do. sep 29th, 2022


Hoewel het formaat van de Facebook-omslagfoto niet zo belangrijk lijkt, is het dat wel. Zoals alles wat uw merk online produceert, kan alles wat minder is dan een geoptimaliseerde aanwezigheid uw kansen bij ideale klanten schaden. Omgekeerd doen het juiste ontwerp en de juiste afmetingen wonderen voor uw merk. De perfecte Facebook-omslagfoto geeft uw bedrijf een professionele uitstraling, wekt vertrouwen, geloofwaardigheid en zorgt ervoor dat uw merk benaderbaar en sympathiek aanvoelt.

Hoewel er geen geheim is voor Facebook-omslagfotoformaten, iets wat deze gids zeker bevat, maakt Facebook-omslagfotoformaat deel uit van een groot en belangrijk onderwerp: ontwerp. En design kan complex zijn. Je moet de juiste elementen in je Facebook-omslagfoto balanceren om ervoor te zorgen dat je de juiste snaar raakt bij de bezoekers van sociale media.


De complete gids voor grootte en ontwerp van Facebook-omslagfoto’s:


Grootte van Facebook-omslagfoto’s

De grootte van de Facebook-omslagfoto is 820 pixels breed en 312 pixels hoog voor desktop. Op mobiele apparaten wordt uw afbeelding weergegeven als een afbeelding van 640 pixels breed en 360 pixels hoog. Zoals u zich kunt voorstellen, zullen mobiele gebruikers, als uw bureaubladafbeelding niet perfect is geoptimaliseerd volgens de vereisten voor de omslaggrootte van Facebook, alles behalve een professioneel ogende afbeelding zien.

Hoewel het bovenstaande de perfecte afmetingen voor Facebook-omslag zijn, biedt de socialemediagigant ook minimale vereisten om je te helpen de best mogelijke Facebook-omslagfoto te presenteren. Minimale vereisten zijn onder meer een grootte van 400 pixels bij 150 pixels en dat u sRGB JPG-bestanden gebruikt die kleiner zijn dan 100 kB

Facebook raadt ook het gebruik van PNG-bestandstypen aan voor Facebook-omslagfoto’s die afbeeldingen met een logo of tekst bevatten. Dit komt door automatische compressie die Facebook uitvoert voor omslagafbeeldingen. U zult ook merken dat de kleuren die u kiest door compressie mogelijk niet duidelijk worden weergegeven. Onze aanbeveling is om weg te leunen van Facebook-omslagfoto’s met grote vlakken met felle kleuren.


Een geweldige Facebook-omslagfoto maken

Het maken van de perfecte Facebook-omslagfoto vereist iets meer dan het vergroten of verkleinen van een stockfoto of een exemplaar van uw laatste bedrijfsbijeenkomst. In feite heeft je Facebook-omslagfoto meer te maken met je ideale koper en wat ze willen dan een afbeelding die je aanspreekt. Net als bij alles wat met marketing te maken heeft, moet je om je merk naar buiten te brengen en er aantrekkelijk uit te laten zien voor je publiek, iets creëren dat aansluit bij hun behoeften en wat ze zoeken in een bedrijf bij het zoeken naar een oplossing zoals die van jou.

Om je te helpen hebben we een korte handleiding gemaakt met eenvoudige maar krachtige concepten die je kunt gebruiken om je Facebook-omslagfoto te maken. Je zult merken dat deze van onschatbare waarde zijn, omdat ze zijn gebaseerd op tijdloze marketing- en ontwerpprincipes, waardoor je alles hebt wat je nodig hebt om indruk te maken op je publiek.


Waar staat uw bedrijf voor?

Natuurlijk, het klinkt misschien als een beladen vraag, maar het is een biggie. Kopers voelen zich aangetrokken tot merken die vergelijkbare waarden delen. En als het gaat om het aantrekken van uw ideale klanten, als u een duidelijke lijn kunt trekken tussen wat uw merk als product te bieden heeft, de waarden waarnaar het leeft, en hoe beide perfect passen in de wereld van uw koper, u’ ergens op terugvallen.

Neem de omslagfoto van HubSpot. Het werd gepubliceerd in een tijd dat de wereld werd opgeschrikt door racistisch geweld en racisme. HubSpot nam een ​​gedurfde stap om zich af te stemmen op waarden die laten zien dat het een hart heeft en gelooft in gelijkheid.


Laat je kleuren opvallen

Er is niets aantrekkelijker dan branding goed gedaan te zien. Mensen worden aangetrokken door mooi design en kleur is een belangrijk onderdeel van het maken van aantrekkelijke Facebook-omslagfoto’s. Gebruik kleurcontrast om uw kleuren te laten opvallen.

Hier zijn vijf kleurcontrastopties die u kunt toepassen op uw Facebook-omslagfoto:

  • Complementaire kleuren: kleuren aan tegenovergestelde uiteinden van het kleurenspectrum
  • Complementaire kleuren splitsen: één kleur gekoppeld aan twee aangrenzende complementaire kleuren
  • Analoge kleuren: drie kleuren naast elkaar
  • Triadekleuren: drie kleuren gelijk uit elkaar
  • Tetradische of dubbele complementaire kleuren: vier kleuren gelijk uit elkaar

Elementor laat zien hoe je analoge kleuren en een scheutje wit kunt gebruiken om hun omslagfoto te laten opvallen.


Breng uw product onder de aandacht

Hoewel Facebook-omslagfoto’s uw merk vertegenwoordigen, hoeven ze niet saai te zijn. Je kunt dingen opfleuren door een campagne te delen of je product te promoten. En we raden u aan dat te doen. Facebook omslagfoto’s bieden een aanzienlijke hoeveelheid gratis onroerend goed. U kunt het gebruiken voor krachtige berichten over uw producten, zodat kopers beter kunnen bekijken waarom uw merk misschien wel de beste keuze is.

