wo. jun 29th, 2022


Is uw e-mailmarketing zo effectief als u wilt? Een van de eerste dingen die u moet doen als u niet het gewenste rendement op uw investering in e-mailmarketing krijgt, is uw open tarieven controleren. Open tarieven zijn een goede indicator van hoe betrokken uw e-mailabonnees zijn bij uw inhoud en uw merk. Een lage open rate kan betekenen dat uw segmenten niet beschikbaar zijn, dat u de verkeerde mensen bereikt of dat uw inhoud ontbreekt. Maar wat is een goede e-mail open rate voor uw branche? En, misschien wel het allerbelangrijkste, hoe kun je lage open tarieven voor e-mail oplossen? Hier beantwoorden we al uw vragen over de gemiddelde openingspercentages van e-mails per branche in 2021, waarom de openingspercentages zo belangrijk zijn en hoe u die van u kunt oplossen als ze laag zijn. Laten we beginnen!


Jaar na jaar worden er veel woorden gemorst over hoe “dood” e-mailmarketing is. En jaar na jaar bewijst e-mailmarketing dat het nog steeds een van de sterkste marketingkanalen is. Ernstig. Het heeft een 3800%-4400% rendement op investering (afhankelijk van de studie). Dat betekent dat voor elke $ 1 die je uitgeeft aan e-mailmarketing, je het potentieel hebt om $ 38- $ 44 terug te krijgen! Natuurlijk, het is een van de oudste digitale marketingkanalen, maar het feit dat e-mail na al die jaren nog steeds populair is, getuigt van de effectiviteit ervan.

Het zou geen verrassing moeten zijn dat e-mailmarketing zo krachtig is. Per slot van rekening gebruiken meer dan 4 miljard mensen wereldwijd e-mail (The Radicati Group) – bijna 52% van de gehele wereldbevolking. En maar liefst 61% van die e-mailgebruikers zegt wekelijks promotionele e-mails te ontvangen (Marketing Sherpa). Wat dat voor jou betekent, is dat email reclame is waarschijnlijk belangrijk voor uw merk. Als je dat nog niet bent, zou je het moeten gebruiken. Als u al e-mailmarketing gebruikt, moet u uw benchmarks voor e-mailmarketing bijhouden om ervoor te zorgen dat u het meeste uit uw investering haalt.


E-mailmarketingbenchmarks

E-mailmarketing benchmarks zijn hoe u de prestaties van uw e-mailmarketingcampagnes bijhoudt. Hoewel we ons hier concentreren op de openingspercentages van e-mail, zijn er verschillende benchmarks en statistieken die belangrijk zijn om te volgen. Door uw benchmarks bij te houden en te meten, kunt u sterkere strategieën ontwikkelen, zodat u uw bedrijf jaar na jaar kunt blijven groeien.


Wat is een open tarief?

Een open rate is een term die wordt gebruikt om het percentage e-mailontvangers te beschrijven dat een e-mail heeft geopend na ontvangst. Het is een vrij eenvoudig concept voor iets dat e-mailmarketeers zoveel informatie kan geven over de effectiviteit van hun e-mailmarketingcampagnes of de levensvatbaarheid van hun e-mailmarketinglijst. U kunt als volgt uw e-mailopenpercentage berekenen:


Uw e-mailmarketingserviceprovider zou u gedetailleerde informatie moeten kunnen geven over uw e-mailopenpercentages, tot en met e-mailmarketingstatistieken voor individuele abonnees op uw lijst. Open tarieven zijn een geweldige manier om de mensen op uw lijst te vinden die niet betrokken zijn bij uw inhoud, zodat u ze kunt targeten met een winback-campagne (soms een herbetrokkenheidscampagne) met als doel de inactieve en niet-betrokken abonnees van uw lijst te verwijderen. We raden aan om uw e-maillijst minimaal één keer per jaar op te schonen.


Wat is een goede e-mail open rate?

Een goed openingspercentage voor e-mail is er een die voldoet aan het gemiddelde in alle sectoren – ongeveer 17%. Dat gezegd hebbende, hebben verschillende industrieën verschillende gemiddelde open tarieven. De beste manier om een ​​goed e-mailopenpercentage voor uw bedrijf te bepalen, is door uw werkelijke openpercentages voor een volledig kwartaal bij te houden en hiervan het gemiddelde te nemen. Dat geeft u een benchmark waaraan u uw open tarieven in de loop van de tijd kunt meten om ervoor te zorgen dat ze blijven verbeteren.


Waarom zijn open tarieven belangrijk?


