do. sep 29th, 2022


Zelfs de ouderen onder ons hebben waarschijnlijk een smiley-emoji gemaakt (technisch gezien, emoticon) door de: – en ) toetsen te combineren tot ? (of zoals moderne software het automatisch converteert, ?). Je herkent de term misschien niet, maar emoji maken al sinds eind jaren negentig deel uit van ons leven, en emoticons nog langer.

Hoewel emoji vaak worden gezien als symbool voor de verschillen tussen de generaties, hebben de meeste mensen, van babyboomers tot generatie Alpha, ze ooit gebruikt, zelfs als ze zich hebben beperkt tot die simpele smiley en zijn neefje, ? of het droevige gezicht.

Ze hebben echter een echt doel, en het is niet alleen om de pagina op te splitsen met kleine foto’s. Ze worden vaak gebruikt als een surrogaat voor emoties en helpen de problemen te omzeilen die mensen vaak tegenkomen bij communicatie die niet persoonlijk is.

Als leuk experiment hebben we een realtime emoji-tracker toegevoegd, die alle populairste emoji’s die op Twitter worden gebruikt in realtime bijhoudt


Wat zijn emoji’s, de meest populaire emoji’s en hoe ze helpen om sociaal te stimuleren:


Vroege emoticons

Die vroege emoji waren echt emoticons. Emoticons zijn beeldpictogrammen die zijn samengesteld uit een combinatie van leestekens, letters en cijfers, dwz bestaande uit bestaande teksttekens. De term ‘emoticon’ is een combinatie van de woorden ‘emotioneel icoon’.

In de jaren 90 had je alleen toetsenbordkarakters die je kon gebruiken om emotie te tonen in een tekstwereld. In de begindagen van sms’en (of sms’en als dat is hoe mensen het in jouw land noemen), duurde het niet lang voordat mensen ontdekten hoe moeilijk het is om emoties in tekst uit te drukken. Het kan heel gemakkelijk zijn om de bedoeling van een tekst of geschreven bericht verkeerd te begrijpen zonder enige emotionele signalen.

Emoticons gaan nog verder terug. In 1982 ging op de Carnegie Mellon University een grap over een nep-kwiklozing mis. Het veroorzaakte enorme verwarring op de prikborden van de universiteit, waarbij mensen niet wisten dat de berichten een grapje waren.

Dientengevolge stelde Dr. Scott E. Fahlman voor om grappen te markeren met twee reeksen karakters: het smileygezicht? en het fronsende gezicht :-(. Deze emoticons werden al snel populair op internet, waar de meeste communicatie nog op tekst gebaseerd was.

Het duurde niet lang of andere emoticons werden populair, zoals het knipogende gezicht? en de blik van verrassing :-O

Natuurlijk, vanwege de beperkingen van een traditioneel toetsenbord, moet je de meeste van deze emoticons opzij bekijken om hun betekenis te begrijpen. Er is af en toe een emoticon die je van rechts naar boven moet lezen, hoewel iemand bijvoorbeeld een emoticon heeft uitgevonden om de overleden Beatle, John Lennon, te vertegenwoordigen //00\


De komst van Emoji

Net als emoticon, het woord emoji is een samentrekking – een combinatie van twee woorden, in dit geval de Japanse woorden voor “afbeelding” (e) en “karakter” (moji). Emoji zijn letterlijk “beeldkarakters” in het Engels. Ze werden in 1999 uitgevonden door de Japanse kunstenaar Shigetaka Kurita, in eerste instantie bedoeld voor Japanse gebruikers.

Terwijl emoticons zijn gemaakt van gewone toetsenbordkarakters, zijn emoji pictogrammen – afbeeldingen en tekeningen ter grootte van een personage. Duidelijk, ? ziet er veel beter uit dan? op moderne schermen met grafische mogelijkheden.

Kurita wilde een interface ontwerpen die informatie grafisch kon overbrengen, in plaats van woorden te gebruiken. Zijn originele set bevatte 176 emoji’s, voornamelijk symbolen die informatie gaven, hij gebruikte bijvoorbeeld emoji van de zon, wolken, een paraplu en een sneeuwpop om het weer aan te geven. Hij voegde wel een paar karakters toe om emotie uit te drukken, zo voegde hij het hartsymbool toe in de eerste emoji-set. Interessant genoeg bevatte deze set geen gezichten, lachend of anderszins, omdat ze niet pasten in Kurita’s doel voor het maken van emoji.

