid betekent meer bekendheid. Zelfs als je een bedrijf bent dat geen vaste locatie heeft, kun je nog steeds specifieke locaties targeten met hashtags als je een evenement in een specifiek gebied organiseert of een marketingcampagne voert die locatiespecifiek is.


Chats

Hashtags kunnen ook worden gebruikt om chatgebeurtenissen op Twitter te creëren. Er zijn verschillende terugkerende Twitter-chats zoals #BlogElevated en #SmallBizChat waaraan iedereen kan meedoen, gewoon door de hashtag te gebruiken. Twitter-chats zijn een geweldige manier om krijg meer Twitter-volgers en bouw je community op het platform.


Vakantie

Feestdagen zijn een andere manier om Twitter-hashtags effectief te gebruiken. Er zijn de grote dingen zoals #Christmas, #Holi en #Ramadan, maar er komt ook geen einde aan gekke feestdagen om gebruik van te maken, zoals #WorkNakedDay of #TalkLikeYodaDay. Natuurlijk, als je die gekke, gewoon-voor-de-leuke feestdagen gaat gebruiken, is het het beste als ze gerelateerd zijn aan je merk. Vaatwasmiddel merk Cascade wil misschien inhoud creëren rond #NoDirtyDishesDay op 18 mei bijvoorbeeld.


Trends

We hebben het al gehad over trending hashtags, maar wat we niet hebben besproken, is hoe je trending hashtags kunt gebruiken voor marketing. Ten eerste is het belangrijk om te weten dat je niet hoeft mee te doen aan elke trending hashtag en dat ook niet hoeft te proberen. Net als bij het vullen van zoekwoorden, als je constant wordt weergegeven in trending hashtags met niet-gerelateerde inhoud, zullen mensen je merk niet meer vertrouwen en je als spam beschouwen.

Om nog eens te zien hoe dit goed wordt gedaan door een merk, wenden we ons tot Wendy’s. Op het hoogtepunt van de Animal Crossing: New Horizons-rage in maart 2020, omarmde Wendy’s de game en gebruikte de hashtag #ACNH om hun inval in de populaire game te delen:

Het marketingteam van Wendy’s lette goed op en was in staat te profiteren van de ‘niet-vind-een-Nintendo-Switch-overal’ onmiddellijkheid om zichzelf te plaatsen in het gesprek dat gaande was. Ze gingen zelfs zo ver om streamen op Twitch.

Je kunt ook op trending hashtags springen die iets minder intimiderend zijn door gebruik te maken van die dagelijkse hashtags die we eerder hebben besproken. Gebruik #ThrowbackThursday om inhoud te delen die je eerder hebt gedeeld, maar die je nog steeds wilt benadrukken. Waarom deel je voor #TransformationTuesday niet een voor en na van een klant die je hebt helpen realiseren?


Oorzaken

Volgens een onderzoek uitgevoerd door Sprout Social vindt 70% van de consumenten dat merken moeten: een standpunt innemen over sociale kwesties. En veel merken gaan de uitdaging aan. Ben & Jerry’s heeft regelmatig sociale media en hashtags gebruikt om zich uit te spreken tegen verschillende sociale kwesties, met name raciale rechtvaardigheid. Hier is slechts een klein voorbeeld van hoe Ben & Jerry’s hashtags gebruikt om hun favoriete doelen te promoten:


Retweets

Retweet-hashtags worden gebruikt om tweets te promoten en hen aan te moedigen te worden geretweet door zogenaamde ‘retweet-accounts’. EEN retweeten is gewoon een herposting van een tweet. Wanneer je een tweet retweet, wordt deze gedeeld met al je volgers. Je kunt zowel je eigen tweets als tweets van anderen retweeten. Soms plaatsen Twitter-gebruikers “RT” aan het begin van een tweet om hun volgers te laten weten dat de tweet van iemand anders is, maar dat is niet echt nodig omdat Twitter al noteert wanneer een tweet is geretweet.

Een retweet-account is een account dat interessante tweets over een bepaald onderwerp oppikt en die tweets vervolgens retweet. Veel mensen volgen retweet-accounts omdat ze geïnteresseerd zijn in het onderwerp, maar liever hebben dat het voor hen wordt samengesteld dan zelf door de hashtags en accounts te zoeken. Om je tweets op de radar van een retweet-account te krijgen, moet je ofwel het retweet-account in de tweet taggen of hun aanbevolen hashtag gebruiken om je inhoud zichtbaar te maken en mogelijk te retweeten.


Algemeen belang

Zelfs als je berichten plaatst over brede onderwerpen zoals #Marketing, #eCommerce of #B2B, is het nog steeds belangrijk om hashtags in je berichten op te nemen. Zoals we al zeiden, zullen hashtags geïnteresseerde partijen helpen uw inhoud te vinden, uw bereik te vergroten en de naamsbekendheid te vergroten.


Voeg (de juiste) Twitter-hashtags toe aan uw marketingstrategie

Wanneer u Twitter-hashtags op de juiste manier gebruikt, kunt u effectief een gemeenschap van gelijkgestemde, betrokken mensen opbouwen. Met behulp van de Twitter-hashtagtips die we hier hebben opgenomen, bent u goed op weg om uw merkherkenning te vergroten. Bekijk enkele van uw concurrenten om te zien wat ze op Twitter doen. Doe het dan beter.

Door admin

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.