do. sep 29th, 2022


Diversiteit, rechtvaardigheid en inclusies (DEI) worden steeds belangrijker voor consumenten. Een onderzoeksrapport uitgevoerd door Adobe in 2019 onthulde dat voor 61% van de Amerikanen is diversiteit in marketing cruciaal. Niet alleen dat, 38% van de consumenten is meer geneigd om merken te vertrouwen die diversiteit effectief omarmen in hun advertenties.

Toch geeft reclame nog steeds niet precies weer hoe gemeenschappen er in werkelijkheid uitzien. Volgens een onderzoek van NewsCred is meer dan 90% van de marketeers van mening dat er nog meer kan worden gedaan met betrekking tot de manier waarop diversiteit wordt weergegeven in hun marketinginhoud.

De behoefte aan meer diversiteit, gelijkheid en inclusie in de marketingsector is al jaren een punt van zorg en gespreksonderwerp. Hoewel 2020 hopelijk het omslagpunt was met de Black Lives Matter-beweging die nieuwe aandacht trok en een sterkere drang creëerde om te stoppen met het bewijzen van lippendienst en echte verandering teweeg te brengen.

Met betrekking tot marketing zijn er veel manieren waarop u DEI kunt promoten. Of het nu simpelweg is om ervoor te zorgen dat uw e-mails toegankelijk zijn of een grootschaliger operatie om sociale onrechtvaardigheden zoals raciale ongelijkheid aan te pakken, het is van cruciaal belang dat merken de manier waarop ze op de markt brengen gaan veranderen.



Diversiteit, gelijkheid en inclusie in marketing: de manier waarop u op de markt brengt veranderen:


Wat is DEI?

Diversiteit, gelijkheid en inclusie (DEI) gaat over het creëren van een omgeving waarin iedereen zich uitgenodigd voelt en de mogelijkheid krijgt om bij te dragen en deel te nemen. Het vereist dat we erkennen hoe mensen verschillen. Deze verschillen kunnen geslacht, leeftijd, ras, seksuele geaardheid, sociaaleconomische status en bekwaamheid omvatten. Het betekent ook dat we ook de systemen moeten erkennen die verdeeldheid en onderdrukking hebben veroorzaakt en nieuwe moeten creëren die een gelijke deelname van iedereen mogelijk maken.


Waarom is DEI in marketing belangrijk?


De aankoopkeuzes van consumenten zijn steeds meer gebaseerd op de waarden die het merk uitdraagt. Uit het Consumer Culture Report van 5W Public Relations blijkt dat de overgrote meerderheid van de millennials (83%) vinden dat het cruciaal is dat de merken die ze steunen, in overeenstemming zijn met hun waarden. De oprichter en CEO van 5W Public Relations, Ronn Torossian, voegt eraan toe dat de marketing aanzienlijk gaat groeien. Uit hetzelfde onderzoek bleek dat meer dan 70% van de millennials meer zal betalen voor een product als ze weten dat een percentage van het geld aan een goed doel wordt gedoneerd.

Onderzoek uitgevoerd door Sprout Social weergalmde dit gevoel. Uit een van hun onderzoeken bleek dat: 70% van de consumenten vindt het belangrijk dat merken een standpunt innemen over politieke en maatschappelijke vraagstukken. Tweederde van de deelnemers gaf namelijk aan een actie te hebben ondernomen na het zien van een advertentie die volgens hen inclusief of divers was.

Deze statistieken maken duidelijk dat concentratie op DEI een van uw digitale marketingstrategieën voor 2021 en de komende jaren. Consumenten zullen merken die zij als onethische of passieve omstanders beschouwen, niet langer kunnen steunen.


Hoe ziet DEI eruit in marketing?


Terwijl het creëren van een gevoel van exclusiviteit is wat producten helpt om te verkopen, is het creëren van een cultuur van inclusiviteit wat je doelgroep helpt om contact te maken met je merk. Dus, hoe kunt u zien of uw merk en marketing DEI promoten?

Verna Myers, een katalysator voor culturele verandering, beïnvloeder en auteur, definieerde diversiteit en inclusie welsprekend als: “Diversiteit wordt uitgenodigd op het feest; inclusie wordt gevraagd om te dansen.” Diversiteit is dus eigenlijk de eerste stap. Het gaat erom ervoor te zorgen dat iedereen het gevoel heeft dat ze uitgenodigd zijn.