Emoji werd snel populair in Japan en concurrerende mobiele bedrijven begonnen hun eigen sets te maken.

De vroege emoji waren eenvoudig en geïnspireerd door mangakunst en kanji-personages. Ze zijn de afgelopen 20 jaar veel geavanceerder geworden.


Emoji verspreid over de hele wereld

De meeste van onze belangrijkste computer-/telefoon-/softwaresystemen bevatten nu de fabrikantversie van populaire emoji. Apple nam in 2007 zelfs een (verborgen) emoji-toetsenbord op in zijn eerste iPhone.

Google erkende ook de populariteit van emoji in 2007. Hun internationaliseringsteam diende een petitie in om emoji erkend te krijgen door het Unicode Consortium. Dit is de organisatie die zorgt voor tekststandaardisatie op alle computers en apparaten. Unicode geeft een nummer aan elk teken/symbool dat u op een elektronisch apparaat kunt typen. Het bevat uiteraard alle letters en cijfers die u in het Engels gebruikt. In de loop van de tijd heeft het de varianten toegevoegd die je in andere talen ziet, inclusief alle tekens die in Aziatische en Arabische talen worden gebruikt. Het bevat ook alle speciale tekens en symbolen die u in tekst kunt opnemen (bijv. al die symbolen die u in een document kunt invoegen, inclusief tekens in Wingdings, Webdings en dergelijke).

Gelukkig, hoewel elke grote fabrikant zijn eigen emoji-set heeft, kunnen alle moderne platforms emoji van andere apparaten vertalen, dankzij de Unicode-standaard. De meest recente versie van Unicode bevat bijna 50.000 tekens, wat veel flexibiliteit biedt voor het opnemen van emoji-varianten.

Als uw apparaat niet voldoet aan de Unicode-standaard, zou u problemen hebben met het lezen van documenten die op andere soorten apparaten zijn gemaakt. Omdat Microsoft, Google, Apple, Samsung en alle andere technologiebedrijven Unicode herkennen, kunnen ze allemaal tekens en emoji’s lezen die zijn verzonden vanaf apparaten van de tegenstander.


Unicode-indexen Emoji

Uiteindelijk creëerde Unicode een standaard (Unicode® technische standaard #51) die formeel de structuur van Unicode-emoji-tekens en -reeksen definieert. Het biedt alle benodigde gegevens om die structuur te ondersteunen, zoals welke karakters officiële emoji zijn, welke emoji standaard moet worden weergegeven met een tekststijl versus een emoji-stijl, en welke kan worden weergegeven met verschillende huidtinten. Ze werken de standaard, die momenteel op Revisie 12 staat, voortdurend bij. Unicode 13.0 staat gepland voor release in maart 2020.


De meest populaire emoji

We hebben onlangs een tool gebouwd die je nu de meest populaire emoji op sociale media laat zien. De tool houdt het gebruik van emoji’s op sociale media in realtime bij.

De emoji verandert duidelijk van positie in de loop van de tijd, maar de meest populaire emoji op het moment van schrijven waren:

  1. Geconfronteerd met tranen van vreugde? (Uniform ID – 1F602, steno – :vreugde: )
  2. Zwaar Zwart Hart ❤️ (Unified ID – 2764, steno – :heart: )
  3. Zwart universeel recyclingsymbool ♻️ (Unified ID – 267B, steno – :recycle: )
  4. Lachend gezicht met hartvormige ogen? (Uniform ID – 1F60D, steno – :heart_eyes: )
  5. Black Heart Suit ♥️ (Unified ID – 2665, steno – :hearts: )
  6. Luid huilend gezicht? (Uniform ID – 1F62D, steno – :sobs: )
  7. Lachend gezicht met lachende ogen? (Uniform ID – 1F60A, steno – :blush: )
  8. Ongegeneerd gezicht? (Uniform ID – 1F612, steno – :unamused: )
  9. Twee harten? (Verenigde ID – 1F495, steno – :two_hearts: )
  10. Gezicht een kus werpen? (Uniform ID – 1F618, steno – :kissing_heart: )

Het is opmerkelijk dat de meeste van de beste slots bij gezichten en harten horen. De exacte leiders kunnen in de loop van de tijd veranderen, maar de meest populaire gevoelens lijken niet veel te veranderen. De reden waarom sommigen het woord ‘zwart’ in hun naam hebben, maar gekleurd zijn, is omdat hun naam ouder is dan kleuremoji.