Lego is een geweldig voorbeeld. Het merk Building Blocks gebruikt zijn Facebook-omslagfoto om zijn nieuwe assortiment kantoorartikelen en kledingproducten te presenteren. En als je Lego-fan op zoek is naar iets leuks, zal het zien van deze Facebook-omslagafbeelding je meteen enthousiast maken over wat ze te bieden hebben.


Inspireer uw publiek

Het creëren van een perfect merk draait allemaal om aantrekkelijk zijn voor de ambities van uw publiek. Om uw product succesvol te laten zijn, moet het worden gepositioneerd tegenover het pijnpunt van de uitdaging die uw doelmarkt ervaart. Dat is de reden waarom de beste branding kopers helpt meer te doen en te zijn.

De Facebook-omslagfoto van Microsoft is inspirerend. In slechts twee woorden, je moet het gevoel krijgen dat de techgigant je in staat wil stellen om je volledige potentieel te bereiken. Hoe? Door uw technologiepartner te worden. Wat Microsoft heeft gedaan, houdt verband met grote en belangrijke aspecten van het moderne leven. Ten eerste de noodzaak voor ieder mens om zelfverwezenlijking te ervaren. Ten tweede, het belang van technologie en hoe het vooruitgang stimuleert.

En dit is het soort krachtige berichten dat heeft geleid tot het succes van Microsoft. Als u eenmaal gebruiker van het Microsoft-besturingssysteem bent, hoeft u niet per se vrijwillig over te stappen op Linux of Mac. Zelfs als u zou overstappen op deze concurrerende merken, is de kans groot dat u Office nog steeds wilt gebruiken omdat u eraan gewend bent en het gewoon logisch is.


Gebruik video

Hoewel Facebook in 2018 omslagvideo’s op Facebook uitbracht, zou je niet verkeerd zijn als je denkt dat maar heel weinig merken het nieuwe medium hebben gebruikt. De waarheid is dat de meeste merken nog steeds worstelen met het concept van video en het integreren in een groter contentmarketingstrategie. Video lijkt omvangrijk, complex en de gedachte om iets unieks te maken voor je Facebook-omslagfoto lijkt misschien een hele klus.

Maar mis de kans niet om Facebook-omslagvideo’s te gebruiken. Video is krachtig. Tegenwoordig gebruiken steeds meer marketeers het. Onderzoek door Wyzowl blijkt dat 85% van de bedrijven video als marketingtool gebruikt. Bovendien zegt 92% dat het een belangrijk onderdeel is van hun marketingstrategie. En met de hoeveelheid ruimte die Facebook gracieus beschikbaar stelt, kun je je merk echt naar buiten brengen.

Neem dit voorbeeld van wave.video. Daarin laten ze zien waartoe hun tool voor het maken van video’s in staat is. En als je goed hebt opgelet, kun je precies zien hoe aantrekkelijk bewegende beelden zijn, nog een goede reden om video te proberen.

De specificaties van Facebook-omslagvideo’s zijn vergelijkbaar met de standaard Facebook-dekking voor schade. Je video moet minimaal 820 pixels bij 460 pixels zijn, maar je kunt wegkomen met een minimale resolutie van 820 pixels bij 312 pixels. Hoewel het misschien contra-intuïtief lijkt, gezien ons advies om de aanbevelingen van Facebook te volgen, als het gaat om Facebook-omslagvideo’s, wil je misschien de grenzen verleggen.

Bij een goede video draait alles om kwaliteit. Hoe scherper je afbeelding, hoe beter. Voor de beste look en feel voor uw video, stockvideosite Gallereplay raadt aan uw afmetingen uitbreiden tot 1280 pixels bij 720 pixels. Videobestandsindelingen moeten in MP4 zijn met video’s die zijn geformatteerd in liggend formaat en een 16:9-verhouding. Hoewel Facebook-omslagvideo’s aantrekkelijk zijn, hoeft u zich geen zorgen te maken wanneer u de uwe uploadt en deze niet met geluid speelt bij het bezoeken van uw pagina. Dit is een standaardinstelling die wordt afgedwongen door Facebook. Wij geloven dat het te maken heeft met hoe mensen online content consumeren. Volgens Digiday, maar liefst 85% van de mensen op Facebook bekijkt video’s zonder geluid. Het lijkt gewoon smakelijker.

Pas net als bij Facebook-omslagfoto’s dezelfde tips van hierboven toe. Deel waar uw merk voor staat, presenteer uw product en streef ernaar uw publiek te inspireren. Onthoud dat uw publiek op zoek is naar een oplossing. Ze willen producten en diensten vinden en gebruiken die waarde toevoegen aan hun leven. Als uw video een direct voordeel kan communiceren en op persoonlijk niveau met hen kan communiceren, is dat een stap dichter bij het winnen van een nieuwe klant.


Conclusie

Facebook-omslagfoto’s zijn een must-have voor alle merken. Gezien de bekendheid van sociale media en hoe belangrijk een medium is voor de ontdekking van nieuwe producten en diensten, mag u de kans niet riskeren om uw merk niet concurrerend te positioneren. Maar om dit te doen, moet je een Facebook-omslagfoto of -video van hoge kwaliteit maken, een die resoneert met je publiek. Neem de tijd om vast te stellen welke kernwaarden u wilt communiceren, producten en diensten die u kunt laten zien en hoe u uw kopers wilt inspireren om hun volledige potentieel te bereiken.

Door admin

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.