do. sep 29th, 2022


Instagram is een van de meest populaire sociale mediaplatforms met meer dan 1 miljard maandelijkse gebruikers. Dat is een grote kans voor bedrijven en marketeers om in contact te komen met hun potentiële klanten.

In feite is het niet alleen meer een platform voor sociale media, maar ook een plek waar mensen nieuwe producten kunnen ontdekken, contact kunnen maken met hun favoriete merken en kunnen winkelen.

Er is echter veel concurrentie op het platform en het is moeilijk om op te vallen. Daarom hebben we deze lijst samengesteld met enkele briljante Instagram-postideeën die je kunnen helpen je Instagram-game te verbeteren.

Dit zijn 13 geweldige Instagram-postideeën die je in 2021 zeker moet uitproberen.


13 Instagram-postideeën die je in 2021 moet proberen:


1. How-to-inhoud

Voordeel: Vestig uzelf als een branche-expert.

Dit is een van de meest effectieve soorten inhoud en werkt op bijna alle platforms. U kunt dit type bericht gebruiken om uw publiek te begeleiden bij het gebruik van uw producten. Het kan ook gaan om nieuwe en innovatieve manieren om uw producten te gebruiken.

Voor voedsel- en drankbedrijven zou dit in de vorm van recepten zijn. Voor de schoonheidsindustrie kan het in de vorm van een producthandleiding zijn.

In wezen kunnen de meeste bedrijven een vorm van “how-to” -inhoud vinden waarin hun publiek geïnteresseerd zal zijn. Dit stimuleert niet alleen de betrokkenheid bij uw bericht, maar maakt u ook tot een branche-expert /


2. Sneak Peek

Voordeel: Creëer buzz rond aankomende producten of evenementen.

Dit soort berichten wordt gebruikt om buzz te creëren rond uw aanstaande productlanceringen of evenementen. Je kunt een foto van een aankomend product laten zien, zonder er al te veel informatie over te geven. En u kunt uw publiek vragen te raden wat het zou kunnen zijn. Dit heeft ook het extra voordeel dat je meer reacties op je bericht krijgt.

Je kunt dit ook gebruiken om een ​​voorproefje te geven van een aankomend merkevenement en meer mensen ertoe aan te zetten het bij te wonen.


3. Afbeeldingen van hoge kwaliteit

Voordeel: Meer views en betrokkenheid op Instagram.

Het maakt niet uit hoeveel slimme tactieken je probeert met je Instagram-berichten, je kunt het belang van foto’s nooit onderschatten. Hoogwaardige, visueel aantrekkelijke foto’s trekken mensen aan en zorgen ervoor dat ze geïnteresseerd zijn in het bekijken van uw inhoud.

Dit soort berichten zijn vooral goed in het onderscheiden van andere berichten in de feed van een gebruiker en trekken meteen de aandacht.

Dergelijke berichten zijn vooral handig voor bedrijven op een creatief gebied zoals reizen, design, woondecoratie, mode, enz.

Hier is een voorbeeld van het woondecoratiemerk Havenly, dat gewoon prachtige foto’s op zijn Instagram-feed plaatst en een enorme aanhang heeft weten op te bouwen.


4. Productweergaven

Voordeel: zorg dat mensen geïnteresseerd zijn in uw producten en zorg voor conversies.

Veel mensen gaan naar Instagram om nieuwe producten te ontdekken en zelfs te winkelen. Instagram is uitgegroeid tot een mainstream retailkanaal en niet alleen een platform voor sociaal delen.

Dat is de reden waarom veel bedrijven het nu gebruiken om hun producten weer te geven en zelfs leads te krijgen en de verkoop te stimuleren. De functie Shoppable Posts maakt dit nog effectiever, omdat u niet alleen mensen geïnteresseerd kunt krijgen, maar ze ook naar uw website kunt leiden om het product te kopen.

Hier is een voorbeeld van zo’n bericht van het schoenenmerk Vans.


5. Popquizzen en puzzels

Voordeel: krijg meer betrokkenheid bij berichten.

Als je doel is om gewoon meer vind-ik-leuks en reacties op een bericht te krijgen, dan is er niets beters dan je publiek een vraag te stellen. Quizzen werken omdat ze niet alleen uw publiek aanspreken, maar hen ook ertoe aanzetten hun antwoorden te delen.

Hetzelfde geldt voor puzzels, omdat ze nieuwsgierigheid opwekken bij mensen om het antwoord te vinden en te delen. Het gevoel van concurrentie dat het bij mensen oproept, maakt dergelijke berichten echt effectief.

Zie bijvoorbeeld deze quizpost, die verschillende reacties als antwoord kreeg.


6. Illustraties

Voordeel: Genereer betrokkenheid en toon producten in gebruik.

Illustraties zijn in feite afbeeldingen die een concept weergeven en op een gemakkelijk te begrijpen manier uitleggen. Ze zien er interessant uit en onderscheiden zich onmiddellijk van andere soorten afbeeldingen in de feed van een gebruiker.

Mensen hebben bijna altijd de behoefte om de tekst op een illustratie te lezen. Dergelijke berichten zijn erg goed in het trekken van de aandacht van uw publiek en het boeien ervan. Het behoeft geen betoog dat het concept dat aan de hand van dergelijke illustraties wordt uitgelegd, relevant moet zijn voor uw merk of niche.

U kunt ook manieren laten zien om uw producten te gebruiken door een illustratie te maken. Elk type “how-to” -inhoud kan worden weergegeven in de vorm van een illustratie.