17 juli is Wereld Emoji Dag

Elk jaar wordt 17 juli nu gevierd als Wereld Emoji Dag. Het is inderdaad de enige dag met een eigen emoji (afgezien van voor de hand liggende feestdagen, zoals Kerstmis).

Wereld Emoji Dag is gemaakt door Emojipedia oprichter Jeremy Burge in 2014. Je kunt bijna elke emoji vinden die bestaat op Emojipedia.

Wereld Emoji Dag heeft tot doel het gebruik van emoji’s te promoten en het plezier dat ze brengen te verspreiden. Sommige mensen houden feesten en evenementen om de dag te vieren, anderen vinden het leuk om online creatief te zijn met emoji-kunst.

Verschillende bedrijven hebben World Emoji Day gekozen om elk jaar emoji-gerelateerde promoties te lanceren. Apple koos de dag om zijn nieuwe emoji’s aan de wereld te introduceren in 2018. In 2017 werd het Empire State Building ‘emoji-geel’ verlicht.


Emoji gebruiken op sociale media

Emoji’s bieden een waardevol doel op sociale media omdat ze het gemakkelijker maken om emoties in je berichten te uiten. Mensen verwerken visuele informatie 60.000 keer sneller dan platte tekst, waardoor emoji een manier is om je beoogde emoties in één oogopslag te communiceren.

Facebook besefte het belang hiervan een paar jaar geleden, toen ze hun vind-ik-leuk-knop veranderden in een selectie van zes extra emoji die je kunt selecteren, zodat je je echte emotie kunt laten zien. De vorige Like-knop was ongepast voor sommige berichten, bijvoorbeeld bij het klikken op een bericht waarin werd aangekondigd dat er iemand was overleden.

Het gebruik van emoji verhoogt de betrokkenheid bij sociale berichten. Larry Kim ontdekte dat het gebruik van emoji in een tweet verhoogde betrokkenheid met 25,4% vergeleken met een identiek bericht zonder de emoji.

De grootste fout die mensen maken met emoji is het kiezen van de verkeerde emoji voor de situatie. Het is van vitaal belang dat je weet wat een emoji betekent voordat je hem gebruikt. Emojipedia kan hierbij helpen. Context is van cruciaal belang bij het gebruik van emoji. Hoe formeler de boodschap, hoe kleiner de kans dat je emoji moet gebruiken.

Je moet ook nadenken over de demografie van je publiek voordat je emoji gebruikt. Ze zijn veel geschikter voor gebruik in berichten aan millennials dan in berichten die je naar babyboomers kunt sturen.

Er is geen reden waarom bedrijven emoji niet in hun berichten kunnen gebruiken – het laat klanten je menselijke gezicht zien. Gebruik echter niet te veel emoji die uw klanten misschien niet begrijpen. Zoals bij alle communicatie wil je dat je social media berichten duidelijk zijn voor potentiële klanten.

Sommige merken hebben aangepaste emoji-toetsenborden gemaakt om het imago van het bedrijf beter weer te geven. IKEA heeft bijvoorbeeld relevante huishoudelijke emoji’s gemaakt waar ze elders niet bestaan. WWF heeft een aangepaste emoji-set gemaakt van bedreigde dieren.

U wilt eerst kijken naar de soorten mensen die u volgen, maar emoji zijn vaak waardevol op sociale media om uw publiek beter te helpen de betekenis achter uw woorden te begrijpen.

Bekijk meer informatie: https://influencermarketinghub.com/most-popular-emojis-free-real-time-emoji-tracker/

Door admin

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.