In marketing betekent dit dat uw inhoud (afbeeldingen, website, berichten, enz.) iedereen weerspiegelt en via verschillende media wordt gecommuniceerd om ervoor te zorgen dat “de uitnodiging” door iedereen wordt ontvangen. Als de meerderheid van uw afbeeldingen bijvoorbeeld slechts één raciale groep bevat, is er ruimte voor verbetering.

Dat gezegd hebbende, hebben sommige consumenten te maken met barrières. Hoewel ze worden vertegenwoordigd en gevraagd om bij te dragen, kan het zijn dat hun capaciteiten hen ervan weerhouden om deel te nemen en dit is waar gelijkheid in beeld komt.

In marketing betekent dit dat uw inhoud en communicatie moeten worden geoptimaliseerd voor mensen met een handicap. Dit bereik je bijvoorbeeld door je website te optimaliseren voor: spraaksgewijs zoekenzodat rechtvaardigheid de aandacht krijgt die het verdient.


Tips voor het omarmen van DEI in marketing

Hoewel het belangrijk is dat verandering op het hoogste niveau wordt geïnitieerd, heeft de marketingindustrie ook een belangrijke rol die zij kan spelen. Marketeers zijn immers goed thuis in het vertellen van verhalen en kunnen gesprekken aanmoedigen door de gedachten, overtuigingen en gevoelens van individuen, gemarginaliseerde gemeenschappen en culturen te delen. Hieronder volgen enkele praktische manieren om ervoor te zorgen dat DEI de aandacht krijgt die het nodig heeft.

Bouw een divers team

Om de subtiele nuances te begrijpen, is het essentieel dat u werkt met een divers team van marketeers, inclusief de klanten die deel uitmaken van uw doelgroep. Door meer mensen te hebben met een diep begrip van uw doelgroep, bent u beter toegerust om inhoud te creëren die verbindt in plaats van beledigend.


Geef prioriteit aan intimiteit met uw klanten en de lokale gemeenschap

Elke marketeer zou een sterke drang en bereidheid moeten hebben om meer interactie te hebben met zijn doelgroep in zijn natuurlijke omgeving. Of het nu door tijd, tools of training is, zorg ervoor dat iedereen die in uw marketingteam werkt, heeft wat hij/zij nodig heeft om het publiek dat ze van dichtbij dienen te leren kennen. U kunt uw werknemers bijvoorbeeld betaald verlof aanbieden, zodat zij maatschappelijk werk kunnen doen.

Customer intimacy hangt ook nauw samen met investeren in uw lokale gemeenschap. Hoewel het belangrijk is om uw klanten te leren kennen, moet u ook aandacht besteden aan de lokale gemeenschap. Alleen door uw begrip van de waarden, behoeften en problemen van uw doelgroep en lokale gemeenschap te vergroten, kunt u transformeren en een omgeving creëren die meer inclusief is.


Dompel jezelf onder in verschillende culturen

Als je meer wilt weten over verschillende levensstijlen en wereldbeelden, is de beste aanpak om je een tijdje onder te dompelen in verschillende culturen. Alleen door die extra stap te zetten, kun je de nuances begrijpen en de empathie ontwikkelen die nodig is om relevante inhoud te creëren.

Hoewel het voor u heel goed mogelijk is om inhoud voor een merk te maken als u geen lid bent van hun doelgroep, moet u ervoor zorgen dat u over voldoende culturele intelligentie beschikt over de doelgroep die u bedient. Met andere woorden, als je zeer relevante content wilt creëren, moet je je onderdompelen in de wereld van je doelgroep. Alleen zo begin je het standpunt en de problemen van je doelgroep te begrijpen. Pas als u uw potentiële klanten op een dieper niveau begrijpt, wordt u niet het slachtoffer van stereotypering, culturele ongevoeligheid en toondoofheid.


Voer de moeilijke gesprekken

Hoewel het voor individuele leden van uw team geweldig is om de klanten, de lokale gemeenschap en verschillende culturen te leren kennen, worden deze ervaringen nog waardevoller als ze worden gedeeld met het hele marketingteam en de rest van het bedrijf. Deze gesprekken kunnen een uitdaging zijn, maar het moet worden omarmd als een kans om waarden opnieuw te definiëren en ze in het werk dat je doet te laten doordringen. Pas dan kan uw bedrijf echt gaan groeien.