Je open rate kan je een aantal dingen vertellen over een specifieke e-mail of e-mailmarketingcampagne:

  • Als je e-mail in de inbox terecht is gekomen en niet verstrikt raakt in steeds krachtigere spamfilters
  • Als je het juiste segment van je doelgroep target
  • Als uw onderwerpregel overtuigend genoeg was om mensen ertoe te brengen de e-mail te openen
  • Als je preheader-tekst boeiend was

We hoeven u niet te vertellen dat als niemand uw e-mails opent, u geen hoog rendement op uw investering in e-mailmarketing zult krijgen. Dat heeft een rimpeleffect: als niemand uw e-mails opent, klikken ze niet door naar uw bestemmings- of verkooppagina’s, en als ze dat niet doen, maakt u geen verkopen. Als je lage open rates hebt, zijn dit de dingen die je kunt testen.


Gemiddelde e-mailopenpercentages per branche – benchmarks voor 2021


Dus, wat zijn de gemiddelde openingspercentages van e-mails per branche? In deze sectie gaan we details delen van het onderzoek van Constant Contact in maart 2021. Zoals u zult zien, genieten religieuze organisaties met 29,42% van de hoogste e-mailopenpercentages, waarbij e-mails in het basis- en secundair onderwijs op de tweede plaats komen met 28,44% en overheidsinstanties en -diensten de top drie completeren met 28,22%. Gezien het feit dat 2020 vol onzekerheid was, is het niet echt verrassend dat deze drie industrieën toenamen zagen ten opzichte van eerder gerapporteerde cijfers.

Aan de andere kant zijn de onderste drie sectoren voor het openen van e-mails: advies en training (11,38%), detailhandel (11,04%), en het sluiten ervan met autoservices die een openingspercentage voor e-mail van slechts 9,72% behalen.

  • Alle bedrijfstakken—Algemeen gemiddelde: 16,97%
  • Accommodaties (bijv. hotel, herberg, B&B, campings): 17,29%
  • Boekhoudster: 16,94%
  • Dierendiensten: 21,23%
  • Kunst, cultuur, amusement (bijv. galerieën, musea, muzikanten, theater, film, ambachten): 17,79%
  • Automobieldiensten: 9,72%
  • Kinderopvang: 22,99%
  • Burgerlijk/sociaal lidmaatschap (bijv. verenigingen, kamers, clubs): 12,63%
  • Consultant, training (bijv. marketing, management): 11,38%
  • Onderwijs – Basis/Secundair (bijv. basis-, middelbare en middelbare scholen): 28,44%
  • Onderwijs – Hoger onderwijs (bijv. hogescholen, universiteiten, handelsscholen): 19,55%
  • Financieel adviseur: 12.26%
  • Fitnesscentrum, Sport, Recreatie (bijv. yogastudio, bowlingbaan, sportschool): 17,48%
  • Fitness/voedingsdiensten (bijv. personal trainer, wellnesscoach): 12,73%
  • Overheidsinstelling of -diensten: 28,22%
  • Gezondheids- en sociale diensten (bijv. ziekenhuis, ouderenzorg, adoptiediensten): 21,84%
  • Gezondheidsprofessional (bijv. arts, tandarts, chiropractor): 16,60%
  • Home & Building Services (bijv. bouw, HVAC, landschapsarchitectuur, ontwerp): 19,59%
  • Verzekering: 16,69%
  • Juridische diensten: 17,80%
  • Productie en distributie: 14,29%
  • Marketing, reclame, public relations: 12,40%
  • Overig: 12,13%
  • Non-profit: 21,62%
  • Persoonlijke diensten (bijv. stomerij, fotografie, huishouding): 16,70%
  • Professionele diensten: 14,30%
  • Publiceren: 15,51%
  • Vastgoed: 13,42%
  • Religieuze organisatie: 29,42%
  • Restaurant, Bar, Café, Traiteur: 14,71%
  • Detailhandel (bijv. baksteen en mortel, online): 11,04%
  • Salon, Spa, Kapper (bijv. nagels, zonnebank): 14,26%
  • Technologie (bijv. webontwikkelaar): 12,44%
  • Vervoer: 13,97%
  • Reizen en toerisme (bijv. limousinechauffeur, gids, reserveringen): 15,02%

Het verschil tussen B2B- en B2C-e-mails

Er is een klein verschil in het aantal openstaande e-mails tussen B2B- en B2C-sectoren. Volgens het 2019 Email Benchmarking Report van de Data & Marketing Association hebben B2C-e-mails gemiddeld een open rate van 21,9%. B2B-e-mails krijgen een lagere open rate van 20,8%.

Tarieven voor het openen van e-mail zijn afhankelijk van het type e-mail

Het e-mailtype heeft ook een impact op de open rates. Volgens rapporten van Experian, welkomstmails hebben een verbluffend openpercentage van 57,8% en transactionele e-mails zijn zelfs nog hoger, gemiddeld tussen 80-85% (Mailgun). Dit is belangrijk om op te merken, omdat veel merken belangrijke marketingkansen mislopen door geen gebruik te maken van transactie- en welkomstmails.