Hier is een voorbeeld van een matrassenmerk dat deze illustratie plaatste over hoe je beter kunt slapen. Het is nuttig voor hun publiek, relevant voor hun niche en boeiend.


7. Onderschrift dit

Voordeel: Krijg meer reacties.

Dit zijn de berichten waarin je een willekeurige, vaak rare afbeelding plaatst en mensen vraagt ​​​​om er een onderschrift bij te plaatsen. En als het beeld interessant genoeg is, is de kans groot dat mensen dat ook daadwerkelijk zullen doen. Deze kunnen worden gebruikt als opvulberichten die u van tijd tot tijd kunt plaatsen om uw betrokkenheidspercentages te verbeteren.


8. Foto’s of video’s achter de schermen

Voordeel: Maak uw merk menselijk en vorm een ​​betere band met uw volgers.

Dit zijn de berichten waar u foto’s of stills van uw merkevenementen of vanuit uw kantoor plaatst. Deze laten vaak zien dat uw medewerkers hun werk doen of een leuke activiteit doen. Het kan ook dingen laten zien die zijn gebruikt bij het maken van een product of advertentie of de voorbereidingen voor een evenement.

Dit is vooral handig voor IT- of dienstverlenende bedrijven die normaal gesproken niet klantgericht zijn. Dergelijke berichten helpen de gezichten achter het merk te laten zien en helpen het merk menselijker te maken.

Hier is een voorbeeld waarbij de computergigant Dell foto’s van achter de schermen van een werkplaats heeft gepost.


9. Memes

Voordeel: Stimuleer betrokkenheid en creëer een leuke merkstem en -imago.

Memes zijn leuk en boeiend en kunnen worden gebruikt om u te helpen uw publiek op een effectieve manier te betrekken. Deze kunnen ook worden gebruikt als u wilt dat mensen uw merk als leuk en humoristisch beschouwen.

Regelmatig gebruik van memes of andere humoristische inhoud in uw berichten bepaalt de stem en toon van uw merk. Sommige merken gebruiken humor in al hun inhoud om een ​​consistente merkstem te behouden en dat merkimago te behouden.


10. Wedstrijden en weggeefacties

Voordeel: Toename van volgers en betrokkenheid.

Wedstrijden en weggeefacties zijn erg handig als je een onmiddellijke stijging van je aantal volgers wilt of als je veel betrokkenheid bij je post wilt krijgen. Merken stellen over het algemeen een aantal voorwaarden aan mensen om deel te nemen aan de weggeefactie die de betrokkenheid stimuleren.

Je kunt ze vragen om op het bericht te reageren, hun vrienden te taggen en je sociale media-accounts te volgen. Je krijgt dus meer volgers en een grote betrokkenheid, allemaal vanuit één bericht.

Hier is een voorbeeld van een winactie.


11. Tips, trucs en hacks

Voordeel: Betrokkenheid stimuleren.

Dit soort berichten is geweldig om uw klanten innovatieve en alternatieve manieren te bieden om uw producten te gebruiken. Dit is niet hetzelfde als simpelweg je producten in gebruik laten zien, maar daadwerkelijk out-of-the-box manieren bedenken om ze te gebruiken.

Veel Instagram-accounts richten zich gewoon op dergelijke doe-het-zelf-ambachten en hebben tonnen volgers verzameld door alleen dergelijke inhoud te plaatsen. Het is echter niet beperkt tot alleen doe-het-zelf-pagina’s en iedereen kan dit soort berichten gebruiken om hun volgers te betrekken. Hier is een voorbeeld.


12. Op oorzaken gebaseerde marketing

Voordeel: Creëer een duidelijk merkimago en maak verbinding met de consument.

Deze berichten maken meestal deel uit van een langlopende campagne die gebruikmaakt van op oorzaken gebaseerde marketing. De bedoeling achter dergelijke berichten en campagnes is om een ​​gevoelige snaar te raken bij je doelgroep en verbeter uw merkimago.

Dove is bijvoorbeeld een merk dat vaak dergelijke berichten deelt. Ze worden al lang in verband gebracht met vrouwelijke empowerment en het overtreden van schoonheidsnormen. Hun doelklanten zijn vrouwen, die associëren met de zaak en daarom werkt deze strategie voor het merk.


13. Door gebruikers gegenereerde inhoud

Voordeel: Bouw betere relaties met klanten op en creëer een positief merkimago.

Last but not least, is het gebruik van door gebruikers gegenereerde inhoud voor uw berichten of berichten van klanten opnieuw plaatsen. Deze strategie is om zoveel redenen goed.

Ten eerste, door gebruikersposts opnieuw te plaatsen, geeft u ze een speciaal gevoel en helpt u hun relatie met uw merk te versterken. Ten tweede biedt het u gratis inhoud die u eenvoudig kunt plaatsen zonder enige moeite te doen om die inhoud te maken.

Een ander voordeel van door gebruikers gegenereerde inhoud is dat deze als authentieker wordt beschouwd dan merkinhoud. Mensen geloven dat andere mensen meer reclame maken voor een product dan ze zouden geloven dat een merk zijn producten promoot.

Daniel Wellington is bijvoorbeeld een merk dat vaak foto’s plaatst van zijn klanten die zijn horloges dragen.


Afsluiten

Dit zijn enkele echt interessante en effectieve Instagram-postideeën die je in 2021 kunt proberen. Je kunt een combinatie hiervan gebruiken om je Instagram-feed te vernieuwen en meer volgers en betrokkenheid te krijgen.

Kies degene die je het leukst vindt en kijk welke het beste werken voor je publiek. Veel geluk!



Door admin

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.