Houd het verstandig en gematigd

Hoewel het communiceren van diversiteit een prioriteit moet zijn, moet je ervoor waken over te komen alsof je te hard je best doet. Door overboord te gaan, kunt u gemakkelijk het tegenovergestelde resultaat bereiken en leden van uw doelgroep beledigen.


Focus op de toon van de stem

Als het gaat om het maken van inhoud, moet je focus liggen op het creëren van een gevoel van verbondenheid voor iedereen. Dit betekent dat uw inhoud ervoor moet zorgen dat iedereen zich welkom voelt door met verschillende gebruikerstypen te praten, in plaats van te benadrukken hoe gebruikers van elkaar verschillen.

Om ervoor te zorgen dat uw tekst inclusief is, kunt u ook bevriend raken met stijlgidsen. De meeste stijlgidsen behandelen onderwerpen over diversiteit en kunnen je helpen als je niet zeker weet hoe je een zin moet formuleren. Het is ook de moeite waard om te controleren of de eigen stijlgids van uw merk een sectie bevat over taalgebruik om diversiteit, gelijkheid en inclusie te bevorderen.

Als je wat inspiratie nodig hebt, kun je de Conscious Style Guide bekijken die is gemaakt door Karen Yin. Hier vindt u tal van bronnen om u te helpen schrijven over etniciteit, ras, nationaliteit, handicap, leeftijd, geslacht, geslacht en seksualiteit.


Maak uw communicatie toegankelijk

Hoewel veel van het gesprek over diversiteit, gelijkheid en inclusie tegenwoordig gericht is op sociale onrechtvaardigheden, is het belangrijk om te onthouden dat het ook verwijst naar bekwaamheid. Zorg er dus voor dat iedereen uw e-mails en website kan lezen, ongeacht hun mogelijkheden.


Welkom bijdragen van ondervertegenwoordigde groepen

Als uw campagnes een oogje dichtknijpen voor diversiteit, zal het gevolg zijn dat sommige doelgroepen zich verwaarloosd zullen voelen (zelfs als dit nooit uw bedoeling was). Dus als je werkt met contentbijdragers of influencers, is het belangrijk dat je samenwerkt met anderen die misschien geen deel uitmaken van je gebruikelijke netwerk. U kunt uw bedrijf ook aanmoedigen om vaker samen te werken met minderheidsbeïnvloeders en freelancers uit ondervertegenwoordigde en gemarginaliseerde groepen. Dit geeft je doelgroep het gevoel dat ze echt gezien worden. Er zijn tenslotte veel rijke culturen met talloze onvertelde verhalen die anderen zullen helpen zich begrepen en gewaardeerd te voelen.


Kijk naar anderen voor inspiratie

Hoewel het uitdagend is, kan (en moet) DEI effectief worden geïmplementeerd in marketing. Als je vastloopt, zijn er veel merken die erin zijn geslaagd om veranderingen in hun marketingcampagnes en bedrijven aan te pakken. Kijk dus verder dan je eigen merk en kijk wat anderen met hun campagnes hebben gedaan.


Dingen afronden

Om uw doelgroep grondig te leren kennen, is toewijding, tijd en middelen nodig. Het zal niet van de ene op de andere dag gebeuren. In feite zou u zelfs een paar klanten kunnen verliezen die het niet eens zijn met de ‘nieuwe’ waarden die u begint te benadrukken.

De voordelen wegen echter ruimschoots op tegen de benodigde investering. Door ervoor te zorgen dat uw marketing DEI promoot, wordt uw merk betrouwbaarder en wordt het aantal trouwe klanten groter

Wat nog belangrijker is, als je het verkeerd hebt, is het een public relations-puinhoop. Advertenties moeten worden getrokken. Excuses moeten worden geschreven. Klanten gaan verloren.

Uiteindelijk is het goed voor het bedrijfsleven en nog beter voor de samenleving. De gemeenschappen die we bedienen zijn niet homogeen. Het marketingmateriaal dat we maken, moet een nauwkeurige weerspiegeling zijn van die wereld. Hoewel het een uitdaging is, is het van cruciaal belang dat we constant met elkaar in gesprek zijn en meer leren over verschillende gezichtspunten, zodat we de manier waarop we op de markt brengen en met elkaar omgaan kunnen veranderen.

Bekijk meer informatie: https://influencermarketinghub.com/diversity-equity-inclusion/

Door admin

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.