Uw e-mailopenpercentages verbeteren


Als je lage openingspercentages voor e-mail hebt, zijn er een paar dingen die je kunt doen om deze te verbeteren. Het beste gedeelte? Dit heeft ook effect op andere aspecten van uw marketingcampagnes. Laten we eens kijken naar enkele tips die u kunt gebruiken om open tarieven voor e-mail verbeterenongeacht uw branche.

Maak boeiende onderwerpregels

Uw onderwerpregel speelt een enorme rol bij het verkrijgen van e-mailontvangers om uw e-mails te openen. Onderwerpregels moeten de aandacht van lezers trekken en hen verleiden om op uw e-mail te klikken. Dit betekent meestal het gebruik van onderwerpregels die nieuwsgierigheid opwekken of emotie oproepen. Hier zijn een paar snelle tips om het verbeteren van je onderwerpregels:

  • Hou het kort
  • Emoji opnemen
  • Gebruik personalisatie
  • Nummers toevoegen
  • A/B-test

Pre-headertekst is 3-140 tekens die op sommige e-mailclients onder de onderwerpregel verschijnen. Sommige laten ze helemaal niet zien, dus zorg ervoor dat je onderwerpregel en e-mail werkt ook net zo goed zonder hen. Omdat ze zo kort zijn, wil je je pre-headertekst beginnen met de meest interessante informatie. Hier zijn enkele tips om boeiende pre-headertekst te maken:

  • Maak het uniek (herhaal niet alleen het onderwerp)
  • Wek nieuwsgierigheid op in plaats van samen te vatten wat er in de e-mail staat
  • Een oproep tot actie toevoegen

Verbeter uw leverbaarheid

E-mail deliverability is super belangrijk voor alle e-mailmarketeers. Hoge afleverbaarheid betekent dat uw e-mails eerder in de inbox van uw ontvangers terechtkomen in plaats van te worden gedegradeerd tot spam of terug te stuiteren. Hier zijn enkele dingen die u kunt doen om ervoor te zorgen dat uw e-mails in de inbox terechtkomen:

  • Houd je e-maillijst schoon
  • Gebruik de juiste spelling en grammatica
  • Zorg ervoor dat u voldoet aan de regelgeving voor e-mailmarketing, zoals de CAN-SPAM-wet en de AVG

Waardevolle inhoud opnemen

Als het enige dat u ooit met uw e-mails doet, is proberen te verkopen aan uw abonnees, zullen ze uiteindelijk stoppen met het openen van uw e-mails. Daarom is het zo belangrijk om een ​​mix van e-mailtypes op te nemen in uw e-mailmarketingstrategie en voeg inhoud toe die educatief, vermakelijk en boeiend is voor uw abonnees. Hoe waardevoller uw e-mails zijn voor uw lezers, hoe groter de kans dat ze uw e-mails openen.

Maak mobiel-eerste e-mails

Volgens Constant Contact zijn mobiele apparaten goed voor 60% van de e-mail die wordt geopend vanaf 2020. Dat is een enorm deel van de ontvangers die je misloopt als je e-mails niet op zijn minst mobielvriendelijk zijn. Ga als volgt te werk om ervoor te zorgen dat uw e-mails goed werken voor gebruikers van mobiele e-mail:

  • Gebruik een enkele kolom Email sjabloon
  • Houd het ontwerp en de inhoud kort, krachtig en beknopt
  • Gebruik lettertypen die geschikt zijn voor de grootte en die gemakkelijk te lezen zijn
  • Minder afbeeldingen maken
  • Gebruik een enkele call-to-action

Personaliseer uw e-mails

Personalisatie is al jaren een trend in e-mailmarketing, en terecht: ongeveer 88% van de marketeers in de Verenigde Staten ziet een meetbare verbetering in campagneprestaties dankzij personalisatie (Instapage). Hier zijn enkele manieren waarop u de personalisatie kunt verhogen en de openingspercentages van uw e-mail kunt verbeteren:

  • Abonnees meteen segmenteren
  • Namen van abonnees gebruiken
  • Dynamische inhoud gebruiken
  • E-mails verzenden in de tijdzones van de ontvangers
  • Let op de e-mailgegevens die je hebt om erachter te komen welke e-mails resoneren

Afsluiten

E-mailmarketeers willen altijd weten hoe hun campagnes en individuele e-mails presteren en open rates zijn de eerste en meest voor de hand liggende indicatie dat uw marketingberichten resoneren met uw doelgroep. U kunt de openingspercentages voor e-mail per branche gebruiken om te zien hoe uw eigen e-mails presteren, maar we raden u ten zeerste aan om deze cijfers als doel te gebruiken en uw eigen e-mailmarketinggegevens te controleren om een ​​benchmark vast te stellen waartegen u uw prestaties kunt meten.

Door admin

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.